A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A vegytan tanítása

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Orsz. Középiskolai Tanáregyesület
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 111 oldal
Sorozatcím: Pedagógiai szakkönyvek
Kötetszám: 7
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Második kiadás. Nyomtatta Dunántúl Pécsi Egyetemi Könyvkiadó és Nyomda R.-T. Pécsett.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A VEGYTAN TANÍTÁSÁNAK CÉLJA.
A természeti ismeretek tanítását a magyar középiskolában intézményesen a Ratio Educationis alapozza meg első ízben. Az új tárgyak ekkor a felvilágosodás szellemének... Tovább

Előszó

A VEGYTAN TANÍTÁSÁNAK CÉLJA.
A természeti ismeretek tanítását a magyar középiskolában intézményesen a Ratio Educationis alapozza meg első ízben. Az új tárgyak ekkor a felvilágosodás szellemének megfelelően a következő megokolással törnek be a hagyományos gimnáziumi oktatás területére: „szükséges, hogy a tanulók már zsenge korukban oktatást nyerjenek abban a tudományban, mely elismert tárgyi gazdagságánál és hasznosságánál fogva csaknem mindenkinek, bármely állásban legyen is, előnyére válik. És pedig, annyival inkább, minél bizonyosabb, hogy a magyar királyság területén bőségesen elszórt természeti kincsek többnyire csak azért maradnak eltemetve, mert nem ismerik őket. Nem szabad tehát a legnagyobb gondosságot sem sokallanunk, hogy ezt a hasznos és szükséges tanulmányt előrevigyük."
Ezzel a természetismereti tárgyak születésük pillanatában olyan örökséget kaptak, amelynek előnyét alig látták, terhét azonban mind a mai napig súlyosan viselik. A hasznosság elve ugyanis nevelési vonatkozásban már a második Ratio megalkotásakor rossz ajánlólevélnek bizonyult és azóta is erősen vitatott szempont a tantervszerkesztés terén. Nem először merül fel a kérdés, lehet-e a gimnázium célja az életben közvetlenül alkalmazható, hasznos ismeretek közvetítése és nem utolsó ízben érvelnek a természeti tárgyak tanításának hívei azzal, hogy maga a mindennapi élet sürgeti az „általános műveltség" fogalmának kibővítését természetismereti elemekkel. Mi legyen tehát a természeti oktatás igazi feladata? Ez a nagy kérdőjel mered a vegytan tanára elé is, amikor igazolni akarja tárgyának szerepét, értékét és jelentőségét a gimnáziumi oktatásban és nevelésben. Vissza

Tartalom

I. A vegytan tanításának célja 5
II. A tanítás anyagának kiszemelése 18
III. A tanítás módszere 35
1. A tanítás módszere általában 35
2. Előadási kísérletezés 54
3. Szemléltetés 66
4. Munkáltató tanítás 73
5. Üzemek látogatása 81
6. A tanulók önképzése 86
7. Vegytani gyakorlatok 92
IV. A vegytan kapcsolata a többi tárggyal 96
V. A tanár továbbképzése 106
VI. Irodalom 110

Loczka Alajos

Loczka Alajos műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Loczka Alajos könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem