Előszó
Tisztelt Olvasók!
A miskolci Földes Ferenc Gimnázium 1985-ben, a 425 éves jubileum alkalmából jelentetett meg átfogó jellegű évkönyvet. Az elmúlt tizenhét év bővelkedett eseményekben. Az iskola, mint a társadalom tükre, leképezi annak változásait is. A rendszerváltás, az értékrendek átalakulásai, az új társadalmi, gazdasági struktúra kiépülése, az oktatás rendszerének változásai mind kihatottak az iskola életére, mindennapjaira. Tantervi reformok, NAT, Kerettanterv, a Közoktatási Törvény változásai, az oktatás piacosodása, nyitottabbá válása, az iskola szerepének, az oktatás célrendszerének átalakulása sokszor már alig követhető újabb elemeket hozott az oktatás rendszerébe, ezeken keresztül pedig számtalan új feladat jelent meg. A közoktatáson belül szemléletváltásra van szükség, ami önmagában sem könnyű, de az oktatás és azon belül a pedagógusok anyagi helyzetének, társadalmi presztízsének romlása mellett még nagyobb feszültséget okozott.
Ebben a változásokban bővelkedő időszakban is igyekezett a Földes Ferenc Gimnázium megőrizni időtálló hagyományait, értékeit. A pozitív lehetőségeket megpróbáltuk kihasználni annak érdekében, hogy az iskola oktató és nevelő munkájának színvonala, minősége tovább javuljon. Közben a tantestületen belül lezajlott egy kisebb generációváltás is. Személyemben már a harmadik igazgatója van iskolánknak 1985 óta. Komoly feladatot jelent a hagyományok, a szemléletmód, az értékrend átadása a fiatalabb kollégák számára.
Nagy örömmel tölt el bennünket, hogy az iskola megítélése, eredményessége, országosan elfoglalt helye jelenleg is legalább olyan pozitív, mint évtizedekkel ezelőtt volt. Egy iskola nem pusztán az épület, az éppen ott tanulók, tanítók és dolgozók, hanem a légkör, a hagyományok, a szokások, a büszkén vállalt múlt. Azért is fontos időnként számot vetni az elmúlt időszakkal, lejegyezni, megörökíteni az eseményeket, történéseket, hogy akik részesei voltak felelevenítsék, visszaemlékezzenek, akik számára pedig még ismeretlen, azok megismerjék iskolánk történetét, és így talán jobban megérthetik, mit is jelent ez az iskola, a Földes Ferenc Gimnázium.
Szeretnék köszönetet mondani mindazoknak, akik ennek az évkönyvnek a létrehozásában közreműködtek, igazgató elődeimnek, jelenlegi és volt kollégáinknak, öregdiákjainknak, jelenlegi tanulóinknak.
Kérem, érdeklődéssel és szeretettel fogadják évkönyvünket!
Veres Pál
Vissza