Fülszöveg
Konceptuális kertek
50 EREDETI EGYÉNISÉG A KORTÁRS TÁJTERVEZÉSBEN
Tim Richardson Martha Schwartz előszavával
Az elmúlt évtizedben számos új gondolat született a kert- és tájtervezésben. A kortárs tájtervezés élvonalának képviselői nemcsak a legfrissebb tudományos . eredményeket és az új anyagokat tették magukévá, de a rokon diszciplínákból - mint például az építészetből és a formatervezésből - is átvettek gondolatokat, ezáltal újradefiniálták és elmosták a természetes és az ember által készített 1 határokat. A növények is meglepő új kifejezésmódokra ihlették őket, még ha I sok tervező gyanakvással szemléli is ezt. Az ilyen kertek népszerűségének - és I vitatottságának - növekedését jelzi a konceptualista kertfesztiválok növekvő I száma is, ezek a rendezvények adják az új gondolatok legfontosabb nemzetközi I bemutatkozási lehetőségét.
I A Konceptuális kertek az Ötven legizgalmasabb és leginnovatívabb kortárs kert- és tájtervező irodát ismerteti, amelyek a világ különböző...
Tovább
Fülszöveg
Konceptuális kertek
50 EREDETI EGYÉNISÉG A KORTÁRS TÁJTERVEZÉSBEN
Tim Richardson Martha Schwartz előszavával
Az elmúlt évtizedben számos új gondolat született a kert- és tájtervezésben. A kortárs tájtervezés élvonalának képviselői nemcsak a legfrissebb tudományos . eredményeket és az új anyagokat tették magukévá, de a rokon diszciplínákból - mint például az építészetből és a formatervezésből - is átvettek gondolatokat, ezáltal újradefiniálták és elmosták a természetes és az ember által készített 1 határokat. A növények is meglepő új kifejezésmódokra ihlették őket, még ha I sok tervező gyanakvással szemléli is ezt. Az ilyen kertek népszerűségének - és I vitatottságának - növekedését jelzi a konceptualista kertfesztiválok növekvő I száma is, ezek a rendezvények adják az új gondolatok legfontosabb nemzetközi I bemutatkozási lehetőségét.
I A Konceptuális kertek az Ötven legizgalmasabb és leginnovatívabb kortárs kert- és tájtervező irodát ismerteti, amelyek a világ különböző pontjain működnek. Minden tervező munkáját informatív szövegek, fényképek és tervek mutatják be. A kijiönböző tárgykörökben esszék térképezik fel az igencsak egyéni megközelítések mögött meghúzódó alapelveket és bemutatják, hogy egy feltörekvő generáció hogyan utasította vissza a nyugati kerttervezés naturalisztikus hagyományát és fordult inkább a modernizmus, a posztmodernizmus, a pop-art és a land-art felé inspirációért. Tim Richardson, a világ egyik vezető kert- és tájkritikusa nagy szakmai tudással és érdekfeszítő stílussal nyúlt a témához.Több mint 100 projekt ismertetésével a szerző enciklopédikusán vizsgálta a kerttervezés legújítóbb gondolatait, és inspiráló gyűjteményt készített a tervezők és a témáért lelkesedek számára, illetve tulajdonképpen bárkinek, aki érdeklődik a tervezett tájak iránt.
484 illusztrációval, amelyből 474 színes
Első borítón: Cao Perrot Studio, Selyemhernyógubók. Hátsó borítón balról jobbra: Claude Cormier, Blue Sticks (Kék pálcák, fénykép Jean-François Vézina); I Topher Delaney, Craford Rezidencia; Gross.lVlax, Verticai Garden (Függőleges
kert); Gustafson Porter, HIVI Treasury Courtyards (Őfelsége Kincstárának udvara); I Shunmyo IVlasuno, Suifo-So; Ron Lutsko, Sustainability Gardens (Fenntartható I kertek, fénykép Ron Lutsko, Jr.); Claude Cormier, Esplanade (fénykép Jean-François I Vézina); RCH STudios, Baroda House (fénykép Tom Bonner); Martha Schwartz, I Mesa Arts Centre (fénykép Alan Ward); West 8, Fortis Bank Headquarters; I Shunmyo Masuno, Fiofu város krematóriuma; West 8 Sphinx Garden.
Vissza