1.054.457

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hallási fogyatékosok neveléstana

Kézirat

Szerző

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 124 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. 138 példányban jelent meg. Tankönyvi szám: J12-57.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A hallási fogyatékosok neveléstana cimü jegyzet a hallási fogyatékosok szakágával foglalkozó főiskolai hallgatókat kivánja megismertetni e terület speciális neveléselméleti kérdéseivel. Ebből... Tovább

Előszó

A hallási fogyatékosok neveléstana cimü jegyzet a hallási fogyatékosok szakágával foglalkozó főiskolai hallgatókat kivánja megismertetni e terület speciális neveléselméleti kérdéseivel. Ebből adódik, hogy rendszertanilag nem mindenben alkalmazkodik a normál neveléstani munkák felépítéséhez. Elsősorban azokkal a témákkal foglalkozik, amelyek sajátos vonásokat mutatnak, a normáltól eltérőek. Az adott terjedelem mellett nem könnyű annak eldöntése, hogy mely témák milyen arányban kerüljenek tárgyalásra, de annak az igénynek a kielégítése sem jelent egyszerű feladatot, hogy mindezek bemutatása történetiségükben, sokoldalú kapcsolatukban történjen. Az arányok kérdésében az az elv látszott leginkább helyesnek, hogy a sajátos anyagrészeken belül is azok szerepeljenek részletesebben, amelyek a gyógypedagógiai iskolareform újonnan jelentkező feladatainak megoldásához elsőrendűen szükségesek, és ugyanakkor magyarnyelvű irodalmuk kevés. Az egyes témák terjedelme tehát nem jelent minden esetben fontossági sorrendet is. Ugyanakkor azt is előre kell bocsátani, hogy több jelentős kérdés nem került tárgyalásra, vagy csak igen felszínesen, mivel az ahhoz szükséges kutatási anyag még nem áll rendelkezésre. Ezeknek a hiányoknak a kiküszöbölésére csak a következő kiadásban kerülhet sor. Nehézséget jelent annak az ellentmondásnak a feloldása is, amely a hallási fogyatékosok egyes csoportjainak tényleges száma és a jelenleg beiskolázott tanulók számadata között fennáll. Vissza

Tartalom

Előszó 3
A hallási fogyatékosok nevelésének célja és feladata 5
A hallási fogyatékosok nevelésének tartalmi alakulása 8
Az intézményes nevelést megelőző időszak 8
Az intézményes nevelés korszaka 10
A jelenlegi helyzet 13
Hallási fogyatékosok jellemzése 16
Testi fejlettség 16
Érzékelés 17
Hallásérzékenység9 hangérzékelés 20
Hangerő 20
Hangmagasság 25
Beszédhang-érzékelés 24
Látás-, tapintásérzékelés 26
Észlelés, figyelem 29
Emlékezet , képzelet 9 fantázia 31
Gondolkodás 32
Személyiség, érzelmi, akarati megnyilvánulások 36
A speciális nevelés szükségessége és lehetősége 40
Hallásvizsgálat, szelektálás 43
A beiskolázást megelőző vizsgálatok 44
Orvosi hallásvizsgálatok 45
Tanköteleskor előttiek hallásvizsgálata 53
Pedagógiai vizsgálatok 56
A hallási fogyatékosok csoportosítása 59
A hallási fogyatékosok nevelésének sajátos területei 65
Hallásnevelés 65
A hallásnevelés története 66
Koragyermekkori hallásnevelés 73
A családi hallásnevelés elterjedése 78
Iskolai hallásnevelés 79
A gyakorlás menete 82
Felnőttek hallásnevelése 89
A hallásnevelés eredményeinek ellenőrzése 90
Beszédnevelés 93
Jelbeszéd, ujjábécé 98
Osztályon kivüli nevelőmunka 103
Uttörőszervezet a hallási fogyatékosok iskoláiban 103
A nevelőotthon 106
Nevelés a családban 110
Irodalomjegyzék 115

László András

László András műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: László András könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem