1.055.487

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Beszélj úgy, hogy érdekelje, hallgasd úgy, hogy elmesélje

Kisgyerekes szülőknek/Hogyan vészelhetjük át a 2 és 7 éves kor közötti időszakot?

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Grafikus
Lektor

Kiadó: Reneszánsz Könyvkiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 355 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-615-5336-20-1
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

„Tartozom egy vallomással. Olyan anya mellett nőttem fel, aki sikerkönyveket írt a gyereknevelésről. (...) Ilyen előzmények után illene, hogy gyerekjáték legyen számomra a nevelés. (...) Rá kellett jönnöm, hogy a nevelésben semmi sem könnyű vagy tökéletes. Van, amikor a puszta túlélés is éppen„elegendő cél." - írja Joanna Faber Julié Kinggel közösen írt könyvének bevezető részében. Joanna Faber valóban szinte az anyatejjel szívta magába a gyermek megértését és nevelését újszerű módon felfogó szülői attitűdöt, és kisgyermekként volt módja beleszokni egy sikeresen működtetett szülő - gyermek kapcsolatba, hiszen édesanyja, Adele Faber - többek között - a Beszélj úgy, hogy érdekelje, hallgasd úgy, hogy elmesélje és a Testvérek féltékenység nélkül könyvek társszerzőjeként lett ismert.
A gyermek felnőtt, és maga is szülő lett: részben a ráhagyományozott, jól bevált eszköztárral vághatott neki a gyermeknevelés kalandjának, részben azonban olyan új kihívásokkal kellett szembenéznie,... Tovább

Fülszöveg

„Tartozom egy vallomással. Olyan anya mellett nőttem fel, aki sikerkönyveket írt a gyereknevelésről. (...) Ilyen előzmények után illene, hogy gyerekjáték legyen számomra a nevelés. (...) Rá kellett jönnöm, hogy a nevelésben semmi sem könnyű vagy tökéletes. Van, amikor a puszta túlélés is éppen„elegendő cél." - írja Joanna Faber Julié Kinggel közösen írt könyvének bevezető részében. Joanna Faber valóban szinte az anyatejjel szívta magába a gyermek megértését és nevelését újszerű módon felfogó szülői attitűdöt, és kisgyermekként volt módja beleszokni egy sikeresen működtetett szülő - gyermek kapcsolatba, hiszen édesanyja, Adele Faber - többek között - a Beszélj úgy, hogy érdekelje, hallgasd úgy, hogy elmesélje és a Testvérek féltékenység nélkül könyvek társszerzőjeként lett ismert.
A gyermek felnőtt, és maga is szülő lett: részben a ráhagyományozott, jól bevált eszköztárral vághatott neki a gyermeknevelés kalandjának, részben azonban olyan új kihívásokkal kellett szembenéznie, amelyek elé az időközben megváltozott világ állította, és az örökbe kapott stratégiák talaján újakat kellett kidolgoznia. Ebben remek segítőtársa volt gyermekkori barátnője, Julié King. Kettejük szülői küzdelmeiben, kudarcaiból kibontakozó sikereiben az olvasó sajátjaira ismerhet, megkönnyebbülve felsóhajthat, hogy a gyermeknevelés nemcsak számára jelent időnkét „lehetetlen küldetést", és olyan megoldásokra, eszközökre lelhet, amelyek meglepően egyszerűek, de mégsem bukkant rájuk magától, mert az a szemléletváltás hiányzott, amit éppen ez a könyv adhat meg. Ezeknek a stratégiáknak a hatékonyságát meggyőzően és élményszerűen támasztja alá a sok gyakorlati példa: szülők, tanárok, óvónők humorral átszőtt beszámolói a „rettenetes kétévesekről, vad háromévesekről, bősz négyévesekről, vakmerő ötévesekről, önző hatévesekről vagy éppen közepesen civilizált hétévesekről." Vissza

Tartalom

Előszó XI
így kezdődött - Julié XV
így kezdődött - Joanna XVII
A szerzők megjegyzése XXI
I. RÉSZ: AZ ESZKÖZTÁR NÉLKÜLÖZHETETLEN DARABJAI
Első fejezet 3
Az érzelmek kezelésének eszközei... Minek emlegetjük
folyton az érzéseket? - Ha egy gyerek nem érzi jól magát,
nem is viselkedik jól
Második fejezet 40
Az együttműködés elérésének eszközei... Érzések ide vagy
oda, fogat mosni muszáj! - Hogyan vegyük rá a gyerekeket,
hogy megtegyék, amit meg kell tenniük?
Harmadik fejezet 80
A konfliktusok feloldásának eszközei... Kerüljük a csatát a hátországban! - Büntetés helyett folyamodjunk békésebb,
hatásosabb megoldásokhoz!
Negyedik fejezet 124
A dicséret és az elismerés eszközei... Nem minden dicshimnusz egyforma - A dicsérettel segítsük, ne akadályozzuk!
Ötödik fejezet
A másképpen működő gyerekeknél bevethető eszközök...
Vajon az én gyerekemnél is működik mindez? - Mit csináljunk másképp autizmussal és érzékelési zavarokkal küzdő
gyerekek esetében?
Öt és feledik fejezet 187
Az alapdolgok... ezekből nem találunk szavakkal kiutat -
Milyen körülmények között nem működnek az eszközök?
II. RÉSZ: AZ ESZKÖZÖK A GYAKORLATBAN
1. Ételcsaták - harc a konyhaasztalnál 197
2. Hazugság - a gyerekek és a valóság kreatív értelmezése 211
3. Reggeli őrület - hogyan álljunk ellen
az otthon csábításának? 221
4. Árulkodás - rendőrködés és spicliskedés 229
5. Testvérháború - adjuk vissza a kisbabát! 237
6. Vásárlás a gyerekekkel - rémdráma a közértben 251
7. Az orvos utasításai - gyógyszer, injekció, vérvétel
és egyéb rémségek 257
8. A szülőnek is vannak érzései 267
9. Rendrakás - a legmocskosabb szó 275
10. Gátlásos gyerekek - akik félnek a barátságos emberektől 285
11. Kis szökevények - gyerekek, akik elszaladnak mellőlünk
a parkolóban és egyéb köztereken 293
12. Ütés, csipkedés, bökdösés, pofozkodás, lökdösődés -
Hozzá sem értem! 301
13. Alvás - a Szent Grál 309
14. Amikor a szülő dühbe gurul! 325
15. Hibaelhárítás - amikor nem működnek az eszközök 335
Vége? 349
Köszönetnyilvánítás 351
Ajánlott olvasmányok 353
Emlékeztetők mutatója 355
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem