Fülszöveg
Ezt az útmutatót az író is, a kiadó is a hangversenylátogató közönség kezébe szánja. Bartók zenekari, színpadi és kamaraműveihez igyekszik bevezetéssel szolgálni. Ezeknek nagyrésze máris a koncertek repertoár-darabjává vált, rendszeresen felcsendül a rádióműsorokban, egy-egy jellegzetes dallamfordulatok, hangszínül, ritmusuk, tudva-tudattalanul talán bele is került már a muzsika elfogulatlan barátainak emlékei közé. De van Bartók zenei hagyatékának kevésbé játszott, kevésbé ismert, nehezebben megközelíthető része is. Ezekhez, mint a hegycsúcsokhoz, hosszú, néha meredek út vezet.
Módszerünk abból a meggyőződésből fakad, hogy minden műalkotás mögött egy darab élet áll, hogy minden kompozíció korának és alkotójának kettős portréja.
Értékes tájékoztatással szolgál a műve keletkezésének története, formája, nyelve.
Mégis elsősorban a hangjukat keressük, a bennük lévő világképet és költői vallomást.
Igyekszünk majd felismerni a kompozíciók egyéniségét. Hiszen minden mű sajátos,...
Tovább
Fülszöveg
Ezt az útmutatót az író is, a kiadó is a hangversenylátogató közönség kezébe szánja. Bartók zenekari, színpadi és kamaraműveihez igyekszik bevezetéssel szolgálni. Ezeknek nagyrésze máris a koncertek repertoár-darabjává vált, rendszeresen felcsendül a rádióműsorokban, egy-egy jellegzetes dallamfordulatok, hangszínül, ritmusuk, tudva-tudattalanul talán bele is került már a muzsika elfogulatlan barátainak emlékei közé. De van Bartók zenei hagyatékának kevésbé játszott, kevésbé ismert, nehezebben megközelíthető része is. Ezekhez, mint a hegycsúcsokhoz, hosszú, néha meredek út vezet.
Módszerünk abból a meggyőződésből fakad, hogy minden műalkotás mögött egy darab élet áll, hogy minden kompozíció korának és alkotójának kettős portréja.
Értékes tájékoztatással szolgál a műve keletkezésének története, formája, nyelve.
Mégis elsősorban a hangjukat keressük, a bennük lévő világképet és költői vallomást.
Igyekszünk majd felismerni a kompozíciók egyéniségét. Hiszen minden mű sajátos, egyszeri, egyedi tünemény. De a művek fogják egymás kezét is. Így talán az egyes művekhez szóló bevezetők egymásutánjában teljesebb kép bontakozik ki, ha vázlatosan és töredékesen is, de egy életűt panorámája, egy életmű kontúrjai.
Szeretettel hívjuk az Olvasót, a Zenebarátot a muzsika egyik nagy géniuszának birodalmába.
Vissza