1.054.440

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Mechwart András Vasútközlekedési Szakközépiskola, Szakmunkásképző és Gimnázium Jubileumi évkönyve 1977-1997

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az 1940-es évek végén, az 50-es évek elején nyilvánvaló volt, hogy a Magyar Államvasutak - mint az ország legnagyobb üzeme - csak abban az esetben tud megfelelni a kor nagyon kemény kihívásainak,... Tovább

Előszó

Az 1940-es évek végén, az 50-es évek elején nyilvánvaló volt, hogy a Magyar Államvasutak - mint az ország legnagyobb üzeme - csak abban az esetben tud megfelelni a kor nagyon kemény kihívásainak, ha - többek között - üzemeiben jól képzett, szorgalmas, lelkiismeretes, szakmájukat szerető, a MAV-hoz érzelmileg is kötődő közép- és felsőfokú végzettségű szakembergárdával rendelkezik. E követelmény elérése érdekében több középfokú ágazaton is indított vasúti szakképzést (vasútgépészet, pályafenntartás, távközlő és biztosítóberendezések, vasútüzemi szakok), majd megalapították Szolnokon a közlekedési üzemmérnöki kart a felsőfokú vasúti szakemberellátás és utánpótlás biztosítására A középfokú vasúti szakképzés kiinduló bázisa Budapesten a VI. kerületi Rippl Rónai utca 26-ban működő iskola volt, ahol 1951. szeptemberében kezdődött el a képzés. Innen két év múlva, 1953-ban kivált a vasútgépész technikusi szak, és átköltözött a VII. Damjanich utca 4. sz. alatti épületbe. 1953. szeptember 1-jétől ennek az iskolának a neve Vasútgépészeti Technikum lett, és az első igazgatója Füzér Ferenc volt. Őt követte később az igazgatói székben Risztics Károly. Bár mind a középfokú, mind a felsőfokú oktatási intézmények kiválóan képzett tanárokkal és szakmai munkaközösségekkel rendelkeztek, a tárgyi feltételeik azonban nem voltak jók. 1957-ben a közlekedés-üzemmérnöki kar Budapestre költözött Szolnokról, és később teljesen beolvadt a Budapesti Műszaki Egyetem szervezetébe mint közlekedésmérnöki kar. Közben a ország több városában is létrejött középfokú vasúti szakképzést folytató technikum: Szeged, Szombathely, Debrecen, Miskolc, Dombóvár, Szolnok, Újszász stb. Az 1960-as évek végén tisztán látták a MÁV vezetői, hogy a budapesti és a Pest megyei vasúti szakképzés tárgyi feltételei csak egy új épületben, vasúti tanműhelyekkel szorosan együttműködve valósíthatók meg. Megszületett legfelsőbb szinten is a döntés egy új, országos beiskolázási igényeket is kielégítő, kollégiummal egybeépített szakközépiskola megépítésére. Vissza

Tartalom

Előszó 5
Iskolánk névadója 9
Mechwart András, a műszaki alkotó 12
Gondolatok Mechwart András költeményeiről 18
Mechwart András költeményének fordításai 24
A Mechwart-évfordulók ünnepei 26
Mechwart Múzeum 29
Mechwart András Emlékérem 36
A Mechwart András Vasútközlekedési Szakközépiskola, Szakmunkásképző
és Gimnázium tanárai 1977-1997 40
Végső búcsú Risztics Károlytól 44
és szomorkás - fájdalmas emlékezés 47
„Üzenet egykori iskolámba" 50
Üzenet egykori-mostani iskolámba 56
Mechwartos vagyok 59
Volt egyszer egy „Líbia" 62
A felnőttoktatásról 66
Az iskolai könyvtár 71
A kollégiumról 74
Külföldi kapcsolataink
Varsó 76
Firenzében jártunk 78
... és a folytatás 81
Erdélyben és Kárpátalján 83
Korunk nagy személyiségei iskolánkban 86
Az országos tanulmányi versenyeken elért eredményeink 91
Tanulóink munkáiból 96
Válogatás a Vasútgépész V. osztályos tanulók technikusi vizsgamunkáiból
A mozdony 100
Végzett diákjaink 109
Iskolánk levelező tagozatos tanulóinak névsora 140
Az 1996/97. tanév 144
Az intézmény jelenlegi dolgozói 145
Az 1996/97-es tanév tanulói névsora 148
Levelező tagozatos diákjaink az 1996/97-es tanévben 153
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem