Fülszöveg
A vígjáték egyike az első és legmeghatározóbb műfajoknak, mely az évtizedek során roppant sokszínűvé vált, és az egyik leghatásorientáltabb zsáner lett. A vígjáték hatalmas számú film gyűjtőfogalma, amelyek cselekménye helyzetkomikumon alapul, kulcseleműk a humor, amellyel a nézőt nevetésre sarkallják, és szinte mindig happy enddel zárulnak. A vígjátékon belül megkülönböztetjük a romantikus vígjátékot, a fekete vígjátékot, a tinivígjátékot, a paródiát, a szatírát, a burleszket, a slapstick-et, a screwball comedy-t, és a testnedves/altesti vígjátékot. A vígjáték sajátos tematikai jegyei alapján további felosztási lehetőségeket kínál, legyen akár szó esküvői vígjátékokról, a műfaji hibriditás jegyében fogant musical-vígjátékokról, vagy akció-vígjátékokról.
A vígjáték című tanulmánykötet arra vállalkozik, hogy segítsen a műfaji eligazodásban. A kötetben a zsáner társadalomtörténeti áttekintése mellett szó esik a vígjáték-franchise-okról, a Rendőrakadémiától és a Reszkessetek,...
Tovább
Fülszöveg
A vígjáték egyike az első és legmeghatározóbb műfajoknak, mely az évtizedek során roppant sokszínűvé vált, és az egyik leghatásorientáltabb zsáner lett. A vígjáték hatalmas számú film gyűjtőfogalma, amelyek cselekménye helyzetkomikumon alapul, kulcseleműk a humor, amellyel a nézőt nevetésre sarkallják, és szinte mindig happy enddel zárulnak. A vígjátékon belül megkülönböztetjük a romantikus vígjátékot, a fekete vígjátékot, a tinivígjátékot, a paródiát, a szatírát, a burleszket, a slapstick-et, a screwball comedy-t, és a testnedves/altesti vígjátékot. A vígjáték sajátos tematikai jegyei alapján további felosztási lehetőségeket kínál, legyen akár szó esküvői vígjátékokról, a műfaji hibriditás jegyében fogant musical-vígjátékokról, vagy akció-vígjátékokról.
A vígjáték című tanulmánykötet arra vállalkozik, hogy segítsen a műfaji eligazodásban. A kötetben a zsáner társadalomtörténeti áttekintése mellett szó esik a vígjáték-franchise-okról, a Rendőrakadémiától és a Reszkessetek, betörők!-tői kezdve az Amerikai pitén és a Bridget Jones-filmeken át a Másnaposok-szériáig bezárólag. A burleszkkel, tinivígjátékokkal, screwball comedy-kel külön tanulmányok foglalkoznak, csakúgy mint az abszurd humor nagyágyúival, a Monty Python-társulattal. Egy fejezet pedig Bud Spencer és Terence Hill vígjáték-sikereit járja körbe. A második világháború utáni magyar vígjátékról külön szó esik, és a hazai vonalat erősíti a Tímár Péter filmrendezővel készült interjú, aki az Egészséges erotika, a Csinibaba, vagy a Zimmer Feri révén egyike a műfaj legjelentősebb hazai képviselőjének.
A vígjáték a Filmanatómia-sorozat korábbi könyveihez hasonlóan ezúttal is értő közönség és a műkedvelő laikus számára egyaránt olvasmányos és szórakoztató formában, számtalan ismert filmpélda segítségével kívánja bemutatni és a nézőhöz/olvasóhoz közelebb hozni az egyik legnépszerűbb, I legismertebb műfajt.
Vissza