1.054.668

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Franchise a gyakorlatban

A névjogállás ABC-je

Fordító

Kiadó: HIT Investcenter Tradeinform
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 79 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN: 963-02-9144-4
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A "franchise" nálunk csak az utóbbi években terjedt el, mint egy különleges kereskedelmi üzletág szakszava, az angol nyelv azonban már jó ideje használja használja jogi szakkifejezésként. Az... Tovább

Előszó

A "franchise" nálunk csak az utóbbi években terjedt el, mint egy különleges kereskedelmi üzletág szakszava, az angol nyelv azonban már jó ideje használja használja jogi szakkifejezésként. Az amerikaiak alkalmazták először koncessziós jog értelemben, így vált fokozatosan a különleges koncessziókat megtestesítő üzleti tevékenység gyűjtőnevévé.
A művelt olvasó nyilván egyetért: a "franchise" szó sem eredeti helyesírással, sem fonetikus átírásban nem illeszthető a magyar nyelvbe. Az angolos szóhasználatnál a szakmában még járatlan, angolul nem tudó olvasók esnének zavarba, s szinte lehetetlen a szó képzőkkel, ragokkal történő kiegészítése. A fonetikus átírás: "frencsájz", meglehetősen bizarr eredményhez vezet, s kiejtése - a torlódó "jz" mássalhangzók miatt - továbbra is nehézkes.
Nem marad hát más megoldás: nagy nyelvújító elődeink nyomdokait követve meg kell kísérelnünk egy szabatos magyar kifejezés bevezetését. A "franchise" lényegében egy (márka)név viselésének, használatának koncessziós joga. Mi ezért a "jog" szónak egy eddig még nem használt képzésével próbálkozunk: "joglás, névjoglás" - e kifejezéseket kívánjuk meghonosítani. Ehhez kérjük - a magyar nyelv épségét, tisztaságát féltők nevében - a Tisztelt Olvasó megértését és támogatását. Vissza

Tartalom

I. A névjogállás, mint műfaj 1
II. A névjog-átadó előnyei és hátrányai 5
III. Az üzleti koncepció kialakítása 10
IV. Próbaüzem 14
V. A névjoglási csomag összeállítása
VI. A névjoglási csomag értékesítése 24
VII. A működési útmutató megszerkesztése 30
VIII. A névjog-átvevők kiválasztása 34
IX. A névjoglási-szervezet kiépítése 39
X. A névjoglási szerződés 51
Függelék "A": Az EGK rendelkezése a névjoglási tevékenység egységes kivételi szabályairól 59
Függelék "B": A Magyar Franchise Szövetség alapszabálya 64
Függelék "C": A franchising európai etikai kódexe 75
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem