1.052.843

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Forma-1 világa

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Nagykönyv Kiadó
Kiadás helye: Nyíregyháza
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 72 oldal
Sorozatcím: A Mi világunk
Kötetszám: 29
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 22 cm
ISBN: 978-963-9581-77-7
Megjegyzés: Színes és fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A belső égésű motorral felszerelt autóról 1886-os megszületésekor alig gondolhatta bárki, hogy az 1890-es években sporteszközzé válik. A ló nélküli kocsik első versenyét 1894-ben rendezték a Párizs... Tovább

Előszó

A belső égésű motorral felszerelt autóról 1886-os megszületésekor alig gondolhatta bárki, hogy az 1890-es években sporteszközzé válik. A ló nélküli kocsik első versenyét 1894-ben rendezték a Párizs és Rouen közötti 127 kilométeres útvonalon. A Le Petit Journal című párizsi napilap által meghirdetett viadalra 102-en neveztek, de az előírt 4-5 km/órás sebességet nem mindenki teljesítette - csak 21-en startoltak. Noha Jules de Dion ért célba elsőként gőzhajtású traktorával, a versenybíróság a győzelmet olyan autóknak ítélte, melyek egyszerűen kezelhetők voltak, gazdaságosan üzemeltek, s biztonságosan teljesítették a távot. Az 5000 frankos első díj így megoszlott a Peugeot-t vezető Georges Lemaitre és a Panhard-t kormányozó Emilé Levassor között. De Dion a 2000 frankos második díjat kapta. A 17 célba ért jármű többségét Daimler-licenc alapján épített, V2-es Panhard-Levassor motor hajtotta. 1895-ben a csaknem 1200 kilométeres Párizs-Bordeaux-Párizs megmérettetésen az első nyolc befutó autóból hatban dolgozott Daimler-eredetű motor, a másik két jármű Benz-gyártmány volt. Amerika első autóversenyét novemberben rendezték a Chicago-Waukegan távon (oda-vissza), a három résztvevő közül azonban csak Oscar Mueller érte el a célt Benz kocsijával. Zárt pályás viadalt először Amerikában tartottak 1896-ban, majd 1899-ben Ausztriában is megtörtént ez, a századfordulón mégis inkább a nagyvárosok közötti megmérettetések maradtak szokásosak. A gyártók propagandacélra kezdték használni a versenyeket, a tapasztalatokat pedig a kereskedelemben forgalmazott típusok tervezésében kamatoztatták. A fényes diadalokat azonban már a kezdetekkor is halálos balesetek árnyékolták be. Vissza

Tartalom

Az autóversenyzés kezdetei 4
Az első autós nagydíjverseny 6
Szélesedő versenyvilág 7
A repülés határán 8
Az aranykor 10
A világbajnokság születése 12
Konstruktőri világbajnokság és másfél literes formula 14
A háromliteres formula 16
A Lauda-korszak 18
Turbók a Formula-1-ben 20
Turbóknak tilos! 22
Szabályváltozások kora 24
A forma fejlődése 26
A Formula-1 motorjai 28
A tervezés nehézségei 30
Az autó részei 32
A pilóták munkaruhája 34
Nők a Formula-1-ben 35
Híres versenypályák 36
A Hungaroring 42
Tréning, kvalifikáció 44
A versenyek eseményei 46
A száguldás hátterében 48
A száguldás előterében 49
Híres csapatok 50
Híres pilóták 60
Szervezeti alapok 70
Egyéni világbajnokok 71
Konstruktőri világbajnokok 71
Alsóbb kategóriák 72

Bancsi Péter

Bancsi Péter műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bancsi Péter könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem