kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akkord Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 135 oldal |
Sorozatcím: | A mi gyerekünk |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 18 cm x 12 cm |
ISBN: | 963-780-366-1 |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
Bevezetés | 9 |
Rövid fogalommeghatározás | 12 |
A diszkalkulia nemcsak a sikertelenséget, hanem a sikertelenségtől való félelmet is jelenti | 12 |
Az általános iskola alsó tagozatos matematika tananyaga | 21 |
Első ránézésre: a felismerés és a szükséges számolási készség elsajátítása | 22 |
Tovább elemezve: a számkörön belüli megértés és belátás | 23 |
A szituációk mint a számolás kiindulópontjai | 28 |
A számrendszer logikája: mi célra vannak a számok; milyen a felépítésük | 29 |
A matematikai cselekvések eszközei (jelei) | 31 |
Minden gyerek másképpen tanul | 33 |
Az óvodáskorúak különböző érdeklődése | 33 |
Különböző ismeretek a beiskolázás idején | 34 |
Különbféle megoldási módok | 35 |
Különbségek a szemléltetés igénylésében | 36 |
A megismerő (kognitív) folyamatok különböző fejlettsége | 37 |
Egyéni tempó és haladási ütem, önálló próbálkozás | 39 |
A mogoldás önálló felfedezése | 40 |
A gyerek merjen tévedni is - különségek az önbizalom terén | 41 |
Különbözően önálló gyerekek | 43 |
Más különbségek | 43 |
A diszkalkulia (számolási gyengeség) okai | 44 |
Különféle elméletek | 44 |
Összeadódó okok - a gyermek és környezete | 45 |
A gyermekek intelligenciája | 47 |
Érzékelés, észlelés | 48 |
A megismerési (kognitív) folyamatok támogatói | 50 |
"A részteljesítmény-zavarok vizsgálata" | 51 |
A funkciók együttműködésének problémái | 52 |
A diszkalkulia vizsgálata, a diagnózis felállítása | 54 |
Az első jelzések | 54 |
Intelligenciahányados, intelligenciaprofil | 55 |
Alapvető diagnosztikai eljárások | 56 |
A gyakori hibák megfigyelése | 57 |
Tipikus hibák az írásbeli matematikafeladatokban | 60 |
"Hangos gondolkodással" a hiba nyomára bukkanunk | 61 |
Minden terápiás órán szükség van a hibaelemzésre | 62 |
A terápiát kísérő diagnosztika | 63 |
Az "ördögi kör" kialakulása | 64 |
A diszkalkulia kezelése | 65 |
Iskolán belül vagy iskolán kívül? | 65 |
A diszkalkulia kezelése a tanulási terápia egyik formája | 66 |
Hogy a matematikával szívesen foglalkozzon a gyerek... | 71 |
Hogy a házi feladatot önállóan csinálja meg... | 74 |
Tervszerű haladás, átláthatóság | 78 |
Szemléltetőeszközök | 86 |
Az alapvető összefüggések automatizálása csak gyakorlás? Az is, de mindenekelőtt motiválás! | 93 |
Háromperces tréning | 101 |
A számkörök elképzelése | 104 |
Emlékezetünk a számolás fontos támasza | 109 |
A munkaemlékezet kisebb kapacitása | 110 |
Az emlékezet használatát meg lehet tanulni | 112 |
A sémák felismerése | 113 |
Az emlékezetet irányító (metakognitív) tevékenység | 115 |
A kilences szorzótábla segít a képzetalkotás és emlékezet fejlesztésében | 116 |
Buktatók a matematikatanulásban | 118 |
1. buktató: a szám nevének hozzárendelése a valódi mennyiséghez /a pontos számolás/ | 118 |
2. buktató: a belsővé válás, képzet, absztrakció | 120 |
3. buktató: a tízes számrendszer | 121 |
4. buktató: a felcserélhetőség törvényének helyes alkalmazása és határai | 122 |
5. buktató: a nulla | 123 |
6. buktató: a kétszeres, a fele | 124 |
7. buktató: az analógiák | 125 |
8. buktató: tízes, százas stb. átlépés | 126 |
9. buktató: a szemléltetőeszközök használata | 127 |
10. Mindenki egy húron pendüljön! | 127 |
Ha a diszkalkulia már rögződött | 129 |
Az önképre, a személyiségre és a lelki felődésre gyakorolt hatása | 129 |
A negatív és a pozitív érzelmek hatása a tanulásra | 130 |
Ördögi kör | 131 |
Irodalom | 133 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.