kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Országos Közoktatási Intézet |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 168 oldal |
Sorozatcím: | Iskolakultúra |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Fejlesztési követelmények | |
Előszó | 2 |
Bevezető | 3 |
Értelmi felkészültség | 6 |
Tanulási motívumok | 6 |
Értelmi képességek | 9 |
Megismerési képesség | 10 |
Kommunikációs képesség | 11 |
Gondoskodási képesség | 12 |
Tanulási képesség | 13 |
Magyar nyelvi felkészültség | 14 |
Idegen nyelvi felkészültség | 17 |
Vizuális felkészültség | 19 |
Matematikai felkészültség | 21 |
Informatikai felkészültség | 23 |
Kognitív tudat | 24 |
Alanyi felkészültség | 25 |
Alanyi motívumok | 25 |
Alanyi képességek, készségek és szokások | 26 |
Testi felkészültség | 27 |
Motívumok | 28 |
Képességek és készségek | 28 |
Zenei felkészültség | 29 |
Zeneszeretet-zenehallgatás | 29 |
Zenei képességek és készségek | 30 |
Zenei tudat | 31 |
Vizuális művészeti képességek és készségek | 33 |
Vizuális művészeti tudat | 35 |
Irodalmi felkészültség | 25 |
Olvasásszeretet | 36 |
Olvasottság és irodalmi készségek | 36 |
Irodalmi tudat | 38 |
Éntudat | 38 |
Társadalmi felkészültség | 40 |
Szociális motívumok | 40 |
Szociális képességek és készségek | 42 |
Állampolgári felkészültség | 43 |
Gazdasági felkészültség | 44 |
Történelmi tudat | 45 |
Természeti felkészültség | 48 |
Biológiai felkészültség | 48 |
Földrajzi felkészültség | 50 |
Kémiai felkészültség | 51 |
Fizikai felkészültség | 53 |
Természeti világkép | 55 |
Technikai felkészültség | 56 |
Technikai motívumok | 56 |
Technikai képességek és készségek | 57 |
Technikai tudat | 59 |
Tehetségígéret és lassú fejlődés | 61 |
A differenciálás formális eszközei | 62 |
Szervezeti differenciálás | 63 |
Differenciálási módok | 64 |
Háttéranyagok | |
Tartalmi szabályozás | 66 |
Alapvető kiindulások | 56 |
A pedagógiai követelmények szerepe | 68 |
Másfajta helyzet | 68 |
A tartalmi szabályozás módjai és eszközei | 69 |
Érvényességi szintek | 72 |
Fejlődés és követelmények | 74 |
Tartalmi fejlődés | 74 |
Az absztrakciós szintek növekedése | 74 |
Fejlődés és iskolaváltási szakaszok | 75 |
Pszichikus rendszerek és fejlesztési követelmények | 77 |
Személyiség | 77 |
A pszichikus rendszerek fő fajtái | 79 |
Szokások | 79 |
Motívumok | 79 |
Érzelmek | 81 |
Képességek | 82 |
Kész ségek | 86 |
Ismeretek | 87 |
Éntudat | 88 |
Felkészültségek | 88 |
Értelmi felkészültség | 89 |
Alanyi felkészültség | 89 |
Társadalmi felkészültség | 90 |
Természeti felkészültség | 91 |
Technikai felkészültség | 91 |
Speciális kompetenciák és tehetségek | 92 |
Értelmezések | 93 |
A kérdőívekre adott szakértői válaszok | 100 |
Iskolák és pedagógus szakmai szervezetek véleménye | 102 |
Szemle | |
A Pedagógus Szakma Megújítása Projekt megjelent és megjelenés alatt álló könyvei | 108 |
Fülöp Ferencné: A Freinet-pedagógia alkalmazása | 127 |
Rózsahegyi Márta - Farkasné Orsolyák Irén: Egy általános iskolai kémiaverseny feladatai és eredményei | 129 |
Knausz Imre: Töprengés a történelemtanításról | 134 |
Szakály Sándor: Magyarország Európában | 145 |
Antal László: Egy könyvsorozat margójára | 147 |
Szitányi György: Tököl, 1956 | 150 |
Kamarás István: Olvasás és magyarság innen és túl | 151 |
Fűzfa Balázs: A megtalált bizonyosság | 154 |
Juhász Erzsébet: "Találkozás egy haldoklóval" | 155 |
Nagy L. János: A formátlantól a gyönyörű szépig | 157 |
Hársfai Péter: Zanzák a jövőnek | 159 |
Hírek | 161 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.