1.054.670

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A felnőttoktatás didaktikája és módszertana

Távoktatási jegyzet/ELTE Bölcsészkar, Közművelődési Tanszéki Szakcsoport

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: ELTE Bölcsészkar
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 111 oldal
Sorozatcím: Tanulmányok a felnőttnevelésről
Kötetszám: 4
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:

A kollégiumunk címében jelzett andragógia kifejezés jó három évtizede ismeretes és használatos hazánkban. Szó szerint a pedagógia testvéreként nem a gyermek, hanem a felnőtt "vezetését"... Tovább

Előszó

Részlet:

A kollégiumunk címében jelzett andragógia kifejezés jó három évtizede ismeretes és használatos hazánkban. Szó szerint a pedagógia testvéreként nem a gyermek, hanem a felnőtt "vezetését" jelenti és magában foglalja a felnőttek fejlesztésére irányuló tudatos hatások elméletét és gyakorlatát is. A két testvérágazatot antropagógiának, embervezetéstannak nevezzük. Vissza

Tartalom

Első foglalkozás: Bevezető áttekintés
1. A felnőttoktatás jelenlegi helyzete és külső okai
2. A képző szerepek differenciálódása
3. A képzési rendszer
4. A várható és kapható segítség
Második foglalkozás: a tanuló felnőtt
A) Az első foglalkozás anyagának közös feldolgozása
B) A tanuló felnőtt
1. Súlypontváltoztatás
2. Amit a felnőttkori sajátosságokról tudnunk érdemes
3. Tanulás csoportban
Harmadik foglalkozás: a tanulás-tanítás folyamata, formái
A) A második foglalkozás anyagának közös feldolgozása
B) A tanulás-tanítás folyamata
1. A folyamat gyakorlati és elméleti megközelítése
2.Az emberi tanulás alapműveletei: verbális, belátásos, utánzásos, próba-szerencse, látens, transzfer
3. A tudatos tanulás-tanítás folyamatának szerkezetei
4. Követelményszintek
5. Az eredménymérés
C) Képzési formák
Negyedik foglalkozás: a képzési feltételek megteremtése
A) A harmadik foglalkozás anyagának feldolgozása
B) Előkészületek
1. A szükségletek felmérése és elemzése
2. A képzési cél és a feladatok tisztázása, rangsorolása, áttétele a didaktika rendszerére
3. A szükséges dokumentumok csoportja: tananyag, program, időterv, óraterv, kurrikulum, tankönyv
4. A tartalom kiválogatása
5. Strukturálás
6. Szervezési teendők
C) Az andragógus személyisége
1. A menedzser, a tervező-fejlesztő, a foglalkozásvezető és a belső szervező feladatai a feltételek megteremtésében
2. Követelményekés elvek az andragógusi munkában
Ötödik és hatodik foglalkozás: módszertan
A) A negyedik foglalkozás anyagának feldolgozása
B) Módszertan
1. Rendszerezési lehetőségek és kiválasztási elvek
2. Módszerelemek: információs egység, kérdés, feladat és képzési probléma
3. A közlő módszerek bemutatása, felkészülés
4. Vitatechnikák közös és egyéni gyakorlása
5. Szituációs módszerek készítése és alkalmazása, lejátszása
6. Az önálló tanulás módszerei
Összefoglaló kérdések
Feladatmegoldások
A jegyzetben felhasznált saját tanulmányok
Hetedik és nyolcadik foglalkozás: mikrofoglalkozások
Kilencedik foglalkozás: Kollokvium

Dr. Várnagy Marianne

Dr. Várnagy Marianne műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Várnagy Marianne könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem