1.054.440

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az ápolás irányítása és összehangolása

Szerző
Fordító

Kiadó: Medicina Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 343 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 15 cm
ISBN: 963-242-331-3
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 1279.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az „Az ápolás irányítása és összehangolása" c. könyv második kiadása változatlanul a kezdő ápolók szükségleteire irányul. Ma az egészségügyi rendszerben dolgozó hivatásos ápolóknak fel kell... Tovább

Előszó

Az „Az ápolás irányítása és összehangolása" c. könyv második kiadása változatlanul a kezdő ápolók szükségleteire irányul. Ma az egészségügyi rendszerben dolgozó hivatásos ápolóknak fel kell készülniük arra, hogy embercsoportok ápolását irányítsák, boldoguljanak az egészségügyi környezettel, valamint az ápolás erőforrásaival, felügyeljék a képzetlen kisegítő személyzet munkáját és koordinálják az ápolást az egészségügy más területeivel. Mindezen kívül az ápolóknak még figyelmet kell fordítaniuk maguk és mások szakmai fejlődésére. Mivel az egészségügyi környezet egyre összetettebbé válik, az azt igénybevevők növekvő mértékben támaszkodnak az ápolókra a rendszeren belül történő mozgásuk során.
Az ápolásirányítói szerep felvállalásához a tanulóknak el kell sajátítaniuk a szervezési és irányítói készségekre vonatkozó alapinformációkat, valamint az együttes munkavégzés elősegítésének stratégiáit. Az eredeti szöveget saját hallgatóinkkal kapcsolatos tapasztalataink, az ápolási tanszék tagjainak javaslatai és a gyakorlatban dolgozó ápolók kifejezett igényei alapján hoztuk létre. Ehhez a kiadáshoz a könyv előzetes tartalmát tapasztalatainkra és az olvasók visszajelzéseire támaszkodva újraszerkesztettük. Ezenkívül a következő témákat kibővítettük: betegcsoportok ápolásának megszervezése; a minőségbiztosítás javulásának értékelése; valamint a változások magabiztos kezelése.
Vissza

Tartalom

1. Az irányítói szerepkör elsajátítása
Első fejezet
Hogyan válik irányítóvá az ápoló? 3
A vezetés és az irányítás megkülönböztetése 4
Vezetési elméletek 6
Az irányításszervezés módszerei 12,
Az irányítás típusai 13
Fordított szerep: a beosztott 19
Hogyan fejlesztheti az irányítási stílusát? 23
Második fejezet
Az intézményi szervezet 30
A szervezeti struktúra és funkció megértése 31
Kapcsolatok egy szervezeten belül 32
A szervezeti struktúra típusai 35
Párhuzamos szervezetek 42
Az ápolási rendszerek struktúrája 42
A szervezeti funkció megtervezése 44
Az informális szervezet 47
A szervezeti légkör 49
A szervezetről szerzett ismeretek felhasználása 52
Harmadik fejezet
Felelős gazdálkodás az erőforrásokkal 58
Az egészségügyi finanszírozás története az USA-ban 60
Az egészségügyi költségek áttekintése 61
Az egészségügyi finanszírozás forrásai az USA-ban 62
Az üzleti költségvetés 63
Költségérzékenység 71
Az ápoló szerepe a költségkímélésben 74
A költségkímélés jogi és etikai aspektusai 77
Negyedik fejezet
Az erő megértése és használata 81
Az erő meghatározása 82
Az erő mérése 83
Erő és ápolás 84
Az erő típusai 85
Az erő fejlesztésének forrásai 88
Önmagunk erejének növelése 90
Mások erejének növelése 92
Az erő használata 94
Az erő használatának következményei94
Politikai erő 95
2. Az irányítási készségek fejlesztése 99
Ötödik fejezet
Döntéshozások a minőségi ápolás érdekében 101
Döntéshozás az ápolásban 103
A döntéshozás és a problémamegoldás 103
A döntéshozással kapcsolatos kifejezések 104
A döntéshozatal folyamata 105
A döntéshozatali folyamat lépései 106
A döntéshozás formális módszerei 110
Csoportos döntéshozás 114
A jó döntéshozó tulajdonságai 117
A döntéshozás etikája 117
Általános irányelvek a döntéshozáshoz 120
Hatodik fejezet
Az ápolás hatékony szervezése 124
Az idővel való gazdálkodás általános elvei 125
Az egyéni ápolói munka megszervezése 134
A csoportos ápolás szervezése 138
A különböző szakmájú tagokból álló csoport szervezése 142
A család segítése az otthoni ápolás megszervezésében 142
Hetedik fejezet
Visszajelzés- és értékelésnyújtás 146
A kommunikációs folyamat áttekintése 148
Visszajelzésnyújtás 150
A pozitív visszajelzés 151
A formális teljesítményminősítés 153
A teljesítményértékelő eszközök típusai 159
Az értékelési előítéletek kiküszöbölésére szánt minősítési módszerek 162
Az értékelő interjú 163
Progresszív fegyelmi szabályzat 165
Nyolcadik fejezet
A kompetencia megőrzése a személyzet oktatásán keresztül 173
A kompetencia megőrzésének fontossága 174
Az osztályos ápoló szerepe a folyamatos tanulásban 175
A dolgozók tanulásának támogatása 176
A dolgozók képzésének szisztematikus megközelítése 178
A személyzet tanítása során adódó problémák 188
Kilencedik fejezet
Önmagunk és mások motiválása 196
Motivációs teóriák 198
Önmagunk motiválása 204
Mások motiválása 212
3. Az együttműködés és a közreműködés elősegítése 225
Tizedik fejezet
A betegápolás értékelése és fejlesztése 227
Értékelésre alapozott célok és érvek 228
Minőségbiztosítás 235
A minőségfejlesztés 240
Az ön által irányított nővéri tevékenység értékelése 243
Tizenegyedik fejezet
Magabiztosan a változtatással szemben 248
A változás meghatározása 250
A változtatás elméleteinek megértése 251
A változtatás elméleteinek alkalmazása 253
A változtatást befolyásoló tényezők azonosítása 254
A változtatás lehetővé tétele 258
A változtatás fenntartása 262
Eredményes részvétel a változtatásban 263
Elmozdulás a változtatás felé 265
Tizenkettedik fejezet
Konfliktushelyzetek és kezelésük 269
Korai nézetek az intézményi konfliktusról 271
Mai nézetek a konfliktusról 271
A konfliktus típusai és okai 272
A konfliktus pozitív aspektusai 275
Személyes megközelítések a konfliktus megoldására 276
Személyes stílus és konfliktusmegoldás 281
A konfliktus következményei 281
A csoporton belüli döntések születésének módszerei 282
A konfliktusmegoldás lépései egy csoport számára 283
Irányelvek a konfliktushelyzet kezelésére286
Tizenharmadik fejezet
Hogyan válhatunk az érdekek hatékony képviselőivé? 291
Az érdekképviselet történelmi háttere 292
Az érdekképviselet definíciói 294
Az érdekképviselet rendeltetése és céljai 295
Miért vállalják az ápolók az ügyfelek érdekképviseletét? 296
A hatékony érdekképviselet előfeltételei 296
Az érdekképviselet iránti szükséglet felmérése 297
Az érdekképviselet sajátos célkitűzéseinek meghatározása 299
Ápolási tevékenységek az érdekképviselet céljainak megvalósítására 299
Az érdekképviseleti szerep korlátai 307
Az érdekképviseleti szerep támogatottsága 307
A személyzet más tagjainak érdekképviseleti megbízása 308
Tizennegyedik fejezet
A kutatási eredmények megértése és használata 313
Tudományos eljárás és kutatási folyamat 315
A kutatási terminológia és folyamat elsajátítása 316
Kutatási típusok 322
Jogi és etikai vonatkozások 326
A kutatásban való részvétel 327
Útmutató a kutatási jelentések olvasásához 331
Tárgymutató 337
337
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem