1.054.457

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az általános iskolai pedagógusképző intézmények pedagógiai és pszichológiai oktatói tudományos munkásságának bibliográfiája

Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Fontos és sokat mondó dokumentumot vesz kezébe a pedagógiai és a pszichológiai kutatómunkával foglalkozó szakember. A tanárképző főiskolák, illetve az általános iskolai szaktanárképzés... Tovább

Előszó

Fontos és sokat mondó dokumentumot vesz kezébe a pedagógiai és a pszichológiai kutatómunkával foglalkozó szakember. A tanárképző főiskolák, illetve az általános iskolai szaktanárképzés fennállásának negyedszázados évfordulója alkalmából adjuk ki - a Pedagógusképző Osztály mellett működő Pedagógiai és Pszichológiai Szakbizottság kezdeményezésére - azt a bibliográfiát, amely a tanárképző főiskolák és a tanítóképző intézetek oktatóinak több mint két évtizedes időszakra vonatkozó tudományos publikációinak összegezését adta.
A tanárképző főiskolák és a tanítóképző intézetek életében, az általános iskolai pedagógusképzés mindennapi munkájában hagyományosan nagy szerepe van a pedagógia és a pszichológia oktatásának és oktatóinak. Az is közismert, hogy a pedagógia és a pszichológia oktatói a pedagógusképzés szűkebben értelmezett napi feladatai mellett igen sokirányú társadalmi, közéleti tevékenységet fejtenek ki. Ezek közül az oktatók közül kerülnek ki - többek között - a Magyar Pedagógiai Társaság és a Tudományos Ismeretterjesztő Társulat országos és megyei szerveiben tevékenyen dolgozó vezetők és munkatársak. Intenzíven részt vesznek a pedagógusok továbbképzésében és a nagyarányú levelező oktatásban. Mind emellett a pedagógia és a pszichológia oktatók többsége alapvető feladatai közé tartozónak tartja a tudományos kutatómunkát és a szakmai publikációt is.
A több mint 1700 címszó meggyőzően bizonyítja, hogy az oktató-nevelő munka és a társadalmi-közéleti tevékenység nem akadálya, hanem termékenyítője a tudományos kutatásnak. Érdemes vizsgálni a feldolgozott témákat. Ezek, döntő többségükben az általános iskolai gyakorlati pedagógiai munka és az általános iskolai tanárképzés kérdéseivel foglalkoznak. Az egyéb tudományos témák mai oktatásügyünkben is közérdeklődésre tarthatnak számot. Vissza

Tartalom

Az általános iskolai pedagógusképző intézményekben működött kiemelkedő oktatók7
Bajai Tanítóképző Intézet Pedagógiai Szakcsoport29
Budapesti Tanítóképző Intézet PEdagógiai Szakcsoport31
Debreceni Tanítóképző Intézet Pedagógiai Szakcsoport38
Egri Ho SI minh Tanárképző Főiskola Neveléstudományi Tanszék41
Esztergomi Tanítóképző Intézet Pedagógiai Szakcsoport53
Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola55
Győri Tanítóképző Intézet Pedagógiai Szakcsoport58
Jászberényi Tanítóképző Intézet Pedagógiai Szakcsoport62
Kaposvári Tanítóképző Intézet Pedagógiai Szakcsoport72
Nyíregyházi Bessenyei György Tanárképző Főiskola80
Neveléstudományi Tanszék86
Pécsi Tanárképző Főiskola Neveléstudományi Tanszék104
Pécsi Tanárképző Főiskola Pszichológiai Tanszék136
Sárospataki Tanítóképző Intézet Pedagógiai Szakcsoport139
Szegedi Tanárképző Főiskola Neveléstudományi Tanszék145
Szegedi Tanárképző Főiskola Pszichológiai Tanszék160
Szombathelyi Tanítóképző Intézet Pedagógiai Szakcsoport180
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem