1.054.325

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Cherchez la Femme

1996-1997/Kiállítási katalógus

Fotózta
Kapcsolódó személy

Kiadó: Szombathelyi Képtár
Kiadás helye: Szombathely
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 24 oldal
Sorozatcím: Szombathelyi Képtár katalógusai
Kötetszám: 44
Nyelv: Magyar   Német  
Méret: 24 cm x 15 cm
ISBN: 963-836-820-9
Megjegyzés: Kiállítási katalógus. Fekete-fehér és színes fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Cherchez la Femme?

A nyolcvanas évek képzőművészete férfias volt. Nagy, súlyos "heftige" és megnyerő transz-avantgárd férfiak nagy, súlyos és megnyerő műveket alkottak nagy, súlyos és megnyerő... Tovább

Előszó

Cherchez la Femme?

A nyolcvanas évek képzőművészete férfias volt. Nagy, súlyos "heftige" és megnyerő transz-avantgárd férfiak nagy, súlyos és megnyerő műveket alkottak nagy, súlyos és megnyerő katarzisok árán, és ezek ára nagy,súlyos és megnyerő pénzösszegeket tett ki. A nyolcvanas évek művészete szép volt, túl szép, hogy igaz legyen. Az évtized fogytával fogyott a pénz is, s a transz-avantgárd monolit elolvadt. Jobbára elfogytak a férfiak és a nyolcvanas évekből relevánsnak megmaradtak a nők. Sok nagyszerű női művész. Az történt, hogy a nők létezésük számszerűségének megfelelő arányban jelentek meg a képzőművészetben. Nyugodt természetességgel a művészettörténetben először létezésük számszerűségének megfelelően. Ez volt a nyolcvanas évek relevációja. Egy legtermészetesebb történt, s a megtörtént váratlan volt és megemészthetetlen. Ami megtörtént az visszavonhatatlan, ami visszavonhatatlan azt meg kell magyarázni. Kommentálni kell, interpretálni, kanalizálni, abszorbeálni, kisajátítani tehát. - A szélsőbalos pozíciókból kinőtt agresszíven szocializáló új liberalizmus (a posztmondern dialektika eme meditatív patchwork-je) bevezette a pozitív szegregációt. Etnikai kisebbségek lettek a négerek, mexikóiak, puertorikóiak és vendégmunkások mellett a testi sérültek, a homoszexuálisok, a leszbikusok és a feministák. A feministákkal kisebbséggé lettek a nők is, az összes nő, a föld lakóinak a fele. A női művészet tehát kisebbségi művészet, harc a szegregáció ellen. A nők művészete kifejezi kisebbségi állapotukat, harcol a domináns többség ellen. A pozitív szegregáció tehát felkarolja, támogatja a női művészetet. - Ez volt a női művészetet fogadó liberális ideológiai csapda, ez várta a kilencvenes évek elején a művésznőket. (Whitney Biennálé például)
A női művészet nem a férfiak ellenében jött létre és nem a férfiak által készített művészet ellen működött, hanem azok mellett, azokkal együtt. A nők művészetében, miként a férfiakéban, a művészet történik. A nyolcvanas években a művészet dimenziója természetes méreteire tágult, a nők immáron számszerűen is a férfiakéval azonos pozícióba kerültek. A meglepetés idején túl vagyunk, az ideológia szegregatív bekebelezési kísérlete csődöt mondott. Megmaradt szegregatívnak a művészetben az ami mindig volt, a jó és a rossz művészet megkülönbözése.
Rendben lennénk tehát. A művészet egy, és ezt a férfiak és a nők csinálják. A férfiak és a nők természetesen különbözőek és minden művész minden művésztől különböző. jogos tehát azon kíváncsiságunk mely a sokféle művekben a női specifikumot keresi.

Kiállítássorozatunk címe - ahogy a malicónus francia közmondás javallja: "Cherchez la Femme". Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem