Fülszöveg
A koronavírus a fiatalokra nem veszélyes, csak arra, aki elkapja. Ha a vizsgázó kocsival megy érettségire, hátulra üljön. Az üljön előre, aki vezet. Az érettségizők ne osszák meg a csokijukat
egymással! Most szabad irigynek lenni. »
Chuck Norris tudja a n utolsó számjegyét. Chuck Norris meg tudja ríkatni a hagymát. Chuck Norris szóra bírta a Csendes-óceánt.
Chuck Norris felvette a nem fogadott hívást. *
Hogy hívják az orosz számítógép-hálózatot? Nyet-work.
Hogy hívják a félős tolltartót? Attól tartó Hogy hívják az internetező szerzetest? Felhasználó barát. Hogy hívják a fázós rendőrkutyát? Cold Rex.
Hogy hívják az eszkimó légitársaságot? Fridzsid Air. *
Okos szamár enged, buta hüllő szenved. Mindenütt jó, de legfehérebb a konyhakredenc. Elszállt alattuk a ló. Őrületbe kergül.
Kiállja a sarat. *
Sikertelen randik egysoros indoklásai: A tűzoltó: Nem éreztem a tüzet. A vegyész: Hiányzott a kémia.
A focista: Nem passzoltunk egymáshoz. »
Anya pocijában van egy baba, csak...
Tovább
Fülszöveg
A koronavírus a fiatalokra nem veszélyes, csak arra, aki elkapja. Ha a vizsgázó kocsival megy érettségire, hátulra üljön. Az üljön előre, aki vezet. Az érettségizők ne osszák meg a csokijukat
egymással! Most szabad irigynek lenni. »
Chuck Norris tudja a n utolsó számjegyét. Chuck Norris meg tudja ríkatni a hagymát. Chuck Norris szóra bírta a Csendes-óceánt.
Chuck Norris felvette a nem fogadott hívást. *
Hogy hívják az orosz számítógép-hálózatot? Nyet-work.
Hogy hívják a félős tolltartót? Attól tartó Hogy hívják az internetező szerzetest? Felhasználó barát. Hogy hívják a fázós rendőrkutyát? Cold Rex.
Hogy hívják az eszkimó légitársaságot? Fridzsid Air. *
Okos szamár enged, buta hüllő szenved. Mindenütt jó, de legfehérebb a konyhakredenc. Elszállt alattuk a ló. Őrületbe kergül.
Kiállja a sarat. *
Sikertelen randik egysoros indoklásai: A tűzoltó: Nem éreztem a tüzet. A vegyész: Hiányzott a kémia.
A focista: Nem passzoltunk egymáshoz. »
Anya pocijában van egy baba, csak azt nem tudom,
hogyan nyelte le. A félsziget egy olyan sziget, amit nem fejeztek be teljesen.
A Nagyi azért kövér, mert tele van szeretettel.
Elöl sikálom, siseg az sss. Hátul sikálom tökéletesz!
Egyedem, begyedem, Csobolyó, Kecskeméti mogyoró, bzil, szal, szalmaszál, A föld alatt tarka tyúkot nyergelnek. Bőr Budára baktatnak
Tamás Ildikó e kötetével új dimenziót ad az eddigi gyermek- és diák-folklór-kutatásokriak. A hagyományostól eltérő perspektívából tekint a témára: a kreativitást, a verbális és vizuális kifejezésformák hátterét állítja középpontba. A műfaji átjárhatóságot hangsúlyozza, bemutatja az online és offline tér jelenségeinek kölcsönhatását és azt is, hogy a nyelvi, zenei és képi megnyilvánulások milyen sokrétűen kapcsolódhatnak egymáshoz. Megtudhatjuk például, mi a szerepe a ritmusnak, a halandzsának és a humornak a nyelv elsajátításában, hogy a képekben megjelenő gondolatritmus és reflexió hogyan jelerük meg a mémek világában. A terepmtmkája során gyűjtött anyagot a rendelkezésre álló korábbi archívumok adataival összefüggésben vizsgálja. Több kortárs gyermek- és diákfolklór-jelenségről először olvashatunk tudományos igényességű elemzést, így például halandzsaszövegek folklórban betöltött szerepéről, vagy a népetimológia megjelenési formáiról. Az országos, vagy akár globális jelenségeken túl odafigyel a helyi jellegzetességekre, az iskolák, osztályok, rajongói csoportok értelmezőközösségeire.
A kötet különlegessége, hogy az érvelést közel másfélszáz, az internetről és közvetlenül a gyerekektől gyűjtött szellemes és színes képi és szöveges illusztráció gazdagítja.
A szerző interdiszciplináris - folklorisztikai, nyelvtudományi, zenei - megközelítéseket egyaránt alkalmaz. A folklór kutatói mellett a társtudományok művelőinek, a pedagógusoknak és az érdeklődő nagyközönségnek is szánja e kötetet, tehát mindazoknak, akik kíváncsiak a gyermekek és diákok kortárs világára, szokásaira, nyelvhasználatára, és arra, hogy az okostelefon hogyan befolyásolja kapcsolathálóikat, közösségi szokásaikat.
Vissza