1.055.638

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Beszélj úgy, hogy érdekelje... - Hatékony kommunikáció pedagógusoknak

Otthon és az iskolában

Szerző
Fordító

Kiadó: Értsünk szót Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 343 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 978-963-08-6727-6
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"...ha egy gyerek teljes nevelődési folyamatát be kívánjuk mutatni, akkor a tantermen kívülre is figyelnünk kell. A gyerek életének első és egyben az életét végigkísérő tanárára, a szülőre is ugyanakkora figyelmet kell fordítanunk. Az iskolában eltöltött időre nagyon nagy hatással van, ami előtte és utána otthon zajlik. Akármilyen jószándékú is a tanár és a szülő, ha nem rendelkeznek mindketten a jó szándékuk megvalósításához szükséges eszközökkel, akkor a gyerek vesztesként fog kikerülni ebből a játszmából.
A szülőknek és a tanároknak össze kell fogniuk, és együtt kell dolgozniuk. Mindkét félnek tudnia kell, hogy milyen szavakkal lehet egy gyereket demoralizálni, illetve bíztatni. Tudniuk kell, hogy mivel lehet konfrontációt kiváltani, és mivel lehet együttműködésre ösztönözni. És tudniuk kell, hogy milyen szavak akadályozzák meg a gyereket abban, hogy gondolkodni és koncentrálni tudjon, és milyen szavakkal lehet a tanulás iránti veleszületett vágyát szabadjára engedni.
Az is... Tovább

Fülszöveg

"...ha egy gyerek teljes nevelődési folyamatát be kívánjuk mutatni, akkor a tantermen kívülre is figyelnünk kell. A gyerek életének első és egyben az életét végigkísérő tanárára, a szülőre is ugyanakkora figyelmet kell fordítanunk. Az iskolában eltöltött időre nagyon nagy hatással van, ami előtte és utána otthon zajlik. Akármilyen jószándékú is a tanár és a szülő, ha nem rendelkeznek mindketten a jó szándékuk megvalósításához szükséges eszközökkel, akkor a gyerek vesztesként fog kikerülni ebből a játszmából.
A szülőknek és a tanároknak össze kell fogniuk, és együtt kell dolgozniuk. Mindkét félnek tudnia kell, hogy milyen szavakkal lehet egy gyereket demoralizálni, illetve bíztatni. Tudniuk kell, hogy mivel lehet konfrontációt kiváltani, és mivel lehet együttműködésre ösztönözni. És tudniuk kell, hogy milyen szavak akadályozzák meg a gyereket abban, hogy gondolkodni és koncentrálni tudjon, és milyen szavakkal lehet a tanulás iránti veleszületett vágyát szabadjára engedni.
Az is világossá vált a számunkra, hogy a mai gyerekek felé további felelősséggel is tartozunk. Régebben a gyerekeknek nem kellett ennyi durvasággal szembesülniük nap, mint nap. Nem látták minduntalan azt, hogy a problémákat veréssel, golyóval vagy bombákkal oldják meg. Soha korábban nem volt ennyire égető egy másfajta modell bemutatása: meg kell mutatnunk, hogyan lehet őszinte és tiszteletteljes kommunikációval megoldani a nézeteltéréseket. Ez a legjobb védelem, amit adhatunk nekik a saját, belülről jövő agressziójuk kezelésére. Ha frusztráltak és mérgesek lesznek - ami elkerülhetetlen -, akkor a fegyverek helyett olyan szavakért tudnak majd nyúlni, amelyeket az életükben fontos szerepet betöltő felnőttektől kaptak." Vissza

Tartalom

A KÖNYV KELETKEZÉSÉRŐL 4
1 Hogyan kezeljük a tanulást akadályozó érzéseket? 11
Szülői kérdések 42
Szülői történetek 46
Tanári kérdések 52
Tanári történetek 55
2 Hét módszer az együttműködésre 62
Szülői kérdések 94
Szülői történetek 98
Tanári kérdések 101
Tanári történetek 105
3 A büntetés hátulütői és módszerek az önfegyelem kialakítására 111
Szülői kérdések 132
Szülői történetek 137
Tanári kérdések 142
Tanári történetek 147
4 Problémamegoldás közöse: Hat lépésben a kreativitás és a tanulás szeretete felé 152
Szülői kérdések 179
Szülői történetek 183
Tanári kérdések 189
Tanári történetek 193
5 Dicséret lekicsinylés nélkül, kritika sértés nélkül 202
Szülői kérdések 222
Szülői történetek 227
Tanári kérdések 235
Tanári történetek 240
6 Hogy ne kelljen többé szerepet játszanunk 244
Szülői kérdések 270
Szülői történetek 273
Tanári kérdések 279
Tanári történetek 284
7 A szülő-tanár kapcsolat 291
Szülői kérdések 311
Szülői történetek 318
Tanári kérdések 323
Tanári történetek 327
8 Az álomfogó 337
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem