1.054.268

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Értékek és generációk

Válogatás Loránd Ferenc pedagógiai írásaiból

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Okker Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 393 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN: 963-9228-63-X
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Loránd Ferenc 70. születésnapját barátai és tisztelői egy kompon ünnepelték. A hosszú, ám egyenes vonalvezetésű életúthoz jelképesen is odaillett a hullámokon imbolygó, de biztonságos vízijármű, amely akár a költő-kortárs által is emlegetett ama „túlsó partra" visz, vihet át fontos értékeket. A szimbólum megfejtése ennél egyszerűbb - a jeles pedagógus az országszerte ismertté vált markáns pedagógiai műhelynek, a Komp-csoportnak alapítója.
A tanítványok ezen az ünnepen döntöttek úgy - a szerző egyetértésével találkozva hogy kötetbe rendezik az írott életmű fontos darabjait. így született a kötet terve.
Válogatás Loránd Ferenc pedagógiai írásaiból: Értékek és generációk. A kötet címe arra utal, hogy vannak történelmi korszakok, amikor a nemzedékek más és más értékeket választanak, formálnak maguknak. Szabadon ugyan, ám mégsem teljes szabadsággal, hiszen az elődök, a megelőző generációk választásait nem lehet meg nem történtté füllenteni. Ez a gondolat igazolja a kötet szerkesztési... Tovább

Fülszöveg

Loránd Ferenc 70. születésnapját barátai és tisztelői egy kompon ünnepelték. A hosszú, ám egyenes vonalvezetésű életúthoz jelképesen is odaillett a hullámokon imbolygó, de biztonságos vízijármű, amely akár a költő-kortárs által is emlegetett ama „túlsó partra" visz, vihet át fontos értékeket. A szimbólum megfejtése ennél egyszerűbb - a jeles pedagógus az országszerte ismertté vált markáns pedagógiai műhelynek, a Komp-csoportnak alapítója.
A tanítványok ezen az ünnepen döntöttek úgy - a szerző egyetértésével találkozva hogy kötetbe rendezik az írott életmű fontos darabjait. így született a kötet terve.
Válogatás Loránd Ferenc pedagógiai írásaiból: Értékek és generációk. A kötet címe arra utal, hogy vannak történelmi korszakok, amikor a nemzedékek más és más értékeket választanak, formálnak maguknak. Szabadon ugyan, ám mégsem teljes szabadsággal, hiszen az elődök, a megelőző generációk választásait nem lehet meg nem történtté füllenteni. Ez a gondolat igazolja a kötet szerkesztési elveit.
A bevezető - folytatásos - interjú után három ciklusban ismerkedhet az olvasó az életművel. Neveléstani-neveléselméleti írások alkotják az első ciklust. Iskolakutatási-iskolaelméleti írások olvashatók a második ciklusban. A harmadik ciklus címe: Cui prodest? A hátrányos helyzetűek sikeres iskolázásáért folytatott Loránd-i küzdelem dokumentumai olvashatók itt - a legendás Kertész utcától a komprehenzív iskoláig.
A szerkesztők és a szerző egyetértettek abban, hogy a kiválasztott szövegek eredeti formájukban (szerkesztői beavatkozás nélkül) jelenjenek meg. Loránd Ferenc életműve így szolgál tanulságul az egykori generációk képviselőinek, a maiaknak és az eljövendőknek is.
A kiadást támogatta a József Attila Alapítvány, a Jogismeret Alapítvány, az Iskolafejlesztési Alapítvány, a Pedagógus Továbbképzési és Módszertani Kht. és az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet. Vissza

Tartalom

ÉRTÉKEK ÉS GENERÁCIÓK 5
Bevezető egy kötethez 5
„Marxista vagyok 7
Interjú „ugyanarról" sok év után 19
NEVELÉSTANI, NEVELÉSELMÉLETI ÍRÁSOK 39
Túlkoros tankötelesek nevelésének problémái a dolgozók általános iskolájában 41
a közösség és a termelőmunka szerepe a 14 éven felüli túlkorosok nevelésében 49
A szocialista nevelőiskola négy fő pillére 60
Makarenko egyetemessége 68
az önnevelés igényének és képességének fejlesztését szolgáló metodikai alapelvek 78
Értékek és generációk 84
Fegyelem és demokrácia az iskolában 96
a kényszer szerepe a pedagógiában 104
a holocausttéma pedagógiai dimenziói 112
AZ ISKOLA VILÁGA 125
a pedagógiai kísérletezés etikájáról 127
Az iskolai innovációról 131
a kísérlet és az innováció szerepe a pluralista oktatásügyben 141
az adaptáció mint pedagógiai alkotás: az adaptáló iskola mint alkotóműhely 152
az iskola szerepe a folyamatos fejlesztési stratégiában 162
Az iskola belső világa 168
az iskola mint ártalom 179
az iskola mint a nevelés helyi rendszere I. 182
az iskola mint a nevelés helyi rendszere II. 195
az iskolai autonómia értelmezése 207
Ellentmondások az oktatásügy demokratizálódási
folyamatában Magyarországon 220
az iskolai demokrácia mint fejlesztési probléma 233
Haladj a korral! 241
a pedagógusképzés szerepe az innovatív beállítódás
és gondolkodás formálásában 253
CUI PRODEST? AZ ESÉLYEK EGYENLŐSÉGÉRŐL ÉS EGYENLŐTLENSÉGÉRŐL 265
Cui prodest? 267
Buktatás és osztályismétlés 278
a szociálisan és morálisan veszélyeztetett gyerekek
személyiségfejlődésének problémái 285
Magyarországi kísérletek a hátrányos helyzetű fiatalok és
fiatal felnőttek szakmai képzése és foglalkoztatása érdekében 293
lehet-e az iskola mindenkié? 303
Iskola az esélyegyenlőségért 311
Egy komprehenzív iskola szülési fájdalmai 319
Az egységes iskoláról 322
a kezdőszakasz funkcióiról 340
az emberi minőség tisztelete a komprehenzív iskolában 350
Komprehenzivitás és/vagy elitképzés 356
Iskolaszerkezet és esélyegyenlőség 360
A műveltség kisajátítása 364
Tanterv-dilemmák 367
az ún. „hátrányos helyzet" fogalmáról és kezeléséről a közoktatásban 372
UTÓSZÓ HELYETT - 391
a kertész utcaiak és én 391

Loránd Ferenc

Loránd Ferenc műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Loránd Ferenc könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Értékek és generációk Értékek és generációk

A borító és néhány lap sarka meggyűrődött.

Állapot:
2.480 ,-Ft
12 pont kapható
Kosárba