1.054.440

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tudatos fegyelemre nevelés

Kézirat

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 128 oldal
Sorozatcím: Pedagógus továbbképzés
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az itt következő tanulmány az iskolaigazgatók és az oktatásügyi funkcionáriusok 1954. március-májusi továbbképzési anyagaként jelenik meg.
A pedagógus továbbképzéssel kapcsolatban nem új probléma,... Tovább

Előszó

Az itt következő tanulmány az iskolaigazgatók és az oktatásügyi funkcionáriusok 1954. március-májusi továbbképzési anyagaként jelenik meg.
A pedagógus továbbképzéssel kapcsolatban nem új probléma, hogy a pedagógusoknak az egyes tudományágakat azoknak sajátos rendszerében kell-e tanulmányozniok, vagy pedig az egyes tananyagoknak - az adott tudomány rendszerétől függetlenül - a nevelők legégetőbb, legsürgetőbb kérdéseire kell-e választ adniok. Az igazgatók és az oktatásügyi funkcionáriusok továbbképzése lényegében az első elv szerint haladt, a pedagógia tudományát a maga rendszerében igyekezett feldolgozni, de több ízben - bár nem eléggé - tekintetbe vette a gyakorlati igényeit is. Az alábbi tanulmányban feldolgozott téma megbontja ezt a rendszert, és határozott engedményt jelent a második elv felé. Éppen ezért meg kell világítanunk azt a kérdést, hogy milyen helyet foglal el a tudatos fegyelemre nevelés a pedagógia tudományának rendszerében, továbbá azt is, hogy mi indokolja e kérdés feldolgozását a továbbképzés jelenlegi szakaszában. Vissza

Tartalom

Bevezetés3
A tudatos fegyelemre nevelés jelentősége9
Tanulóifjúságunk fegyelmének jelenlegi helyzete11
Az iskolai fegyelem jelenlegi helyzetének előzményei és okai16
Előzmények16
Burzsoa maradványok a nevelők munkájában21
A fegyelem jellegének megváltozása a szocialaizmusba való átmenet idején24
A tudatos fegyelem kialakításának feltételei31
A pedagógiai tudatosság31
A nevelői tekintély és példaadás33
A pedagógiailag egységes nevelőtestületi kollektíva36
Mi a pedagógusközösség kialakításának módja?38
A Tanulói Szabályzat mint az egységes nevelői követelmények alapja43
Az iskolai és iskolánkívüli ráhatások összhangja45
Az iskola külső rendje és esztétikája48
A tanulóközösség szerepe a tudatos fegyelemre nevelésben51
A közösség fogalma52
A tanulóközösségek kialakításának makarenkói útja55
A közösségi nevelés módszertanának makarenkói tételei59
A kollektív ráhatás, párhuzamos ráhatás és individuális ráhatás pedagógiája67
A tudatos fegyelem kialakításának módszerei75
A követelés és meggyőzés76
A gyakoroltatás és ellenőrzés81
A jutalmazás és büntetés85
A tudatos fegyelemre nevelés az iskolai oktató-nevelő munka folyamatában91
A tanítási óra szerepe a tudatos fegyelemre nevelésben91
Az osztályfónöki óra szerepe a tudatos fegyelemre nevelésben94
Az óránkívüli foglalkozások szerepe a tudatos fegyelemre nevelésben97
Igazgatóink feladatai a tudatos fegyelemre nevelésben99
Függelék
A. Sz. Makarenko: Fegyelem, életrend, büntetés és buzdítás101

Tihanyi Andor

Tihanyi Andor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Tihanyi Andor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem