1.054.285

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Életkorok pedagógiája

Szöveggyűjtemény

Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Debreceni Egyetem
Kiadás helye: Hajdúböszörmény
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 313 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: 800 példányszámban jelent meg. Belső használatra.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tisztelt Olvasó!
Ön egy olyan szöveggyűjteményt vesz a kezébe, mely segít eligazodni a különböző életkorok intézményes nevelésének főbb kérdéseiben.
Nem törekedtünk teljességre, azonban... Tovább

Előszó

Tisztelt Olvasó!
Ön egy olyan szöveggyűjteményt vesz a kezébe, mely segít eligazodni a különböző életkorok intézményes nevelésének főbb kérdéseiben.
Nem törekedtünk teljességre, azonban igyekeztünk a legkorszerűbb szakanyag egy kötetbe való összegyűjtésére. Azon területek, amelyek nem kerültek részletes kifejtésre, más kurzusok szakanyagában megtalálhatók.
Bevezető gondolatnak szánjuk a családi nevelést, a családtagok szerepét a gyermekek nevelésében. Bemutatjuk a bölcsődei nevelés célját, feladatát, a törvényi szabályozást, mely a bölcsődei működés főbb területeit érinti.
Megismertetjük az olvasót a közoktatás rendszerével és fejlesztésének feladataival. Ezen belül foglalkozunk az óvodai nevelés, az iskolai nevelésoktatás és a szakképzés törvényi szabályozásával. Felhasználtuk:
- az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramját,
- az 1993. évi LXXIX. Közoktatási törvényt és módosításait,
- a NAT rendelkezéseit. Kiemelünk néhány, napjainkban is aktuális szakmai kérdést így:
- az óvodai nevelés speciális területének értelmezését, - az iskola jelenlegi és jövőbeni társadalmi szerepét és szerkezeti változásainak alternatíváit,
- hivatkozunk a fogyatékos gyermekek iskolai nevelésének törvényi szabályozására.
A fogyatékos nevelés tényszerű ismertetésétől terjedelmi okok miatt eltekintettünk, azonban egységében önálló feldolgozásra feltétlenül javasoljuk. Szöveggyűjteményünk befejező részében a felnőttoktatás területeivel, dilemmáival, jövőbeni szerepével foglalkozunk erősítve a permanens tanulás szerepét az egyén fejlődésében. Ajánlatunk elsősorban a szociálpedagógus képzésben résztvevő hallgatóknak készült, de fejezetei a szociális szakma egyéb területén, továbbá a nevelés-oktatás bonyolult kérdéseivel foglalkozó szakemberek számára is hasznosak lehetnek.
A szerkesztők Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 4
John Bradshaw: Vissza önmagunkhoz
Bevezetés 5
I. A CSALÁDI NEVELÉSHEZ 11
Vajda Zsuzsanna:
Családtagok és társak szerepe a gyermekek
nevelésében - 12
IL A BÖLCSŐDEI NEVELÉS 29
I 1997. évi XXXI. törvény a gyermekek
védelméről és a gyámügyi igazgatásról
Bölcsőde 30
Dr. Mátay Katalin:
A bölcsőde definíciója, funkciói 32
Bölcsődei szakmai és szervezési útmutató 1993.
Gondozás-nevelés kérdései, kapcsolat az óvodával 57
III. A KÖZOKTATÁS 85
Pálinkás József:
A magyar közoktatás fejlesztésének főbb célkitűzései 87
ÓVODA 96
Bakosi Éva - Pereszlényi Éva:
Az óvoda helye közoktatási rendszerünkben 97
óvodai Nevelés Országos Alapprogramja
Az óvodai nevelés országos alapprogramja 99
Bakosi Éva - Pereszlényi Éva
Az óvodai nevelés sajátosságai 111
Óvodai Élet
Hogyan tovább, óvoda? 119
ISKOLA 122
Németh András:
Az iskola fogalma 123
Nemzeti alaptanterv. Tantervi alapelvek 131
A közoktatás tartalmi szabályozásának elvei 137
A nemzeti alaptanterv szerepe a kötelező oktatás tartalmi
szabályozásában 143
Ballér Endre:
A NAT korrekciójáról - Különös tekintettel a
tankötelezettség 18 éves korig történő
kiterjesztésére- I49
Szabó Ildikó:
A közoktatással kapcsolatos társadalmi elvárások
Magyarországon 162
Mádlné Maár Ilona:
Milyen igényeket támaszt a modern
gazdaság a közoktatással szemben? 182
Bárányi Károly:
Jobbra szelektív iskola 191
SZAKKÉPZÉS 209
Garami Erika-Szabó Ildikó:
Szakképzés, munka, társadalmi közérzet 210
Turcsán Gábor:
Esélytelen egyenlőség 233
IV. FOGYATÉKOS GYERMEKEK ISKOLAI
NEVELÉSE 245
1993. évi LXXIX. törvény
A különleges gondozáshoz, a rehabilitációs célú foglalkoztatáshoz való jog, a gyógypedagógiai nevelési-oktatási intézmény, a képzési kötelezettség 246
V. A FELNŐTTOKTATÁS 249
Művelődési és Közoktatási Minisztérium
A felsőoktatás fejlesztésének középtávú stratégiája 250
Farkas Krisztina:
Integráció a felnőttoktatásban: Célok és elvek 257
Mayer József:
A dolgozók általános és középiskolái 265
Csoma Gyula
A felnőttoktatás rendeltetése 280
Várnagy Marianne:
A felnőttképzés elmélete és gyakorlata ma
hazánkban 296
Maróti Andor:
A felnőttoktatás minőségi fejlesztéséről 302
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem