1.054.440

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A pedagógia alapjai

Bevezetés a pedagógiába/Jegyzet I. éves pedagógia-szakos egyetemi hallgatók részére/Kézirat

Szerző

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 195 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. 829 példányban jelent meg. Tankönyvi szám: J 2-1207.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a jegyzet I. éves pedagógia-szakos egyetemi hallgatók részére készült, akik nappali tagozaton végzik tanulmányaikat. A pedagógia-szakosok tanterve szerint "A pedagógia alapjai" cimü tantárgy van... Tovább

Előszó

Ez a jegyzet I. éves pedagógia-szakos egyetemi hallgatók részére készült, akik nappali tagozaton végzik tanulmányaikat. A pedagógia-szakosok tanterve szerint "A pedagógia alapjai" cimü tantárgy van hivatva előkésziteni a későbbi pedagógiai tanulmányokat, akár a neveléstörténet, akár a neveléselmélet vagy az oktatáselmélet körében folyjanak is. "A pedagógia alapjai" cimü tantárgy tantervi funkciója szerint alapozó és bevezető jellegű pedagógiai studium; korábbi tantervek igy is nevezték /s ez az elnevezés bizonyos értelemben ma is helytálló/: "Bevezetés a pedagógiába". A jegyzetnek ebből következően tartalmaznia kell mindazt, ami a későbbi tanulmányok "ráépülését" lehetővé teszi. Ez nem kevesebbet igényel a jegyzettől, mint azt, hogy a pedagógia általános kérdéseit kifejtse /ezért szokták ugy is nevezni ezt a tárgyat: "A pedagógia általános alapjai"/, végeredményben a pedagógia tudományelméleti alapveteset - egyszerű és vázlatos formaban - körvonalazza. A tudományelméleti kérdések között azonban vannak olyanok, amelyekre különböző felfogások eltérő válaszokat adnak, egyes kérdések pedig még a vita stádiumában vannak. Ennek a körülménynek - amennyire lehetséges - tükröződnie kell a jegyzetben; biztositván ugyanakkor az önálló vélemény kialakítását és a szilárd válaszokat minden olyan esetben, amikor a kutatási eredmények ezt már lehetővé teszik. Elsőéves egyetemi hallgatókról lévén szó, figyelembe kellett a szerzőnek vennie, hogy pedagógiai előismeretekkel szisztematikus formában nem rendelkeznek, pedagógiai tanulmányok a középiskolában nem lévén. Vissza

Tartalom

Előszó3
"A pedagógia alapjai" elnevezésű pedagógiai tudományág fogalma, funkciója, helye a neveléstudomány rendszerében7
Történelmi előzmények10
Összehasonlító-pedagógiai vonatkozások12
Összefoglalás15
Függelék16
Irodalom19
A pedagógia alapfogalmai: nevelés, oktatás, képzés21
A nevelés fogalmának történeti és összehasonlító-pedagógiai megközelítése21
A nevelés fogalmának általános összefüggései a szocialista pedagógiában27
A nevelés definíciója34
"Szocialista nevelés, "kommunista" nevelés41
Az "oktatás" és a "képzés"43
Irodalom49
A neveléstudomány fogalma, funkciója, interdiszciplináris kapcsolatai51
A "neveléstudomány" és a "pedagógia" terminusok pontos értelmezése51
A pedagógia tárgyának problematikája52
A pedagógia tudomány-jellege60
Az elmélet és gyakorlat viszonya a pedagógiában63
A pedagógia kapcsolata más tudományokkal65
Irodalom67
A nevelés lehetősége és szükségessége: átöröklés, környezet, nevelés69
Történeti vonatkozások70
A nevelhetőséggel kapcsolatos főbb elméletek73
Az örökléssel kapcsolatos kutatások jelentősége a nevelhetőség kérdésében78
Személyiségtípusok, örökletesség, nevelhetőség83
Pedagógiai példa, szociológiai hivatkozás88
Összegezés és következtetés: a személyiségfejlesztés folyamatának marxista értelmezése92
Irodalmi utalások94
Függelék95
A nevelés célja és feladatai97
Történeti vonatkozások97
A nevelési céllal kapcsolatos jelenkori (elméleti) problémák105
A sokoldalúság és mindenoldalúság mai problémái105
A "viszonylagos sokoldalúság" speciális pedagógiai vonatkozásai111
A személyiség-fogalom időszerű kérdései113
Általános és konkrét cél120
A nevelés feladatai123
A nevelés feladatainak "hagyományos" rendszere124
A kultúra ágai szerinti nevelési feladatok129
Praktikus feladatmeghatározások a tantervekben131
Irodalom134
Függelék135
Pedagógiai topográfia, pedagógiai technológia141
Pedagógiai topográfia: a nevelési cél megvalósításának színterei141
Pedagógiai technológia: a cél- és feladatrendszer összefüggései148
Irodalom152
Függelék153
A nevelési folyamat szubjektív tényezői155
A gyermek funkciója a nevelési folyamatban157
"Gyermekközpontúság", nevelésközpontúság159
"Az iskola a tanulóért van"162
A gyermek megismerése a nevelési folyamatban164
A pedagógus a nevelési folyamatban171
A pedagógus személyiségével szemben támasztott követelmények181
A nevelő és növendék viszonya184
Irodalom188
Közoktatáspolitikai feladatkitűzések az MSZMP 1972-es határozatában189
Tájékoztató bibliográfia a köznevelés fejlesztését célzó kutatások és publikációk köréből192

Dr. Nagy Sándor

Dr. Nagy Sándor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Nagy Sándor könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A pedagógia alapjai A pedagógia alapjai A pedagógia alapjai

A borító elszíneződött.

Állapot:
1.280 ,-Ft
6 pont kapható
Kosárba