1.054.325

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

JAVA-programozás

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor

Kiadó: Panem Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 270 oldal
Sorozatcím: Panem InformációTechnológia
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-545-261-6
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Szándékaink szerint az Információ Technológia című sorozat minden egyes kötete alapozó olvasmányként szolgál a számítástechnikai alaptantárgyakat hallgatók számára. Mindazonáltal számítunk arra,... Tovább

Előszó

Szándékaink szerint az Információ Technológia című sorozat minden egyes kötete alapozó olvasmányként szolgál a számítástechnikai alaptantárgyakat hallgatók számára. Mindazonáltal számítunk arra, hogy olvasóink tovább kívánják mélyíteni ismereteiket, ezért a könyvek további olvasnivalókra és kapcsolódó munkára való utalást is tartalmaznak.
Ez a könyv azoknak a kezdő programozóknak szól, akik az egyik legérdekesebb és napjainkban széles körben elterjedt programozási nyelvet szeretnék elsajátítani. Bár a könyvben foglaltak megértéséhez nincs szükség programozási előismeretekre, a számítógép-kezelés alapjaival tisztában kell lennünk, tudnunk kell létező állományokat futtatni, az egeret használni, el kell tudnunk igazodni a számítógépen található állományaink között. Vissza

Tartalom

Előszó9
Osztályok és objektumok11
Mi van egy programban?11
Az objektumorientált megközelítés12
Osztályok és objektumok a Javában14
Java-program megírása18
Java-program futtatása21
Feladatok27
Ablak létrehozása28
Keret megjelenítése28
Szöveg írása keretbe30
Az 0ra osztály összekapcsolása applettel32
Honlapok és appletek35
Egyszerű animáció - a működő óra36
Feladatok41
A Java nyelv szintaxista43
Bevezetés43
Egyszerű adattípusok a Javában43
Változók, deklarációk és hatáskör45
A változók és a memória47
Operátorok és operandusok48
Értékadó operátorok50
Aritmetikai operátorok51
Logikai operátorok54
Feltételes kifejezések56
Az if...else utasítás56
Példa a hibakezelésre58
A switch utasítás61
Ciklusok65
A while ciklus65
A do...while ciklus67
A for ciklus68
Feladatok69
Konstruktorok, öröklődése és interfészek76
Referenciák76
Konstruktorok78
Érték és cím79
Automatikus szemétgyűjtés83
Öröklődés83
Az alap- és származtatott osztályok használata90
Csomagok93
Absztrakt osztályok96
Interfészek100
Feladatok103
A Java AWT és az eseménykezelés105
A Java AWT105
Kommunikáció a programokkal107
A Java eseménymodellje108
Események kezelése adapterekkel és belső osztályokkal113
A Java AWT egyszerűbb komponensei116
Java AWT példa - a nim játék119
Feladatok131
Tömbök és sztringek133
Tömbök és tulajdonságaik133
Objektumtömbök139
Sztringek144
Unicode, byte és char146
Sztringtokenizálók147
Sztringkezelési példa - betű- és szóméretszámláló148
Feladatok155
Elrendezésszervezők157
Komponensek elrendezése a képernyőn157
A FlowLayout elrendezésszervező158
A GridLayout elrendezésszervező162
A BorderLayout elrendezésszervező162
A CardLayout elrendezésszervező163
Panelek164
Példa - a tic-tac-toe játék165
A GridBagLayout elrendezésszervező 176
Feladatok185
Grafika és animáció183
A grafikus környezet183
A paint ( ), update ( ) és repaint ( ) metódusok185
Színek185
Betűtípusok188
Betűmértékek191
Görgetősávok194
Vásznak 198
Menük199
Előbukkanó menük201
Példa - a dámajáték203
Animáció215
Feladatok219
Szálak221
Több dolog elvégzése egyszerre221
A Thread osztály és a Runnable interfész222
Többszálú példa: újabb óra226
Szinkronizáció234
Feladatok237
Kivételek238
A hibák kezelése238
A Java beépített kivételei239
A kivételek eldobása242
Futási idejű és nem futási idejű kivételek242
Új kivételosztályok definiálása244
Általánosabb kivételosztályok246
Mikor használjunk kivételeket?248
Feladatok248
Mentés, beolvasás és nyomtatás250
Munkánk elmentése250
Szerializáció250
Nyomtatás255
Könnyűsúlyú és nehézsúlyú komponensek259
Feladatok260
Függelék. További olvasmányok261
Általában261
A Java alapjai261
A Sun Microsystem könyvtára262
Tárgymutató263

Glenn Rowe

Glenn Rowe műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Glenn Rowe könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem