1.054.325

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tanárok számítanak

A hatékony pedagógusok pályára vonzása, fejlesztése és a pályán való megtartása

Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Oktatási és Kulturális Minisztérium Európai Uniós Kapcsolatok Főosztálya
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 277 oldal
Sorozatcím: Oktatás- és képzéspolitika
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 18 cm
ISBN: 978-963-87399-4-0
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A jó tanár az oktatási rendszer legfontosabb elenne. A kormányok folyamatosan keresik a tanárpolitika azon megoldásait, amelyek a legjobban képesek segíteni a tanárok pályára vonzását és pályán tartását.
A legtöbb ország kénytelen szembenézni a tanári munkaerő folyamatos elöregedéséből és az új tanárok pályára vonzásából eredő feladatokkal, azok nehézségeivel. Mindez párosul a különböző diákrétegek nevelésében jelentkező új és egyre magasabb igényekkel és az erre keresendő új válaszok megtalálásával. Hogyan lehet hatékonyabbá tenni a tanárpolitikát annak érdekében, hogy megfeleljen ezeknek az igényeknek?
A tanárok számítanak című kötet az alábbi kérdések összehasonlító elemzését nyújtja:
• a tanári munkaerő fejlesztésének trendjei a világ 25 országában;
• körkép nyújtása a hatékony tanárok pályára vonzásával, fejlesztésével és pályán tartásával kapcsolatos kutatásokról;
• az innovatív és sikeres tanárpolitikai gyakorlatok elterjesztése, implemetációja az egyes országokban;
• a... Tovább

Fülszöveg

A jó tanár az oktatási rendszer legfontosabb elenne. A kormányok folyamatosan keresik a tanárpolitika azon megoldásait, amelyek a legjobban képesek segíteni a tanárok pályára vonzását és pályán tartását.
A legtöbb ország kénytelen szembenézni a tanári munkaerő folyamatos elöregedéséből és az új tanárok pályára vonzásából eredő feladatokkal, azok nehézségeivel. Mindez párosul a különböző diákrétegek nevelésében jelentkező új és egyre magasabb igényekkel és az erre keresendő új válaszok megtalálásával. Hogyan lehet hatékonyabbá tenni a tanárpolitikát annak érdekében, hogy megfeleljen ezeknek az igényeknek?
A tanárok számítanak című kötet az alábbi kérdések összehasonlító elemzését nyújtja:
• a tanári munkaerő fejlesztésének trendjei a világ 25 országában;
• körkép nyújtása a hatékony tanárok pályára vonzásával, fejlesztésével és pályán tartásával kapcsolatos kutatásokról;
• az innovatív és sikeres tanárpolitikai gyakorlatok elterjesztése, implemetációja az egyes országokban;
• a tanárpolitika lehetséges útjai az egyes országokban.
A kötet amellett, hogy nagy gondot fordít a tanárok és a tanítás sokféle területére vonatkozó adatok dokumentálására, számos pozitív példát hoz az egyes országok tanárpolitikájának megvalósulására is. Az elemzés reflektorfénybe állítja azokat az országokat, amelyekben magas a tanárok társadalmi megbecsültsége, és ahol a megüresedett állásokat sikerül jobb képzettségű pályázókkal betölteni. Az elemzésből kiderül, hogy azokban az országokban, ahol törődnek a pedagógushiánnyal, érezhetően fokozódik az érdeklődés a tanári munka iránt, a politika ösztönzi a hatékonyságról való gondolkodást, vitát. Vissza

Tartalom

Előszó 3
Előszó a magyar kiadáshoz 5
Vezetői összefoglaló 11
A pedagóguspolitika fontossága 11
A fő gondok 12
Kétszintű szakpolitikai implikációk 14
A különböző típusú országok feladatai 15
Közös szakpolitikai irányok 17
A pedagóguspolitika kialakítása és megvalósítása 20
1. BEVEZETÉS: A TANÁR A FIGYELEM KÖZÉPPONTJÁBAN 23
Összefoglalás 23
1.1 A tanárok problémájára való fokozott odafigyelés 24
1.2 Az átfogó szakpolitikai irányok áttekintése 25
1.3 Módszertan és az országok részvétele 26
1.4 A jelentés szerkezete 27
2. MIÉRT FONTOS A PEDAGÓGUSPOLITIKA? 29
2.1 A diákok tanulási teljesítménye nem javítható minőségi tanítás nélkül 30
2.2 A tanárok a munkaerőállomány és az iskolai költségvetések fontos tényezői 34
2.3 A pedagóguspolitika gondjai fokozódnak 36
2.4 A pedagóguspolitika elemzése 37
2.5 A tanárok munkaerőpiacának elemzése 41
3. HOGYAN TEGYÜK VONZÓVÁ A TANÁRI PÁLYÁT? 47
3.1 A tanári hivatás vonzerejével kapcsolatos aggodalmak 48
3.2 Mekkora kereslet várható a jövőben a tanári szakma iránt? 72
3.3 A tanári karrier vonzerejének tényezői 80
3.4 A szakpolitikai tervezés prioritásai 102
4. A TANÁROK TUDÁSÁNAK ÉS KÉSZSÉGEINEK FEJLESZTÉSE 113
4.1 A tanárok szerepének változása 115
4.2 Az eredményes tanárról szóló kutatások üzenete 118
4.3 Tanári alapképzés 121
4.4 Az új tanárok képesítése 135
4.5 Új tanárok pályára segítő/betanító programjai 139
4.6 Szakmai továbbképzés 144
4.7 A jövő szakpolitika-tervezési prioritásai 155
5. TANÁRI ÁLLÁSOK PÁLYÁZTATÁSA, A TANÁROK KIVÁLASZTÁSA ÉS ALKALMAZÁSA 167
5.1 A tanítás és a közszolgálat 168
5.2 A tanárok foglalkoztatási feltételeinek főbb elemei 170
5.3 Tanári állások pályáztatása és a nyertes kiválasztása 176
5.4 Kezdő tanárok próbaideje 183
5.5 A rövidtávú munkaerőigények kielégítése 185
5.6 A tanárok mobilitása 187
5.7 Szakpolitikai intézkedések kialakításának prioritásai 190
6. AZ EREDMÉNYES TANÁROK MEGTARTÁSA AZ ISKOLÁKBAN 197
6.1 Az eredményes tanárok megtartásának nehézségei 198
6.2 Az eredményes tanárok megtartásával kapcsolatos tényezők 206
6.3 A jövőbeni szakpolitikai intézkedések kialakításának prioritásai 237
7. A PEDAGÓGUS SZAKPOLITIKA KIALAKÍTÁSA ÉS MEGVALÓSÍTÁSA 249
7.1 A tanárok bevonása a szakpolitika kialakításába és megvalósításába 250
7.2 A pedagógus szakpolitika tudásalapjának javítása 255
1. Függelék: Hogyan végeztük a tevékenységet 261
Az GECD tevékenység háttere 261
Az GECD tevékenységének céljai 261
Módszer és az országok részvétele 262
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem