A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

F1 Racing 2009. április

A világ első számú Forma-1 magazinja

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Fotózta

Kiadó: GP Racing Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 82 oldal
Sorozatcím: F1 Racing
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 22 cm
ISBN:
Megjegyzés: Színes fotókkal gazdagon illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Utolsó sor előre fuss!
Bizony, a Brawn GP az első hétvégén úgy győzött, hogy egy hónappal azelőtt tulajdonképpen még csak nem is létezett. Persze ez így túlságosan meseszerű lenne, valójában a... Tovább

Előszó

Utolsó sor előre fuss!
Bizony, a Brawn GP az első hétvégén úgy győzött, hogy egy hónappal azelőtt tulajdonképpen még csak nem is létezett. Persze ez így túlságosan meseszerű lenne, valójában a decemberben visszavonult Honda-csapat másfél éves munkája és pénze áll benne, de a siker gyümölcsét már privát csapatként könyvelhetik el. Úgy tűnik, nekik sikerült megalkotni az új szabályoknak leginkább megfelelő autót, ráadásul a Honda kivonulásával egy jóval ütőképesebb motorra is szert tettek. Vagyis csodák nincsenek, csak a körülmények szerencsés egybeesése, azonban az mégis elképesztő, hogy ami eddig nem sikerült, az most Ross Brawn vezetése alatt hirtelen magától értetődővé válik. Hirtelen átugorják a komplett közép- és élmezőnyt, és miközben Damoklész kardja lebegett a fejük fölött, képesek voltak leszegett fejjel fejleszteni a végül nyerőnek bizonyuló autót.
Ez persze csakis most, a radikális szabályváltozások évében sikerülhetett, amikor mindenkinek tiszta lappal kellett kezdenie, és szinte az összes "nagy" betlizett. A legnagyobbat a McLaren, akiknek Hamilton zsenialitásán kívül nincs miben bízniuk, mert amire összeszednék magukat, már elúszhat az idény. A Ferrari is csak annyival áll jobban, hogy alapvetően gyors autót terveztek, de ismét csak gondjaik vannak a gumik használatával és a megbízhatósággal. Ha innen nézzük, a BMW teljesítette az idei tervet, azaz a Ferrari-McLaren kettős elé kerülést, csak ehhez mindjárt másik 3 csapatot is kapott a nyakába (Red Bull, Toyota, Williams), egyet meg maga elé a Brawn képében.
Szóval óriási a kavarodás, és még csak az első versenyen vagyunk túl, amiből még nehéz hosszú távú következtetéseket levonni, de az biztos, hogy idén a megszokottnál sokkal többen kerülhetnek dobogóra, és futamgyőzelemre sem csak 3-4 embernek lesz esélye. Az elmúlt két szezonra sem panaszkodhatunk, de úgy tűnik, 2009 minden szempontból túltesz majd rajtuk. Király! Vissza

Tartalom

ÁLLANDÓ
14 BOXBELÉPŐ Exkluzív! A parádés dél-koreai versenypálya tervei
16 ÉLETEM AZ F-1-BEN John Watson visszaemlékezése - és egy nagy zakó
81 TOP 10 Pipa és papucs - avagy az F-1 legidősebb világbajnokai
82 MI TÖRTÉNT AZÓTA... Derek Warwickkal? Azóta is autók körül sürög
AKTUÁLIS
18 KÉRDEZZ-FELELEK: NELSON PIQUET
Fernandóról és Flavióról kérdezték. És nem is akárhogy válaszolt...
24 HOGY BIRKÓZNAK MEG A CSPATOK A TESZTTILALOMMAL?
Az F1 Racing megvizsgálta 2009 legnagyobb kihívását
28 FELIPE MASSA
A tavalyi évad meglepetése az idei tervekről
36 KIMI RAIKKÖNNEN
2008 után ő is megváltozott - ezt az interjú is bizonyítja
44 HOGYAN KÉSZÜL EGY F-1-ES ALKATRÉSZ?
A komputer monitorjától az elkészülésig: egy visszapillantó tükör élete
48 AZ EX-TENGERÉSZGYALOGOS, AKI MEGMENTHETI A BRIT NAGYDÍJAT
Donington főnöke, Simon Gillett válaszol a kritikákra
52 AZ F-1-ES SISAKOK EVOLÚCIÓJA
Egykor csak arra voltak jók, hogy ne kócolódjon össze a versenyzők sérója
58 EGY MODERN BUKÓSISAK ELKÉPESZTŐ KÉPESSÉGEI
akár 830 fokos hőségnek is ellenáll!
60 AZ ÚJ ÉS FELJAVULT HEIKKI KOVALAINEN
Mert nem Lewis másodhegedűsének szerződött...
66 JACK BRABHAM
A laza F-1-es bajnok, aki a saját nevét viselő autóval győzött
70 SIR STIRLING MOSS A COOPER T51-RŐL
a legendás brit az F-1 legelső középmotoros autójáról mesél
76 AUSZTRÁL KÉPESLAP
Az F-1 él és virul, a versenyzőknek még bele kell rázódni
78 AUSZTRÁL GP
Végre! Az F-1-es szezon megkezdődött Melbourne-ben
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem