1.104.827

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

A város értékesítése

Marketingszemlélet a közösségi célú várostervezésben

Szerző
Fordító
Budapest
Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 266 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 13 cm
ISBN: 963-224-016-2
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A könyv célja, hogy átfogó értékelést adjon a marketingmódszerek alkalmazásáról a közösségi várostervezésben, s az ez irányú tapasztalatokból általános tanulságokat vonjon le. A példák, amelyek tapasztalataira a könyv épít, két forrásból származnak: mások által publikált, az irodalomban könnyen fellelhető esettanulmányok, valamint a szerzők saját, többnyire az önkormányzatok felkérésére készített tervezési tanulmányaikból szerzett gyakorlati ismeretei.
Mivel e könyv szerzői egyetemi oktatók a Groningeni Egyetem Tervezés tanszékén, feladatuknak érezték, hogy megfelelően felkészítsék mindazokat, akik rövidesen egy olyan tervezési gyakorlat aktív részesei lesznek, ahol az eszközök és a várostervezési problémákra adott megoldások körét csak nemrégen bővítették a marketinggel. Az ő számukra most alapvetően fontos megérteni a piactervezés mibenlétét, mechanizmusát és megszerezni azokat a képességeket, melyek a hatékony munkához elengedhetetlenek. Ez a könyv tehát egyértelműen a... Tovább

Fülszöveg

A könyv célja, hogy átfogó értékelést adjon a marketingmódszerek alkalmazásáról a közösségi várostervezésben, s az ez irányú tapasztalatokból általános tanulságokat vonjon le. A példák, amelyek tapasztalataira a könyv épít, két forrásból származnak: mások által publikált, az irodalomban könnyen fellelhető esettanulmányok, valamint a szerzők saját, többnyire az önkormányzatok felkérésére készített tervezési tanulmányaikból szerzett gyakorlati ismeretei.
Mivel e könyv szerzői egyetemi oktatók a Groningeni Egyetem Tervezés tanszékén, feladatuknak érezték, hogy megfelelően felkészítsék mindazokat, akik rövidesen egy olyan tervezési gyakorlat aktív részesei lesznek, ahol az eszközök és a várostervezési problémákra adott megoldások körét csak nemrégen bővítették a marketinggel. Az ő számukra most alapvetően fontos megérteni a piactervezés mibenlétét, mechanizmusát és megszerezni azokat a képességeket, melyek a hatékony munkához elengedhetetlenek. Ez a könyv tehát egyértelműen a tervezést tanuló diákoknak, a közhivatalok tervezési osztályain dolgozóknak és minden egyéb, az állami szektorban tevékenykedő szervezetnek íródott.
A marketingszakemberek számára bizonyára érdekes lesz, hogy tudományuk elméleti részének elemei eddig nem publikált, újszerű politikai és területi összefüggésben kerülnek most tárgyalásra. A könyvet azoknak ajánljuk, akik jelenleg is várostervezési problémák megoldásán fáradoznak, illetve azoknak, akik hamarosan soraikhoz csatlakoznak. Vissza

Tartalom

Előszó a magyar kiadáshoz 9
A szerzőkről 15
Előszó 17
1. VÁROSOK ÉS PIACOK 19
Változások a városokban 20
Városok versenyhelyzetben 23
Népszerűségi listák 24
Vállalati arculat és telephelyválasztás 24
Nemzetközi versenylisták 25
Egy nemzeti terv a nemzetközi versenyre 27
Szemléletváltás a tervezésben 28
A piactervezés felé 33
A könyv felépítése 39
2. A MARKETINGELMÉLET ÉS A HELYMARKETING 41
A marketingelmélet alkalmazása 41
Alapfogalmak 43
A helymarketing egységes fogalmi rendszere 48
A tudomány hozzájárulása a helymarketinghez 49
A városmarketing és a rendezési terv 52
3 A VÁROSMARKETING MINT TERVEZÉSI ESZKÖZ 58
A városmarketing folyamata 59
Piacelemzés 64
Marketingcélok és stratégiák 66
A marketing lépései 70
A marketingtervezés mint iteratív folyamat 73
Szemléltető példák 76
Művelet vagy filozófia? 81
4. A PIAC ELEMZÉSE 83
A piac auditálása 83
Piacszegmentálás 87
Területi viselkedésminták mint a szegmentálás alapjai 90
A fogyasztói döntéshozatal folyamatának megértése 92
Verseny- és potenciálelemzés 94
Területi potenciálelemzés 95
Versenyelemzés 98
Erős és gyenge pontok elemzése 102
Piacorientált városmodellek 103
Függelék: A POTENT program 105
A bemenő adat szerkezete 105
Módszertani felépítés 106
A „puha" kvalitatív súlyok kezelése 108
5. A TERMÉK FORMÁLÁSA 109
Mi a várostermék? 110
Termék és erőforrás 112
Közjavak és magánjavak 114
Néhány Jó tanács a termék megformálásához 116
Forma és tartalmi termékek 116
Vásárlói hasznok elemzése 118
A helytermék és a területi lépték 119
Termékfejlesztés 122
A helytermék 125
6. HELYEK ÉS HELYIMAGE-EK 127
Helyek, képek és marketing 127
A környezeti image-ek vizsgálata 132
A helyekről kialakult képek 137
Vállalkozói image-ek 143
Lakossági image-ek 148
Turista image-ek 150
7. AZ IMAGE-FORMÁLÁS ÉS A HELYEK
PROMÓCIÓJA 158
A helypromóció sajátossága 158
A helyimage-ek közvetítése 163
A felfogott helyimage-ek közvetítése 164
A kivetített helyimage-ek (az arculat) közvetítése 167
A közvetítő csatornák hihetősége 173
A helyimage promóciója és a döntéshozatal 175
A hely reklámozásának nehézségei 177
Esettanulmányok 184
Image-promóció és tervezési célok 192
Integrált szemlélet 196
8. VÁROSMARKETING A GYAKORLATBAN 198
A városmarketing: felelevenített hagyomány 198
Az eljárástól a szervezetig 200
Szervezeti típusok 202
Esettanulmányok 206
Korai előfutárok 207
Modern nagyvárosi cselekvésmodellek 209
Kanadai középút? 213
A városok megújításának brit abc-je 215
Más országok tapasztalatai 224
9. VÁROSMARKETING: EGY IDŐKÖZI
ÉRTÉKELÉS 229
Hiedelmek és félreértések 231
A városmarketing csupán új köntösbe öltöztetett régi gyakorlat 231
A városmarketing felválthatja a hagyományos területfejlesztési
és területrendezési tervezést 232
A városmarketing elsősorban a befelé irányuló tőkebefektetések!
ösztönzésének egyik eszköze 233
A városmarketing jelentése: azt adjuk el, amink van 234
A városmarketing a közszolgáltatások elüzletiesítése és privatizálása 236
A városmarketing megold minden urbanizációs problémát 239
A siker feltételei 240
Mindent vagy semmit 240
A piactervezés korlátai 242
Szervezetek és szervezeti keretek 243
A tervező mint piacmenedzser 244
Hivatkozások 247
Tárgymutató 261
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem