Fülszöveg
MI RÖL SZÓL EZ A SOROZAT?
Továbbra is azokat a kérdéseket igyekszünk megválaszolni, amelyek hosszú távon befolyásolják a személyiség formálódását. Joseph Kentenich pedagógiájának alapjait a korábbiakban egy kerék küllőihez hasonlítottuk, amelyek közül az első a Lélekmozgás pedagógiája volt. Most egy újabb "küllővel" ismerkedünk meg, nevezetesen a BIZALOMPEDAGÓGIÁVAL. Ezúttal is elsősorban szemléletről van szó, arról, hogy hogyan viszonyulunk az élethez, az emberhez, a neveléshez, a gyermekünkhöz, a növendékeinkhez, a társunkhoz és saját magunkhoz, mint nevelőhöz.
Természetesen most sem hiányoznak a mindennapi élethelyzetekre adható gyakorlati válaszok sem. A bizalomra épül pl. a szabad, önálló személyiség fölnevelésének egyik legfőbb fejtörést okozó feladata, a fegyelmezés is, de a tekintély kérdése szintén rendkívül aktuális. Ennek eredeti megvilágításával szintén ebben a kötetünkben foglalkozunk J. Kentenich egyik legmélyebb tanítása nyomán: A "nevelt nevelő" belső ereje és...
Tovább
Fülszöveg
MI RÖL SZÓL EZ A SOROZAT?
Továbbra is azokat a kérdéseket igyekszünk megválaszolni, amelyek hosszú távon befolyásolják a személyiség formálódását. Joseph Kentenich pedagógiájának alapjait a korábbiakban egy kerék küllőihez hasonlítottuk, amelyek közül az első a Lélekmozgás pedagógiája volt. Most egy újabb "küllővel" ismerkedünk meg, nevezetesen a BIZALOMPEDAGÓGIÁVAL. Ezúttal is elsősorban szemléletről van szó, arról, hogy hogyan viszonyulunk az élethez, az emberhez, a neveléshez, a gyermekünkhöz, a növendékeinkhez, a társunkhoz és saját magunkhoz, mint nevelőhöz.
Természetesen most sem hiányoznak a mindennapi élethelyzetekre adható gyakorlati válaszok sem. A bizalomra épül pl. a szabad, önálló személyiség fölnevelésének egyik legfőbb fejtörést okozó feladata, a fegyelmezés is, de a tekintély kérdése szintén rendkívül aktuális. Ennek eredeti megvilágításával szintén ebben a kötetünkben foglalkozunk J. Kentenich egyik legmélyebb tanítása nyomán: A "nevelt nevelő" belső ereje és sajátos eszközei rajzolják majd ki a hiteles tekintély útját.
„ Kipróbáltam, valóban működik!" „ Másképp látom a gyermekeimet és magamat is!"
„ Bárcsak korábban hallottam volna! Mennyi bizonytalanságot helyre tett volnafiatal szülő koromban."
„ Ilyen szemlélettel tényleg a világ legnagyszerűbb lehetősége nevelőnek lenni!" „ Sok mindent megértettem. Talán már nem „ barkácsolok" a nevelésben. " „ Csodálatos küldetés Isten munkatársává válni, és nagy biztonság, hogy Ö is velünk van."
(Az előadásokon részt vevő szülők véleményéből)
Hívom a családokat-a nevelés és az önnevelés nagy kalandjára.
Isten a gyermekek biológiai létét is a Szülők által hívta életre. A lelküket sem akarja nélkülük formálni. Küldetésük tehát a Teremtő társává válni, amikor Életet gondoznak! Ehhez azonban nem elég pusztán megtalálni a hatékony és korszerű nevelési módszereket, saját életüknek kell életet fakasztani.
„A nevelés az élet szolgálata"-xalVja Joseph Kentenich, akinek a munkájára ez a sorozat épül. Életműve ebben a kihívásban egyedülálló és hiánypótló segítséget nyúit. „Pedagógiai rendszerében szóhoz jut a Lélek és minden haladónak mondható tudományos eredmény, sőt a mindennapok tapasztalatai «"-írja a most induló sorozat szerzője, Uzsalyné Pécsi Rita, a neveléstudományok doktora, négy gyermek édesanyja, a Kentenich-pedagógia kutatója.
Kívánom, hogy ezt a mindennapi nevelési feladatokban útmutató segítségnek szánt kézikönyvet mindenkor örömmel és haszonnal forgassák a szülők és a nevelők. Egyben szeretettel kérem Isten áldását embert próbáló és páratlanul gyönyörű hivatásukra.
Biró László,
Vissza