1.054.443

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A matematikai nevelés módszertana

Főiskolai tankönyv óvodapedagógus-hallgatók számára

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor

Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 206 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-18-8118-0
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal. Tankönyvi szám: 42 507.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A matematikai nevelés módszertana minden óvodapedagógus számára hasznosítható szakanyagot kínál. Sok érdekes és változatos játékleírás mutatja az értelmi fejlesztés lehetőségeit az óvodai matematikai nevelés területén.
Korszerűsége abban rejlik, hogy a matematikai nevelés legfontosabb módszerének a gyermek egyéni fejlettségéhez, fejlődési üteméhez mért fejlesztést tekinti, és ehhez a legalkalmasabb nevelési eszközt, a játékot választja, amely egyben e korosztály alaptevékenysége.
Az óvodai matematikai nevelés egyes területeinek értelmezése mellett mindenütt olvashatók a megoldási lehetőségek, amelyek játékos feldolgozási módokat jelentenek a célzott matematikai összefüggések elsajátításához.
Külön fejezet foglalkozik a matematikai nevelés tervezésével. Mintákat, de nem sémákat ad egy-egy foglalkozás játékos megoldásához.
Konkrét fejlesztő feladatok, játékos gyakorlatok mutatják be, hogy a szabadidős játékok milyen lehetőséget kínálna a matematikai nevelés eredményeinek... Tovább

Fülszöveg

A matematikai nevelés módszertana minden óvodapedagógus számára hasznosítható szakanyagot kínál. Sok érdekes és változatos játékleírás mutatja az értelmi fejlesztés lehetőségeit az óvodai matematikai nevelés területén.
Korszerűsége abban rejlik, hogy a matematikai nevelés legfontosabb módszerének a gyermek egyéni fejlettségéhez, fejlődési üteméhez mért fejlesztést tekinti, és ehhez a legalkalmasabb nevelési eszközt, a játékot választja, amely egyben e korosztály alaptevékenysége.
Az óvodai matematikai nevelés egyes területeinek értelmezése mellett mindenütt olvashatók a megoldási lehetőségek, amelyek játékos feldolgozási módokat jelentenek a célzott matematikai összefüggések elsajátításához.
Külön fejezet foglalkozik a matematikai nevelés tervezésével. Mintákat, de nem sémákat ad egy-egy foglalkozás játékos megoldásához.
Konkrét fejlesztő feladatok, játékos gyakorlatok mutatják be, hogy a szabadidős játékok milyen lehetőséget kínálna a matematikai nevelés eredményeinek bővítéséhez, elmélyítéséhez és hogyan járulnak hozzá a gyermek egyéni fejlesztéséhez, fejlődéséhez. Vissza

Tartalom

A matematikai nevelés módszertanának fogalma, tárgya, feladata, kapcsolatrendszere9
Az óvodai matematikai nevelés fogalma, feladata, kapcsolatrendszere12
Az óvodai matematikai nevelés folyamata16
A megismerőfunkciók fejlesztése17
Műveletek a gondolkodás fejlesztésében21
Kreativitás a matematikai gondolkodásban29
Sajátos elvek, formák31
Elvek31
Formák37
A nevelést-tanulást segítő feltételek45
Módszerek, eszközök46
Módszerek46
Eszközök51
Az óvodai matematikai nevelés tartalma. Fejlesztő feladatok, megoldási lehetőségek56
Tárgyak, személyek összehasonlítása, válogatások, rendezések. Halmazalkotások57
Tárgyak, személyek tulajdonságainak felismerése, megnevezése57
Tárgyak, személyek összehasonlítása felismert tulajdonságok szerint58
Kiválogatás, általánosítás kiemelt tulajdonságok szerint60
Szétválogatás (osztályozás) meghatározott tulajdonság szerint61
Rendezés meghatározott elv, szempont, tulajdonság alapján64
Irányított összehasonlítások66
Szavakban történő összehasonlítások67
A számfogalom előkészítése, alapozása69
Mennyiségek összemérése70
Halmazok összehasonlítása, összemérése (párosítások) - több, kevesebb, ugyanannyi82
A mennyiség mérhető nagysága: mérések. Egységgel való mérés lehetőségei az óvodában85
A halmazok számlálható tulajdonsága: darabszám. Természetes számok90
Tapasztalatok a geometria körében107
Építések, alkotások szabadon és másolással108
Tevékenység tükörrel114
Tájékozódás térben, síkban115
Az óvodai matematikai nevelés tervezése119
Éves tervezés119
Konkrét tervezés120
Konkrét fejlesztési folyamat tervezése122
A fejlesztő feladatok írásbeli tervezése126
A fejlesztőfolyamat eredményeinek elemzése132
Konkrét fejlesztő feladatok, játékos gyakorlatok134
Vázlatok135
Mintavázlat (tájékozódás térben, síkban)135
Mintavázlat (megszámlálás, leszámlálás)137
Mintavázlat (hosszú, rövid, szűk, bő, kicsi, nagy fogalmak gyakorlása)139
Mintavázlat (halmazalkotás, bontás)142
Mintavázlat (halmazok összemérése, becslés, párosítás)144
Mintavázlat (építések, alkotások szabadon)148
Komplex foglalkozás mintavázlata150
Komplex foglalkozás mintavázlata153
Játékra épült, játékban kialakított matematikai nevelés tervezési lehetősége156
Játékok a matematikai nevelés szolgálatában159
Mozgáshoz kötött szabályjátékok161
Helyhez kötött szabályjátékok168
Ajánlott irodalom184
Melléklet185
Ötletek a matematikai nevelés éves tervezéséhez185
4-5 évesek csoportja185
5-6-7 évesek csoportja190
Az egyéni fejlesztés játékai rajzokban194

Perlai Rezsőné

Perlai Rezsőné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Perlai Rezsőné könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem