1.054.325

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Egyetemes neveléstörténet I. (töredék)

A tanító- és óvónőképző intézetek számára/Kézirat gyanánt

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 152 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Töredék kötet. Második kiadás. Kézirat gyanánt. Tankönyvi szám: 4752/I.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A neveléstörténet a társadalmi tudományok tágabb körén belül a pedagógiai tudományok rendszeréhez tartozó az a tudomány, amely a nevelés elméletét és gyakorlatát társadalmi-történeti... Tovább

Előszó

A neveléstörténet a társadalmi tudományok tágabb körén belül a pedagógiai tudományok rendszeréhez tartozó az a tudomány, amely a nevelés elméletét és gyakorlatát társadalmi-történeti meghatározottságukban vizsgálja a legrégibb időktől napjainkig. A neveléstörténet tárgya háromféle jelenségcsoportot ölel fel: 1. a nevelési gyakorlat történeti fejlődését, 2. ez intézmények történetét, amelyekben a nevelés gyakorlata kialakult, illetve végbement, végül 3. a nevelési elméletek történetét, amelyek többnyire a tényleges állapotok bírálataként jelentkeztek, majd a nevelésre visszahatottak, azt alakították.
Az ifjabb nemzedék nevelése - amely azóta létezik, amióta emberi társadalom egyáltalán létrejött - a társadalom történeti fejlődésével együtt maga is szakadatlanul változott, fejlődött a társadalom mindenkori szociális és gazdasági szerkezetének, az uralkodó gazdasági rendnek megfelelően. Ezért a neveléstörténet jelenségei csak akkor válnak érthetőkké, ha azokat saját társadalmuk szerkezetével való összefüggésükben vizsgáljuk. A marxista szemléletű neveléstörténet abban látja feladatát, hogy elkerülve a polgári neveléstörténészeknek azt a hibáját, amelynél fogva egy-egy korszak nevelésügyét egyoldalúan az illető kor eszmeáramlataival való összefüggésében tekintik, rámutasson a nevelésügynek és a társadalmi fejlődésnek azokra a törvényszerű összefüggéseire, amelyek az eszmetörténeti fejlődéssel való kapcsolatok mögött rejlenek, és amelyek az illető kor nevelési rendszerét alapvetően meghatározzák. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
I. A nevelés az őstársadalomban 6
II. A nevel és as ókorban 10
1. A nevelés as ókori keleti népeknél 10
2. A nevelés as ókori Görögországban 27
a/ A homéroszi kor 27
b/ A spártai nevelés 28
e/ As athéni nevelés 32
d/ A szofisták pedagógiai tevékenysége 41
e/ Szókratész 45
f/ Platón 49
g/ Arisztotelész 56
3. A nevelés as ókori Hónában 53
a/ A római nevelés korszakai 53
b/ A római elmélkedők a nevelésről 72
4. A nevelés a kereszténység első századaiban. A
katechéta-iskolák. Az egyházatyák álláspontja
az antik műveltség kérdésében
III. A nevelés a középkorban 81
1. A nevelés a feudalizmus virágkorában 31
a/ Általános jellemzés 81
b/ A középkori művelődés forrásai 93
e/ Az egyházi iskolázás a középkorban 35
d/ A világi nevelés a középkorban 89
e/ A nők nevelése a középkorban 93
f/ A középkori egyetemek 94
2. A nevelés a reneszánsz korában 98
a/ A reneszánsz-kori nevelés általános vonásai 98
b/ A reneszánsz nagy pedagógiai elmélkedői (Rabelais, Ramus, Montaigne, Erasmus, Vives, Morus, Campanella, Ratke) 104
c/ A reformáció és az ellenreformáció hatása a nevelésre 143

Dr. Dénes Magda

Dr. Dénes Magda műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Dénes Magda könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem