1.054.457

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Ezen az úton érkeztem

Felnőtt tanulói életútinterjúk Európából

Szerkesztő
Fordító
Lektor

Kiadó: Felnőttkori Folyamatos Tanulás Nemzeti Intézete-UNESCO Oktatási Intézete
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 45 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN: 963-8637-57-9
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Magyar Népfőiskolai Társaságot hosszú évekre visszatekintő munkájában az élethosszig tartó tanulás tanulóközpontú megközelítése jellemezte. Tettük és tesszük ezt annak érdekében, hogy a... Tovább

Előszó

A Magyar Népfőiskolai Társaságot hosszú évekre visszatekintő munkájában az élethosszig tartó tanulás tanulóközpontú megközelítése jellemezte. Tettük és tesszük ezt annak érdekében, hogy a munkaerőpiac, a felsőoktatás és piaci verseny keretei közé szorított felnőttképzés ne csupán egy eszköz legyen a XXI. századi vesszőfutásban, hanem cél, öröm és felelősség, s személyes és közösségi önmegvalósítás is. 2003-ban, egy az Európai Unió 18 ezer állampolgárát érintő kutatás eredményeiben a fenti kívánság kevésbé lírai módon is tetten érhető, mint tényekre alapozott közvélekedés. A megkérdezettek közel 80%-a az élethosszig tartó tanulás azon megközelítésmódját pártolta, ahol a személyes fejlődés olyan közösséget erősítő kulcskészségek fejlesztésével kapcsolódik össze, melyek nem feltétlenül válthatóak azonnal haszonra a munkaerőpiacon. Sőt, az úgynevezett társadalmi készségek elsajátításának fontosságát maguk a polgárok is inkább előtérbe helyezik a döntéshozók és képzők által mindenekelőtt előnyben részesített eszköz-jellegű tudás és kompetenciák megszerzésével szemben.
Mi következhet mindebből a felnőtt tanulók számára, a tanulóközpontúság hangsúlyozásával? Az, hogy igyekeznünk kell közelebb vinni egymáshoz a felnőttképzés legkülönbözőbb szereplőit, a formális, nem-formális és informális felnőttkori tanulás és képzés módszereit, valamint helyszíneit. Mi magunk a népfőiskolák munkájában arra törekszünk, hogy a véleményformálók ne csak a képzési ellátók és a döntéshozók köréből kerüljenek ki, hanem a mindenkori felnőtt tanulók, polgárok is beleszólhassanak a felnőttképzés alakulásába. A Felnőtt Tanulók Hete az élethosszig tartó tanulásnak ezt az irányultságát kívánja erősíteni és elérni - még ha csak apró lépésekben is -, hogy ez a szemlélet váljon általánosan elfogadottá minden felnőttképzési tevékenységben.
A most kézben tartott kiadvány, amelynek megjelentetésére nagy örömmel vállalkozott a Magyar Népfőiskolai Társaság. Mivel a felnőtt tanulók hangjának megszólaltatását régóta fontos feladatunknak tartjuk, örömmel vállaltuk, hogy a kilencvenes évek végén összegyűjtött magyar életút interjúk után ezúttal a személyes hangú vallomások egy európai keresztmetszetét adjuk közre. Vissza

Tartalom

Előszó4
Belgium (Flamand területek)7
Bulgária10
Ciprus12
Egyesült Királyság14
Észtország17
Finnország20
Hollandia23
Izland25
Litvánia26
Magyarország29
Norvégia32
Románia36
Svájc38
Szlovénia39
Nemzetközi Felnőtt Tanulók Hete Európában és az Első Nemzetközi Felnőtt Tanulói Fórum43
Kapcsolati címek44
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem