1.104.174

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Az ismeretek alkalmazásának pszichológiai problémái

Szerző
Budapest
Kiadó: Kairosz Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 265 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-9484-95-4
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tovább

Előszó


Vissza

Fülszöveg


SZÉCHENYI ISTVÁN NAPLÓJÁBAN OLVASHATÓ Metternich véleménye Magyarországról; „Az országban végtelen sok eszesség van, de kevés igazi gyakorlati tudás." Korszakos jellemzője volt ez oktatásunknak is. A közelmúlt évtizedeken a magyar oktatás mondhatni sikeresen küzdött meg e terhes történelmi örökséggel. Az 1980-as évekre, amikor a nemzetközi vizsgálatokban az ismeretek gyakorlati alkalmazása kerítik előtérbe, diákjainkat elméleti tudásteljesítményükhöz hasonlóan az élmezőnyben találjuk. Mára ez a helyzet megváltozott.
Tanulóink az alkalmazásban, problémamegoldásban a második harmadba csúsztak le. Iskoláinkban újra felütötte fejét az ismeretközpontúság, az akadémikus tudás.
A világban azonban a vezető tendencia a pragmatikus tudás lett, s a hangsúly a képességek fejlesztésére tevődött át. Márpedig „Igazi képességfejlesztést csak az ismeretek alkalmazásának elsajátításával érhetünk el." A magyar diákok tudása is csak akkor lesz versenyképes, ha oktatásunkban megtaláljuk a science, a... Tovább

Fülszöveg


SZÉCHENYI ISTVÁN NAPLÓJÁBAN OLVASHATÓ Metternich véleménye Magyarországról; „Az országban végtelen sok eszesség van, de kevés igazi gyakorlati tudás." Korszakos jellemzője volt ez oktatásunknak is. A közelmúlt évtizedeken a magyar oktatás mondhatni sikeresen küzdött meg e terhes történelmi örökséggel. Az 1980-as évekre, amikor a nemzetközi vizsgálatokban az ismeretek gyakorlati alkalmazása kerítik előtérbe, diákjainkat elméleti tudásteljesítményükhöz hasonlóan az élmezőnyben találjuk. Mára ez a helyzet megváltozott.
Tanulóink az alkalmazásban, problémamegoldásban a második harmadba csúsztak le. Iskoláinkban újra felütötte fejét az ismeretközpontúság, az akadémikus tudás.
A világban azonban a vezető tendencia a pragmatikus tudás lett, s a hangsúly a képességek fejlesztésére tevődött át. Márpedig „Igazi képességfejlesztést csak az ismeretek alkalmazásának elsajátításával érhetünk el." A magyar diákok tudása is csak akkor lesz versenyképes, ha oktatásunkban megtaláljuk a science, a cognitio és a pragma helyes arányát.
A szerző hazai viszonylatban úttörő jellegű vizsgálatokat végzett az ismeretek alkalmazása terén. Könyve a témában alapkönyv, s egyben hiányt pótol. Most azzal a szándékkal bocsátja közre vizsgálatait, hogy a felnövekvő nemzedékre ne csak az „eszesség" és az elméleti tudás, hanem a tanulás valódi hozama, az „igazi gyakorlati tudás" legyen a jellemző.
Az Európai Unióba vezető utunkon az oktatásban újbóli fölerősödő intellektualizmus leküzdéséhez érdemes figyelni Mefisztó intésére:
No, már megim az értelem határán járunk, ahol a ti emberi elmétek kezd megzavarodni. Mit állsz össze velünk, ha nem tudsz lépést tartanii' Repülni akarsz, és szédül a fejedé Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza

Dr. Nagy László

Dr. Nagy László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Nagy László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem