1.054.440

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

BPR

Üzleti folyamatok újjászervezése/Módszertanok, sikertényezők, kudarcelemek

Szerző

Kiadó: Novadat Kiadó
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 127 oldal
Sorozatcím: MSM - A Menedzsment Sikeres Megoldásai
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 15 cm
ISBN: 963-9056-21-9
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"Van létjogosultsága a '90-es években divatos BPR módszertanok alkalmazásának?" teszi fel a kérdést David Coleman, aki Michael Hammernek, az újjászervezési módszertanok nagy prófétájának becslését idézi, miszerint a hatalmas erőforrásokat igénylő innovációs fejlesztések több, mint 1/3-a sikertelenül végződik. Elemzésében azonban arra a következtetésre jut, hogy nem a BPR projekt szükségességét kell vitatni vagy elvetni, hanem azokra a tényezőkre kell különös gondot fordítani, amelyek kudarchoz vezetik a fejlesztést. A tények és a kutatások azt igazolják, hogy az újjászervezési folyamat akkor lehet sikeres, ha a vezetés épít az alkalmazottakra, kikéri véleményüket, meggyőzi őket, és az üzleti kultúrát az új technológiához igazítja. Coleman általánosan érvényes törvénye szerint (Coleman's Law) "minél nagyobb a vállalat, minél agresszívabb átalakítást akar végrehajtani, minél nagyobb és komplexebb a fejlesztési projekt, minél nagyobb az a változás, ami az egyént érinti, annál nagyobb... Tovább

Fülszöveg

"Van létjogosultsága a '90-es években divatos BPR módszertanok alkalmazásának?" teszi fel a kérdést David Coleman, aki Michael Hammernek, az újjászervezési módszertanok nagy prófétájának becslését idézi, miszerint a hatalmas erőforrásokat igénylő innovációs fejlesztések több, mint 1/3-a sikertelenül végződik. Elemzésében azonban arra a következtetésre jut, hogy nem a BPR projekt szükségességét kell vitatni vagy elvetni, hanem azokra a tényezőkre kell különös gondot fordítani, amelyek kudarchoz vezetik a fejlesztést. A tények és a kutatások azt igazolják, hogy az újjászervezési folyamat akkor lehet sikeres, ha a vezetés épít az alkalmazottakra, kikéri véleményüket, meggyőzi őket, és az üzleti kultúrát az új technológiához igazítja. Coleman általánosan érvényes törvénye szerint (Coleman's Law) "minél nagyobb a vállalat, minél agresszívabb átalakítást akar végrehajtani, minél nagyobb és komplexebb a fejlesztési projekt, minél nagyobb az a változás, ami az egyént érinti, annál nagyobb lesz a végrehajtással szembeni ellenállás". A folyamatok optimalizálása előremutató szándék, de a folyamatok szereplőinek, az embernek a figyelmen kívül hagyása a megoldás halálához vezet. Raffai Mária, a hazai üzleti kultúrákra adaptált RTEBP módszertan kifejlesztője könyvében azokról a lehetőségekről, eredményesen alkalmazható módszertanokról, a megoldások sikertényezőiről és kudarcelemeiről szól, amelyek markánsan befolyásolják, és egyben meghatározzák a BPR projektek hatékonyságát. Könyvével azoknak a menedzsereknek nyújt irodalmi segítséget, akik az üzleti folyamatok javítása érdekében vállalják a nem kis kockázattal járó radikális átalakítást. A korszerű ismereteket tartalmazó szakkönyv azonban nemcsak a vállalatok vezetői számára hasznos, de sikerrel alkalmazható a felsőfokú közgazdász- és menedzserképzésben egyaránt. Vissza

Tartalom

1. Újjászervezés - terminológia 7
2. A hatékonyságnövelés módszerei 11
3. AZ ÜZLETI TEVÉKENYSÉG FOLYAMAT-FELFOGÁSA 19
4. Business Process Re-engineering 29
4.1. Az újjászervezés után 30
4.2. Az IT hatása az üzleti folyamatokra 34
4.3. BPR módszertanok kifejlesztésének háttere 39
4.4. A re-engineering koncepciója és alapelvei 42
4.4.1. A hatékony jövőkép 44
4.4.2. Benchmarking 46
5. A BPR módszertanok kritikai elemzése 53
5.1. BPR módszertanok és sajátosságaik 53
1.) Adair-Murray kétciklusos módszertan '94 54
2.) Currid információ-orientált módszertana '94 56
3.) Davenport folyamatinnovációs módszertana '93 57
4.) Hammer/Champy Methodology '93 59
5.) Johansson-McHugh-Pendleburg-Weeler módszertan'93 60
6.) Manganelli-Klein Rapid-Re Methodology '94 62
7.) Morris-Brandon „Szervezd újjá üzleti folyamataidat!" '93..63
8.) RTeBP: újjászervezés-módszertani keretrendszer '98 64
9.) Rummier-Brache Methodology '91/'95 67
10.) Tenner-deToro: Vállalati folyamatok újraformálásaf95 69
5.2. Módszertani csoportok 71
1. Módszercsoport - Jövőkép-orientált, küldetéskritikus 71
2. Módszercsoport - Diagnózis bázisú módszertanok 72
3. Módszercsoport - Esettanulmányokra építő módszertan 73
4. Módszercsoport - Ötletbörze 73
5. Módszercsoport - Az IT szerepének hangsúlyozása 74
5.3. A BPR módszertan megválasztása 76
6. Siker versus Kudarc 79
6.1. Kritikus sikertényezők 84
6.2. A siker kulcstényezője az ember 87
6.3. A siker mérése 90
6.4. A fejlesztés kockázata, kudarctényezők 93
7. Zárszó helyett 101
Szakkifejezések értelmezése 103
Rövidítések értelmezése 107
Angol szakkifejezések 108
Név- és tárgymutató 109
Irodalomjegyzék 115

Dr. Raffai Mária

Dr. Raffai Mária műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Raffai Mária könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem