1.104.383

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Játékra nevelés a foglalkoztató iskolában

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 115 oldal
Sorozatcím: Gyógypedagógiai továbbképzés könyvtára
Kötetszám: 20
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-681-652-2
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Annak ellenére, hogy a pedagógiai és pszichológiai tudományokban fokozódik az érdeklődés az értelmi fogyatékos gyermekek problémái iránt, mégis még sok kellően le nem írt, meg nem oldott... Tovább

Előszó

Annak ellenére, hogy a pedagógiai és pszichológiai tudományokban fokozódik az érdeklődés az értelmi fogyatékos gyermekek problémái iránt, mégis még sok kellően le nem írt, meg nem oldott problémával találkozunk. Ezek közé sorolhatjuk az értelmi fogyatékos gyermekek játéka kérdéseit is.Ilyeneket mint: mi akadályozza a gyermekek játékának fejlődését, mi jellemzi a kialakuló játékot, hogyan fejleszthető náluk a játszás képessége, hogyan használható fel a játék tudásuk, tanulásuk, magatartásuk alakítása érdekében?
Rendkívül fontos kérdések ezek számunkra, az imbecillis gyermekek nevelői, valamint a szülők számára, mivel az elemi játéktevékenység tapasztalataink szerint e gyermekek életében is fontos szerepet tölt be.
Könyvünk nem tudományos munka. Gyakorló gyógypedagógusok lévén mindössze arra vállalkozunk, hogy nevelési tapasztalatainkat megosszuk kartársainkkal.
A játék értelmezésénél és leírásánál az egészségesen fejlődő gyermekek játékának alakulásából indulunk ki, az emberi játékból. Azt szeretnénk bemutatni, hogyan lehet a fejlődési akadályozottság közepette gyermekeink játékát kialakítani, gazdagítani, tartalommal megtölteni. Ebben a folyamatban különösen fontos ismerni a fogyatékos gyermeket játékra vezető, ösztönző, a vele együtt játszó és őt irányító nevelő szerepét, és azokat az apró fejlesztő gyakorlatokat, amelyekkel a játszó képesség kialakítható, fejleszthető.
E munkát a gyógypedagógusoknak: az értelmi fogyatékos kisgyermekek óvónőinek és a foglalkoztató iskolákban tanítóknak, a nevelőotthonok tanárainak és gyermekfelügyelőinek ajánljuk azzal a szándékkal, hogy segítsünk tudatosabbá, eredményesebbé tenni a játék foglalkozásokat. Mi elsősorban a szemléletmódon szeretnénk változtatni. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
1. Az imbecillis gyermek játéktevékenysége 5
2. Az imbecillis gyermek játéktevékenységének
irányításáról általában 6
2. 1. Főbb szempontok és feladatok a
játékirányításhoz 6
3. A játékok osztályozása 10
4. A gyakorló játék 10
4. 1. A gyakorló játék
jellemzői 10
4. 2. A gyakorló játék
irányítása 16
4. 3. A gyakorló játék
nevelőértéke 18
5. Alkotó játékok 19
5. 1. A konstrukciós játék
jellemzői 19
5. 1. 1. A konstrukciós játék
irányítása 21
5. 1. 2. A konstrukciós játék
nevelőértéke 23
5. 2. A barkácsolás és jellemzői 23
5. 2. 1. A barkácsolás irányítása 24
5. 2. 2. A barkácsolás nevelőértéke 25
5. 3. A szerepjáték és jellemzői 26
5. 3. 2. A szerepjáték nevelőértéke 37
5. 3. 2. A szerepjáték irányítása 36
6. Szabályjátékok 38
6. 1. Didaktikus játékok és alkalmazása
az oktatásban 41
6. 1. 1. A didaktikus játék főbb formái és
eszközei 42
6. 1. 2. A didaktikus játékok kiválasztásának
és szervezésének szempontjai, irányítása 45
6. 1. 3. Ajánlott didaktikus játékok 49
6. 2. Mozgásos szabályjátékok 62
6. 2. 1. Ajánlott mozgásos szabályjátékok 63
6. 2. 2. Népi dalos játékok 67
6. 3. Társas szabályjátékok 69
6. 3. 1. Ajánlott társas
szabályjátékok 64
7. Játékfoglalkozások a nevelőotthonban 64
7. 1. A játékok szervezése. Spontán játék 63
7. 2. Játékok a foglalkoztató teremben 74
7. 3. Játékok a szabadban 80
7. 4. A nevelőtanár tervező munkája 84
8. A játéktevékenység irányításának
feltételei, tervezése 86
8. 1. Személyi feltételek 86
8. 2. Megfelelő légkör kialakítása 88
8. 3. A játékidő 90
8. 4. Játékeszközök biztosítása
az egyes csoportokban 90
8. 4. 1. Előkészítő csoport 93
8. 4. 2. Első csoport 97
8. 4. 3. Második csoport 99
8. 4. 4. Harmadik csoport 100
8. 5. Megfelelő hely kialakítása a játékhoz 103
8. 6. Udvari játékeszközök és
felszerelések 103
8. 7. Tervezőmunka 104
9. Irodalom
9. 1. A felhasznált általános pedagógiai,
óvoda pedagógiai és pszichológiai
munkák 107
9. 2. Az imbecillis gyermekek játékával
foglalkozó munkák 109
9. 3. Ajánlott játékgyűjtemények 111
Tartalomjegyzék 113
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem