1.054.457

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fenntartható közösségek és iskolafejlesztés

Innováció a tanárképzésben, az akciókutatás és a környezeti nevelés lehetőségei

Fülszöveg

A 2003 őszén Szegeden tartott konferencia célja környezeti nevelési nemzetközi tanárképzési projektek bemutatása és újak útnak indítása volt. Elsősorban olyan projektekről esett szó, melyek a gyakorlóiskolákkal szoros együttműködésben integrálják az akciókutatást a tanárjelöltek képzésébe. Az akciókutatási és a gyakorlóiskolai munka egyidejű bevonása a projektekbe biztosítja a legkorszerűbb pedagógiai módszertant hallgatóknak, és segítséget nyújt a gyakorlóiskola iskolafejlesztési munkájához is.

Tartalom

Csobod Éva - Varga Attila:
Bevezetés 7
Pedagógiai háttér
Havas Péter:
Az akciókutatás és a tanulás fejlesztése 9
Plenáris előadások
Halász Gábor:
Környezeti nevelés és a tanárképzés fejlesztése 15
Regula Kyburz-Graber:
Minőségfejlesztés akciókutatáson keresztül a tanárképzésben
és a környezeti nevelésben 22
Peter Posch:
Újítások a tanárképzésben - Az esettanulmányok előzetes elemzése 35
Phil Smith:
Fenntartható közösségek és iskolafejlesztés 49
Csobod Éva:
A magyar esettanulmányok modellje 51
Esettanulmányok
Fűzné Kószó Mária:
Akciókutatás a környezeti nevelési tanárképzésben - Szegeden 55
Bereczky Réka - Varga Attila:
Akciókutatás a remetekertvárosi általános iskolában 59
Franz Radits - Kurt Allabauer - Christine Eberl - Claudia Mewald:
Komplex környezettudatosság a tanárképzésben 65
Friedrich Palencsar - Heribert Altziebler:
Tanárképzési együttműködés az egyetem és az iskolák között
(Az elsó öt év) 74
Anders Claesson - Maria Pettersson - Dalarna Egyetem:
Középpontban a fenntartható fejlődés - egy tízhetes kurzus
a tanárképző programban 77
Barbro Gustafsson:
Interdiszciplináris szeminárium a fenntarthatóságról a svédországi
vaxjö összes tanárjelöltje számára 82
Esettanulmány összefoglalók
Franz Grünweis - Günther Pass - Martin Scheuch - Thomas Wrbka:
Interdiszciplináris projekt - „Expedíció a kulturális tájegységekre"
Tanárképzési modul a környezeti nevelési
és természettudományos képzésben 85
Verle de Smet:
Projekt-tanulás és aktív tanulás mint a multidiszcipunáris gondolkodás
és értékelés ösztönzésének eszköze az alaptanárképzésben 87
Doris Elster:
Interdiszciplináris környezeti nevelés a biológia és fizika szakos tanárok
képzésében 89
Michela Mayer:
Ökológiai fenntarthatóság és minőség az iskolarendszerben: iskolák
és környezetvédelmi központok együtt egy akciókutatási folyamatban 90
Dávid Chapman:
Környezeti nevelés 92
Kérdések és javaslatok
Paul Hart - Ian Robottom - Regula Kyburz-Graber:
A továbblépés lehetőségei 94
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem