1.054.440

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Java 5

Belépés a programozás világába

Szerző
Fordító
Lektor

Kiadó: Panem Könyvkiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 448 oldal
Sorozatcím: Webvilág
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-545-454-6
Megjegyzés: CD-melléklet nélkül. Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Egy sor előnyös tulajdonság a Javát korunk egyik leglátványosabb programozási nyelvévé teszi. Ez a könyv könnyen érthető és szórakoztató módon vezet be a Java 5 programozás minden területére. Előzetes programozói ismeretek nem szükségesek, de némi számítógépes tapasztalat nélkülözhetetlen.
Lépésről lépésre megismerkedhetünk az objektumorientált programozás titkaival, a Windows programok grafikai felületeinek előállításával és az appletprogramozással, és megtapasztaljuk, hogyan használhatjuk ki a nyelv képességeit. Szemléletesen tárja az olvasó elé az olyan ígéretes témákat is, mint az osztályok, az eseménykezelés és a többszálúság. Foglalkozik a Java osztálykönyvtárával, a Swinggel és bevezet az AWT alapjaiba is.
Megírjuk első önálló Java-alkalmazásunkat, HTML-dokumentumokat támogató appleteket, megismerkedünk az animáció és a szál (thread) programozásával. A Java környezetének az ismertetését sem hanyagoljuk el. Felépítjük első önálló www-oldalunkat. Megmutatjuk, hogyan... Tovább

Fülszöveg

Egy sor előnyös tulajdonság a Javát korunk egyik leglátványosabb programozási nyelvévé teszi. Ez a könyv könnyen érthető és szórakoztató módon vezet be a Java 5 programozás minden területére. Előzetes programozói ismeretek nem szükségesek, de némi számítógépes tapasztalat nélkülözhetetlen.
Lépésről lépésre megismerkedhetünk az objektumorientált programozás titkaival, a Windows programok grafikai felületeinek előállításával és az appletprogramozással, és megtapasztaljuk, hogyan használhatjuk ki a nyelv képességeit. Szemléletesen tárja az olvasó elé az olyan ígéretes témákat is, mint az osztályok, az eseménykezelés és a többszálúság. Foglalkozik a Java osztálykönyvtárával, a Swinggel és bevezet az AWT alapjaiba is.
Megírjuk első önálló Java-alkalmazásunkat, HTML-dokumentumokat támogató appleteket, megismerkedünk az animáció és a szál (thread) programozásával. A Java környezetének az ismertetését sem hanyagoljuk el. Felépítjük első önálló www-oldalunkat. Megmutatjuk, hogyan illeszthetjük be Java-programjainkat, hogyan mozgathatjuk és tehetjük az internetre azokat. Számos különböző területtel foglalkozó mintaprogram és gyakorlat van segítségünkre a fentiek elsajátításában, ezért ideális az iskolai oktatásban, a szakiskolákban, illetve az önálló tanulásra. Vissza

Tartalom

Előszó 11
1. fejezet MIELŐTT BELEVÁGUNK 15
1.1. Mi a Java? - I. rész 15
1.2. Mi a program? 17
1.3. Hogyan lehet egy programot előállítani? 19
1.4. Fordítókról és értelmezőkről 19
1.5. Mi a Java? - II. rész 20
1.6. Programozási előkészületek 22
2. fejezet KAPCSOLAT - APPLETEK ÉS ALKALMAZÁSOK 28
2.1. Mi a különbség az appletek és az alkalmazások között? 28
2.2. Az első Java-alkalmazásunk 31
2.3. Az első Java-appletünk 36
2.4. Egyszerű webdokumentum elkészítése 41
2.5. Összefoglalás 45
2.6. Kérdések és válaszok 45
2.7. Gyakorlatok 46
3. fejezet ADATOK, OPERATOROK ES OBJEKTUMOK 47
3.1. Változók és utasítások 48
3.2. Operátorok 57
3.3. Típuskonverzió 59
3.4. Objektumok és osztályok 63
3.5. Tömbök 76
3.6. Előre definiált osztályok és csomagok 78
3.7. Összefoglalás 80
3.8. Kérdések és válaszok 80
3.9. Gyakorlatok 82
4. fejezet A PROGRAMFUTÁS ÉS A HIBAFELISMERÉS KIVÉTELEKKEL 85
4.1. A programfutás alaptételei 83
4.2. Moduláris építkezés osztályok és metódusok segítségével 84
4.3. Vezérlési szerkezetek 96
4.4. Hibakezelés kivételek segítségével 109
4.5. Összefoglalás 114
4.6. Kérdések és válaszok 114
4.7. Gyakorlatok 116
5. fejezet OBJEKTUMORIENTÁLT PROGRAMOZÁS JAVA NYELVEN 117
5.1. Öröklődés 117
5.2. Metódusok (osztályfüggvények) 127
5.3. A változók és metódusok láthatósága 133
5.4. Belső osztályok 142
5.5. Többszörös öröklődés és az interfészek 142
5.6. Összefoglalás 146
5.7. Kérdések és válaszok 147
5.8. Gyakorlatok 149
6. fejezet BE- ÉS KIMENET 150
6.1. Az adatfolyam (stream) 150
6.2. Megjelenítés a képernyőn 151
6.3. Állományba írás 156
6.4. Adatbevitel billentyűzeten keresztül 158
6.5. Olvasás állományból 161
6.6. A füzérekről 163
6.7. Összefoglalás 171
6.8. Kérdések és válaszok 172
6.9. Gyakorlatok 173
7. fejezet GYŰJTEMÉNYEK ÉS EGYÉB HASZNOS OSZTÁLYOK 174
7.1. Véletlen számok előállítása 175
7.2. Idő- és dátumadatok 177
7.3. Karakterfüzérek szétdarabolása 178
7.4. Összetett adatszerkezetek (kollekciók) 179
7.5. Algoritmusok 191
7.6. Összefoglalás 193
7.7. Kérdések és válaszok 193
7.8. Gyakorlatok 194
8. fejezet AZ AWT (ABSTRACT WINDOW TOOLKIT) 195
8.1. AWT útikalauz 195
8.2. A GUI-alkalmazás felépítése 197
8.3. Az AWT eseménymodellje 203
8.4. Összefoglalás 211
8.5. Kérdések és válaszok 212
8.6. Gyakorlatok 212
9. fejezet SWING-FELÜLETEK 214
9.1. AWT vagy Swing 214
9.2. Kezdjük a Swing alapjaival! 218
9.3. Különbségek a Swing- és AWT-programozásban 221
9.4. Kaméleonság az UIManager és a Look&Feel segítségével 224
9.5. Végül egy terjedelmes példa 226
9.6. Összefoglalás 226
9.7. Kérdések és válaszok 227
9.8. Gyakorlatok 228
10. fejezet GRAFIKA, GRAFIKA, GRAFIKA 230
10.1. A művész munkaeszközei 231
10.2. Továbbfejlesztett elrendezés panel konténerekkel 241
10.3. Körök, téglalapok és korongok 243
10.4. A szabadkézi rajz 249
10.5. Java2D: még több grafika 252
10.6. Összefoglalás 257
10.7. Kérdések és válaszok 258
10.8. Gyakorlatok 259
11. fejezet KÉPEK, KÉPEK, KÉPEK 260
11.1. A képmegjelenítő 260
11.2. Állományok megnyitása és elmentése - a FileDialog osztály 265
11.3. Képek betöltése és megjelenítése 267
11.4. Összefoglalás 270
11.5. Kérdések és válaszok 271
11.6. Gyakorlatok 271
12. fejezet SZÖVEG, SZÖVEG, SZÖVEG 272
12.1. A szövegszerkesztő 273
12.2. A szöveg kezelése - JTextField, JTextArea és JTextPane 274
12.3. Kombinált listadobozok 281
12.4. Saját párbeszédablak 284
12.5. Szöveg keresése 289
12.6. A vágólap támogatása 292
12.7. Nyomtatás a Printerjob segítségével 293
12.8. Összefoglalás 296
12.9. Kérdések és válaszok 296
12.10. Gyakorlatok 298
13. fejezet MENÜK ÉS MÁS FELÜLETELEMEK 299
13.1. A komponensek hierarchiája 300
13.2. A Component alaposztály 301
13.3. Statikus szövegmezők (Label, JLabel) 303
13.4. Kapcsolófelületek (Button, JButton) 305
13 5. Beviteli mezők (TextField és TextArea, JTextField és JTextArea) 307
13.6. Opciók (Checkbox, JCheckBox, JRadioButton) 311
13.7. Lista és kombinált listadoboz (List és Choice, JList és JComboBox) 315
13.8. Görgetősávok (Scrollbar, JScrollBar) 318
13.9. Menü (Menubar) 320
13.10. Összefoglalás 324
13.11. Kérdések és válaszok 325
13.12. Gyakorlatok 325
14. fejezet APPLETEK és A WORLD WIDE WEB 388
14.1. Weboldalak applettel 329
14.2. Az appletek sajátosságai 331
14.3. Foltgenerátor applet 332
14.4. Paraméter-átadás az appletnek 339
14.5. Az applet átalakítása alkalmazássá 341
14.6. Appletek és .jar állományok 349
14.7. Az applet és a biztonság 350
14.8. Összefoglalás 351
14.9. Kérdések és válaszok 352
14.10. Gyakorlatok 352
15. fejezet SZÁLAK ÉS ANIMÁCIÓ 353
15.1. Többszálúvá tétel Javával 354
15 2. Saját szálak létrehozása - Thread osztály 357
15.3. A Runnable interfész 361
15.4. Amit a szálakról tudni kell 363
15.5. A szálak és az animáció 366
15.6. Összefoglalás 372
15.7. Kérdések és válaszok 372
15.8. Gyakorlatok 372
16. fejezet MULTIMÉDIA AZ ALKALMAZÁSOKBAN ÉS AZ APPLETEKBEN 373
16.1. Az állományátvitel sajátosságai a weben 373
16.2. Kép- és hangállományok az appletekben 375
16.3. Összefoglalás 382
16.4. Kérdések és válaszok 383
16.5. Gyakorlatok 383
17. fejezet ADATBÁZIS-KAPCSOLATOK 384
17.1. Adatbázis-ABC 385
17.2. JDBC 387
17.3. Adatbázis létrehozása 388
17.4. Hozzáférés az adatbázishoz 391
17.5. Adatbázisok és appletek 394
17.6. Bizonylatok és megbízható appletek 395
17.7. Összefoglalás 396
17.8. Kérdések és válaszok 396
17.9. Gyakorlatok 397
MELLÉKLETEK
A) Feladatmegoldások 399
B) A JDK telepítése 424
C) Hibakeresés 429
D) Kulcsszavak 432
E) A könyv CD-melléklete 433
TÁRGYMUTATÓ 435
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem