1.054.325

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Esettanulmány gyűjtemény

Stratégiai tervezés és Stratégiai menedzsment tantárgyakhoz

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Stratégiai Management Tanszék
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 116 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az esettanulmány gyűjtemény kiadásának célja, hogy támogassa a stratégiai tervezési és stratégiai menedzsment ismeretek elsajátítását, az elmélet és a gyakorlat összekapcsolásával fejlessze... Tovább

Előszó

Az esettanulmány gyűjtemény kiadásának célja, hogy támogassa a stratégiai tervezési és stratégiai menedzsment ismeretek elsajátítását, az elmélet és a gyakorlat összekapcsolásával fejlessze hallgatóink képességeit az információk feldolgozásában, a rendszerszintű gondolkodásban és a vállalkozások sikeres menedzselésében. A gyűjteményben 4 ismert, nemzetközi hírnévnek örvendő nagyvállalat 2 hazai vállalat és két, részben fiktív, részben valós információkkal ellátott esettanulmány található. Az esettanulmányok feldolgozását az elméleti anyag gyakorlatban történő hasznosíthatóságának bemutatásával javaslom. Ennek során a kapott információkat a stratégiai tervezést megalapozó környezeti és elemzési technikák alkalmazásával célszerű feldolgozni. Az elemzésekből nyert információk alapján a hallgatók megfogalmazhatják a vállalatok céljait, követendő stratégiájukat, javaslatot lehetnek a szervezet felépítésére, monitorrendszerére és érdekeltségi rendszerére, meghatározhatják, hogy milyen képességű és szaktudású vezetők vihetik sikerre a céget, és milyen lépéseket kell tenni a vállalati kultúra fejlesztésére. Az egyes esettanulmányok kapcsán a további elméleti kérdések tárgyalhatók és mutathatók be a gyakorlatban: - Üzleti tanácsadó kisvállalkozás célja, stratégiája, alapítása és üzleti terve: stratégia készítés folyamata, fázisai, stratégiai döntések
- Coca Cola Magyarország: környezet elemzés és előrejelzés, versenystratégia, termék életgörbe elmélet, szcenárió készítés
- Skoda 3 Renault §- Volgswagen : stratégiai döntések, a vállalati érdekcsoportok szerepe a stratégiai döntésekben, növekedési stratégiák
- Stratégiai pozíció elemzés: környezetelemzés, stratégiai pozíció elemzés (BCG - GE mátrix),versenystratégiák
- Eurodisney - tervek és tények: környezetelemzés, szcenárió készítés, célkitűzés és stratégia készítés, a stratégia megvalósítása
- A Skandinávia Airline System (SAS) vezetési stratégiája: a vállalati vezető szerepe, vállalati kultúra módosítás, benchmarking, versenystratégia
- A Thinline Rt.: szcenárió készítés, stratégiai célkitűzések
- A Dél-dunántúli Áramszolgáltató Részvénytársaság vezetési stratégiája: a vállalati vezető szerepe, a vállalati kultúra átalakítása, a változások menedzselése, versenystratégia
Véleményem szerint, - amit az oktatásban szerzett tapasztalataim is alátámasztanak az esettanulmányok feldolgozása nagyban hozzájárul az elméleti anyag megértéséhez, és annak a gazdasági élet bármely területén való alkalmazhatóságához szükséges készségek és képességek kifejlesztéséhez. Vissza

Tartalom

ÜZLETI TANÁCSADÓ KISVÁLLALKOZÁS ALAPÍTÁSA, CÉLJA,
STRATÉGIÁJA, ÉS ÜZLETI TERVE 7. OLDAL
COCA COLA MAGYARORSZÁG 21. OLDAL
SKODA - RENAULT - VOLKSWAGEN 37. OLDAL
STRATÉGIAI POZÍCIÓ ELEMZÉS 49. OLDAL
EURODISNEY - TERVEK ÉS TÉNYEK 55. OLDAL
SKADINAVIAN AIRLINE SYSTEM (SAS) STRATÉGIÁJA 69. OLDAL
A THINLINE RT. 89. OLDAL
A DÉLDUNÁNTÚLI ÁRAMSZOLGÁLTATÓ
RÉSZVÉNYTÁRSASÁG VEZETÉSI STRATÉGIÁJA 105. OLDAL
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem