1.055.359

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A testnevelés mozgásanyagának feldolgozása a 3-10 éves korosztály számára

Szerző
Grafikus
Lektor

Kiadó: Szerzői kiadás
Kiadás helye: Szarvas
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 224 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Oktatási rendszerünk különböző szintjein egyik közös cél, hogy a nevelés - oktatás - képzés sokféle tevékenységformáiban átszármaztatott ismeretanyag integrált egésszé, működőképes tudássá... Tovább

Előszó

Oktatási rendszerünk különböző szintjein egyik közös cél, hogy a nevelés - oktatás - képzés sokféle tevékenységformáiban átszármaztatott ismeretanyag integrált egésszé, működőképes tudássá alakuljon. Ennek valóra váltása napjaink korszerűsítési törekvéseinek egyik központi feladata. Benne kivétel nélkül fellelhető közös jellemző: a sokféle tevékenység által megvalósuló differenciált (az egyén fejlettségéhez igazodó) képességfejlesztés. Az előző feladatok sikeres megvalósításához nélkülözhetetlen a 3-10 éves korú gyermekek körében végzett kutatások eredményeinek gyakorlatban való alkalmazása, mert ezáltal tervszerűség és tudatosság vihető be a fejlesztés tervezésébe, hiszen a tudatos irányítás nélkül működésképtelen a tanítás-tanulás folyamata. A kutatások eredményei a terhelhetőséggel, a motoros képességek fejleszthetőségével, az egyéni fejlődés eltérő ütemével kapcsolatban szolgáltatnak megbízható adatokat. Ismert, hogy a testnevelés általános feladatai a személyiség fejlesztésre irányulnak oly módon, hogy a gyermeki személyiség struktúra valamelyik elemét kívánják alakítani a mozgástevékenység által. Ez vonatkozhat a megismerési folyamatokra, a figyelemre, az érzelemre, az erkölcsi-akarati tulajdonságok és a szép iránti érzék kialakítására.
A testnevelés szervezeti keretei semmi mással nem pótolható eszköztárat biztosítanak ezeknek a nevelési lehetőségeknek a kialakítására. A testnevelés sajátos feladatai közül pedig az egyik legfontosabb a sokoldalú, arányos fejlesztés és az egészséges testi fejlődés biztosítása. Az optimális terhelés megtervezésénél figyelembe kell venni a 3-10 éves gyermek mozgásfejlődésének ütemét. Ismerni kell a mozgás szerepét a gyermek fejlődésében, amely a rendszeresség, a szervek, szervrendszerek fejlődését elősegítő megfelelő erősségű mozgásimpulzusok mennyiségét és minőségét, az optimális megterhelés mértékét és a megfelelő motivációs bázis kialakítását jelenti. A 3-10 éves korú gyermek motoros fejlettsége nagyon különböző lehet a közel azonos életkorú gyermekek esetében is az egyes képességfajtákban. Ezért csak az a fejlesztő hatásrendszer lehet eredményes, amely figyelembe veszi a fejlesztés időtartamában az egyéni képességek fejlettségi szintjét. Az óvodába lépéskor és azt követően minden évben célszerű megállapítani a gyermek alapvető motoros képességeinek fejlettségét egyszerű motoros próbákkal. Vissza

Tartalom

Előszó 3
1. FEJEZET
A TORNA MOZGÁSANYAGA Gaál Sándorné:
Bevezetés 7
Természetes támaszgyakorlatok 9
Kúszás 9
A kúszás és változatai gyakorlására és alkalmazására javasolt
testnevelési játékok 13
Csúszás 15
A csúszás és változatai gyakorlására és alkalmazására javasolt
testnevelési játékok 21
Mászás 23
A mászás és változatai gyakorlására és alkalmazására javasolt
testnevelési játékok 27
Egyensúlygyakorlatok 30
Az egyensúlygyakorlatok gyakorlására és alkalmazására javasolt
testnevelési játékok 34
Talajtorna 37
Gurulás a test hossztengelye körül 37
Gurulás a test hossztengelye körül gyakorlására és alkalmazására
javasolt testnevelési játékok 39
Guruló átfordulás előre 42
A guruló átfordulás előre gyakorlására és alkalmazására
javasolt testnevelési játékok 46
Guruló átfordulás hátra és előkészítő gyakorlatai 49
Tarkóállás és előkészítő gyakorlatai 52
Kézállás és előkészítő gyakorlata 55
Zsugor fejállás és fejállás 57
Mérlegállás 59
Híd 61
Szertorna 63
Kéztámaszok 63
Támaszban lendületek 69
Támaszban haladás előre 71
Támaszból lendületek előre, hátra felterpesztéssel 74
Támaszból átfordulás előre 76
Támaszból leugrás hátra 77
Támaszból leugrás előre 79
Függések 81
Tartásos gyakorlatelemek. 87
Térdfüggés 87
Fészekfüggés 87
Nyújtott függés 89
Hajlított függés 90
Hátsó függés 90
Lefüggések 91
Zsugor lefüggés 91
Lebegőfüggés 91
Gyertya 93
Mozgásos gyakorlatelemek 94
Lendületek 94
Alaplendület 94
Hintázás futással 94
Szerugrások 95
Mély ugrás 95
A mély ugrás alkalmazása testnevelési játékokban 96
Felfelé történő ugrás (gyertyaugrás) 98
A gyertyaugrás alkalmazása testnevelési játékokban 100
Nyusziugrás 102
A nyusziugrás leterpesztéssel alkalmazása testnevelési játékokban 104
A zsugorkanyarlati átugrás előkészítő gyakorlata, majd
A zsugorkanyarlati átugrás 106
A zsugorkanyarlati átugrás és előkészítő gyakorlatainak alkalmazása
testnevelési játékokban 109
Gurulóátfordulás előre szekrényen (bukfenc) 111
2. FEJEZET
AZ ATLÉTIKA MOZGÁSANYAGA Dr. Bencze Sándorné:
Bevezetés 115
Futások 117
Közepes iramú futás 119
Belegyorsuló futás 124
Futás tempóváltoztatással 128
Gyors futás állórajtból 133
Ugrások 140
Helyből távolugrás 140
Helyből magasugrás 144
Sorozatugrások 147
Helyből hármasugrás 150
Nekifutásból végrehajtott ugrások 153
Távolugrás 154
Hármasugrás 159
Magasugrás 164
Dobások 170
Kislabda hajítás 170
Helyből hajítás 171
Hajítás haránt terpeszállásból 172
Hajítás helyből célba 176
Kislabda hajítás lendületből 182
3. FEJEZET
A LABDAJÁTÉKOK MOZGÁSANYAGA Gaál Sándorné:
Bevezetés 189
Labdagyakorlatok 190
Labdafogás 190
A labdafogás alkalmazása testnevelési játékokban 192
Labdagurítás 194
A labda folyamatos gurításának alkalmazása testnevelési játékokban 198
Labdagurítások lábbal 199
A labda elgurítása 200
A labda elgurításának alkalmazása testnevelési játékokban 202
Feldobás-elkapás 203
A feldobás és elkapás alkalmazása testnevelési játékokban 205
Átadás dobásformák 207
Az átadás dobásformák alkalmazása testnevelési játékokban 209
Labdavezetés 210
Labdavezetés haladással 211
A labdavezetés alkalmazása testnevelési játékokban 214
Felhasznált irodalom 217
Jegyzetek 220
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem