1.103.837

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Budapest közlekedése tegnap, ma, holnap

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött keménykötés
Oldalszám: 391 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 18 cm
ISBN: 963-10-1773-7
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Földünk lakossága napjainkban már az intenzív városiasodás korszakában él. A XX. század szülöttei a rohanó, lüktető életű nagyvárosok.
A fővárosunkat alkotó települések hosszú múltra tekintenek... Tovább

Előszó

Földünk lakossága napjainkban már az intenzív városiasodás korszakában él. A XX. század szülöttei a rohanó, lüktető életű nagyvárosok.
A fővárosunkat alkotó települések hosszú múltra tekintenek vissza. Ha a különböző időszakokat szemléljük, akkor azt tapasztalhatjuk, hogy egy-egy korszak egy-egy épülettel, híddal vagy éppen metróvonallal, tehát valamilyen alkotással jelenik meg. A városokra a változás jellemző.
Vissza

Tartalom

Előszó9
A budapesti közlekedés tegnapja11
A legrégibb időszak11
Budapest, a távolsági közlekedés csomópontja15
A távolsági utak és a távolsági közúti közlekedés16
A Duna közlekedési szerepe21
A vasút29
A légiközlekedés50
A közúti közlekedés53
Városi úthálózat53
Közúti forgalom61
Csomópontok64
Gyalogos forgalom70
Az utak kialakítása71
A bérkocsi és a taxi74
A tömegközlekedés81
Az omnibusztól a lóvasútig81
A lóvasút és a villamosvasút kezdete84
Per ardua ad astra - a fogaskerekű vasút94
Az omnibusz- és az autóbuszközlekedés kezdete98
A villamosvasút előretörése, a lóvasút megszűnése105
A villamosvasutak 1920-ig108
A budapesti tömegközlekedés szervezete, 1918-1968112
Az autóbusz előretörése és a villamosvasút114
A trolibusz121
A második szint125
A főváros közlekedése a második világháborúban126
A felszabadulás után (1945-160)128
A forgalom nagyságának alakulása140
A mai budapesti közlekedés149
A százéves Budapest és örökségeink149
A főváros mai közlekedéspolitikájának megszületése150
A főváros integrált közlekedéspolitikája153
Budapest közlekedésfejlesztési tervének előzményei155
A Budapesti Közlekedésfejlesztési Terv160
Budapest közlekedése a II. ötéves terv idején (1961-1965)162
Az utazási igények robbanásszerű növekedésének legfőbb okai163
Az új viteldíjrendszer iránti igény166
Hálózatfejlesztési törekvések - tovább épül a metró167
Megkezdődött a nagy közúti létesítmények építése171
A csuklós járművek megjelenése176
Budapest közlekedése a III. ötéves terv idején (1966-1970)179
A szellemi háttér megerősödése179
Az új viteldíjrendszer bevezetése181
A Budapesti Közlekedési Vállalat megszervezése184
Új létesítmények születése186
Az állandósult munkaerőhiány197
Budapest közlekedése a IV. ötéves terv idején (1971-1975)198
A BKV, ill. a tömegközlekedés helyzetének megjavítása199
A lépcsőzetes munkakezdés teljes körű bevezetése208
Elkészült a teljes kelet-nyugati metróvonal209
A közlekedésfejlesztés és -építés terén elért egyéb eredmények225
Az ötéves terv forgalomtechnikai koncepciója és az elért eredmények243
Útkeresés - újabb feladatok - különös tekintettel az V. ötéves terv előkészítésére256
A jövő Budapestjének közlekedése
A várható közlekedési igények259
Átfogó közúti és tömegközlekedési forgalomfelvétel259
A közlekedési igények előrebecslése262
A közlekedési specializáció és koordináció274
A tömegközlekedés fejlesztése284
A gyorsvasúti és a gyorsforgalmi hálózat286
A rá- és az elhordó hálózat - üzemi kapcsolatok297
Különleges tömegközlekedési eszközök298
Autótaxi-közlekedés301
A tömegközlekedés technikai elemei303
A távolsági és a környéki közlekedés307
Vasúti közlekedés - MÁV és HÉV308
Autóbuszközlekedés - Volán és BKV309
Légiközlekedés - MALÉV310
A közúti közlekedés314
Közúti főhálózat315
Gyorsforgalmi hálózat318
Egyéb úthálózatok321
Duna-hidak és alagutak322
Közúti csomópontok és vasúti keresztezések326
Üzemanyagtöltő állomások328
Forgalomirányítás330
Közúti forgalomirányító jelzőlámpák330
Központi forgalomirányítás332
A Kálvin téri főközpont335
A városközpont közlekedési kérdései336
Új törekvések a városközpontok közlekedésfejlesztésében339
A Belváros tehermentesítése343
Tömegközlekedés346
Közúti közlekedés349
Gyalogos forgalom354
Teherszállítások és rakodások358
A városközpont problémái358
Az áruszállítás jellemzői359
A teherszállításokkal összefüggő fejlesztési feladatok362
A szállítási folyamatok egyes elemeinek korszerűsítése367
Az áruszállításokat elősegítő forgalomtechnikai intézkedések369
Közlekedési balesetek371
Balesetelemzés számítógéppel374
Gyakorlati alkalmazás a fejlesztések során376
Budapest közlekedése az V. ötéves tervben (1976-1980)377
Fejlesztési célkitűzések az V. ötéves tervben379
A fejlesztési célok realizálása az V. ötéves terv során381
Rövidítések jegyzéke390
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Budapest közlekedése tegnap, ma, holnap Budapest közlekedése tegnap, ma, holnap Budapest közlekedése tegnap, ma, holnap Budapest közlekedése tegnap, ma, holnap

A védőborító elszíneződött.

Állapot:
7.580 ,-Ft
38 pont kapható
Kosárba