1.054.440

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A szabadidő pedagógiai és gyógypedagógiai kérdései

Szöveggyűjtemény

Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Comenius Kft.
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 300 oldal
Sorozatcím: Gyógypedagógia
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szemelvénygyűjtemény összeállításakor arra törekedtem, hogy rövid átfogó képet nyújtsak a szabadidő-pedagógia törvényi és pedagógiai megítéléséről. A szervezett szabadidő eltöltés színterei: az... Tovább

Előszó

A szemelvénygyűjtemény összeállításakor arra törekedtem, hogy rövid átfogó képet nyújtsak a szabadidő-pedagógia törvényi és pedagógiai megítéléséről. A szervezett szabadidő eltöltés színterei: az iskola, a napközi, a nevelőotthon, a táborok, a szakkörök. Soha nem szabad figyelmen kívül hagyni az otthon, a családban eltöltött szabad tevékenység hatását sem.
A gyermek legfőbb tevékenysége a játék. Az e témakörhöz kapcsolódó szemelvénnyel hangsúlyozni kívántam a játék, illetve a bekapcsolódó felnőtt vagy kortárs közösség nevelői hatását és felelősségét. Ahogy Mark Twain megfogalmazta: „A hízelgés és a nevelés lassúbb, mint a mészárlás, de hatásuk hosszú távon végzetesebb."
A gyermek szabadidős tevékenységében résztvevő pedagógus kezében óriási lehetőség kínálkozik a személyiség alakítására. Éppen ezért a felelőssége is nagy. A nevelő saját személyiségének megfelelően szervezheti a programokat, figyelembe véve a gyermek életkori, biológiai sajátosságait, az érdeklődési körüket és a rendelkezésre álló tárgyi feltételeket.
A szabadidős tevékenységek főbb területei: a sport, a játék a művészet köréből alakulnak ki. Ezen belül az igényektől függően szabad a választási lehetőség. A mai, ehhez a témához rendelkezésre álló szűk körű pedagógiai szakirodalomból gondolatébresztő, ötletet adó szemelvényeket válogattam úgy, hogy az egyes fogyatékossági területek sajátosságai a teljesség igénye nélkül kitűnjenek. A gyűjtemény végén összeállítottam egy irodalomjegyzéket azon hallgatók számára, akik e témában mélyebb ismereteket kívánnak szerezni.
Hangsúlyozom, a szemelvénygyűjtemény ötletadó, gondolatébresztő, a hallgatóktól további kreatív megoldásokat, programokat örömmel várunk.
A szerkesztő
Pécs, 1996. június Vissza

Tartalom

Bevezető5
Törvényi rendelkezés6
A szabadidő meghatározása, jelentősége a tanulók személyiségformálásában8
Kreativitást fejlesztó játékok a szabadidő-tevékenységben24
A gyerekeknek is jár szabad idő!46
Mottó: Nem játék a játék!57
Hogyan neveljük az értelmi fogyatékos gyermeket?64
"Én festő vagyok!"85
A szövésről94
Drámapedagógia, mint személyiségformáló eszköz az enyhe fokban értelmi fogyatékos gyermekek körében99
"Hogy lehet egy "ilyen" gyereket fegyelmezni, kötelességtudatra, munkára nevelni?"111
Fejlesztő játékok autista gyermekek számára143
Művészi foglalkozások a gyengénlátók általános iskolájában186
Látássérült gyermekek az állatkertben189
Vak gyermekek tájékozódástanításának tapasztalatai nevelőotthonban197
Vasarely képek vakoknak - gondolatok a képzőművészet és a haptikus megismerés viszonyáról egy kiállítás kapcsán205
Játékos mozgásfejlesztő gyakorlatok I. rész212
Játékos mozgásfejlesztő gyakorlatok II. rész240
Testnevelési és sportjátékok a mozgásfogyatékos gyermekek esetében261
Ajánlott irodalom295
A kötetbe felvett tanulmányok eredeti bibliográfiai adatai299
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem