kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 143 oldal |
Sorozatcím: | Pszichológia-nevelőknek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 12 cm |
ISBN: | 963-17-3046-8 |
Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52536/16. |
Bevezetés | 5 |
A tudatosulás és az énkép szerepe a személyiség alakulásában | 5 |
Az énkép és a vele összefüggő fogalmak meghatározása | 9 |
A tudat, tudatosság, éntudat, öntudat fogalma | 10 |
Az énkép fogalma | 11 |
Az énkép kialakulásának kezdetei a gyermek első hat életévében | 15 |
Az énkép kialakulását megalapozó tényezők | 15 |
Az utánzás, az empátia és azonosulás (identifikáció), valamint a szerepjátékok szerepe az önismereti kép kialakulásában | 34 |
A nemi jelleg felismerése, az azonos nemű felnőttel való azonosulás tükröződése a gyermek énképében | 41 |
Az önismereti kép az óvodás korszak végén | 45 |
Az iskolás gyermek énképének fejlődése | 47 |
A beiskolázás hatása a gyermek személyiségének fejlődésére és énképének alakulására | 47 |
A testséma ismeretének szerepe és iskolás gyermek énképének alakulásában | 50 |
A nemi jelleg szerepe az iskolás gyermek énképében | 53 |
A növekedés, az életkorral való változás tudatának szerepe az iskolás gyeremek énképének kialakulásában | 55 |
Az iskolás gyermek feladat- és kötelességtudatánk kialakulása és önértékelése | 58 |
A közösségi élethez való alkalmazkodás és az erkölcsi tudat kialakulásának hatása a tanuló személyiségének és énképének alakulására | 64 |
Az alsó tagozatos tanuló önismerete és énképe | 69 |
A prepubertás korú tanuló önismerete és énképe | 73 |
Az iskolás gyermek személyiségében végbemenő változások a prepubertás korú tanuló saját testéről alkotott képe | 73 |
A prepubertás korú tanuló saját testéről alkotott véleménye alapján kialakuló önértékelés és énkép a prepubertáskorban | 75 |
A tanulói teljesítmény és a csoporttagok véleménye alapján kialakuló önértékelés és énkép a prepubertáskorban | 76 |
A reális és az eszményi énkép tükröződése a prepubertás korú tanuló tudatában | 81 |
A serdülő személyiségében végbemenő változások és énképe újraalkotása | 86 |
A serdüléssel járó változások és az önismereti érdeklődés felerősödése | 86 |
Az érték felfedezése és az értékorientáció a serdülőkorban | 90 |
Mások megítélése, mint az önértékeléshez és az énkép kialakításához segítő tényező | 100 |
Az énkép letisztulása a serdülőkor végén és az ifjúkorban | 116 |
A szülők, nevelők szerepe a tanulók énképének fejlesztésében | 121 |
A személyiség és az énkép alakítása a sokoldalúan művelő tanítás és tanulás folyamán | 122 |
A teljesítmény és a feladathelyzetekben mutatott viselkedés alapján kialakult önértékelés és énkép felmérése | 127 |
A személyiség és az énkép alakítása a tanulók magatartásának befolyásolásával | 130 |
Szakirodalom | 135 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.