1.054.268

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kreatív 2008. június

A kommunikációs szakma lapja - XVII. évfolyam 6. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

"I'm in public relations" - fordult hozzánk büszkén mosolyogva a biztonsági őr az isztambuli Hagia Sofia múzeumban, két ordítás között néhány héttel ezelőtti ottjártunkkor. A fiatal török... Tovább

Előszó

"I'm in public relations" - fordult hozzánk büszkén mosolyogva a biztonsági őr az isztambuli Hagia Sofia múzeumban, két ordítás között néhány héttel ezelőtti ottjártunkkor. A fiatal török egyébiránt azzal tölti a munkaidejét, hogy körülbelül húsz másodpercenként elkiáltja magát a Jézus Krisztust, IX. Konstantin császárt és Zoe császárnőt ábrázoló bizánci mozaik előtt tülekedő, számtalan nációt képviselő turistahad irányába, hogy "No flash, please!", azaz hogy ne használjanak vakut a fényképezéshez. Merthogy használnak, az óriási termet betölti a gépek villogása, annak ellenére, hogy a tilalomra mintegy tucatnyi piktogramos tábla hívja fel a figyelmet az aranyozott mozaikok környékén.
Ahmed, a rendkívül kedves fiú, aki saját értelmezése szerint a pr-szakmában dolgozik, folyékony angolsággal arról beszélt nekünk, a meglepődött turistáknak - akiket azért szólított meg, mert furcsa nyelven beszéltek, és kíváncsi volt, hogy mi az - hogy azért kell kedvesen és türelmesen bánnia a szabályokat be nem tartó külföldiekkel, mert ők vendégek, akik itt és most rajta keresztül kerülnek kapcsolatba Törökországgal. Ha ő udvariatlan, vagy mérges, netán nem segítőkész, egy életre rossz élmény maradhat az országról vagy a városról a látogatókban. És ha nem jönnek vissza, vagy az ő rossz élményeik miatt nem mennek el ugyanoda a szomszédaik jövőre, az nem csak az országnak meg a városnak nem jó, de Ahmednek sem, hiszen ha nincs turista, akkor munka sincs.
Ahmed remekül látta át azt a rendszert, amit - számos példából tudjuk - a mi várospolitikusaink és márkatulajdonosaink sokszor képtelenek helyesen értelmezni és működtetni. Ennek jeleit unalomig ismételgethetjük: a nevezetességeket bemutató eligazító táblák hiánya a budapesti metróban - Tényleg, mikor lesz az, hogy a metrószerelvényeken az ajtók fölé kihelyezett metróvonal-ábrákon a Kossut5h térnél egy ábra jelzi a Parlamentet? Ez miért olyan nehéz? - az angolul nem beszélő boltosok és ellenőrök, a bunkó pincérek mind-mind a rendszer részei. Vissza

Tartalom

VÉLEMÉNYEK
Nézőpont 65
Para-Kovács Imre a spamekről.
Lakossági fórum 8
Tóta W. Árpád a Budapest Bank Emeséjéről.
Pop-puli 10
Magyari Péter a síró politikusokról.
Reklámfilm 12
Keltai Ágnes, a B&P Social Branding ügyvezető igazgatója a McDonald's kampányáról.
Reklámvizsga 13
Román Balázs a Kalinka szpotjáról.
Média mérleg 14
Ritter Ádám, a Panmedia Western csoportvezető médiatervezője a Hohes C kampányáról.
Média mustra 16
Csuday Gábor a pixmanekről, a cégesvízről, a szendvicsmotorosokról és egy új weboldalról.
Könyv 18
Pál Zsombor két új könyvéről.
125 20
Ambruszter Géza, a Zed Digital divízióigazgatója és Szeder Péter, a Media Contacts ügyfélkapcsolati igazgatója a médiaügynökségek online divízióiról.
Olvasói levelek 22

PORTRÉ
A reprodukátor 24
Interjú Kovács Kristóf televíziós producerrel

FÓKUSZTÉMA
Kockázati tőke a kommunikációs piacon 28
A magyar ügynökségi piac még kevéssé vonzza a kockázati tőkét.

MELLÉKLET: ÜGYNÖKSÉGI HR
Állást keres 34
Egyre kevesebben pályáznak a kreatív állásokra.
Nem digitál 38
Hiányos az online ügynökségi szakemberképzés.
Közösségi játékok 42
Van még hova fejlődni az ügynökségi csapatépítő tréningnek.

REKLÁM
Reklámfilm és idegösszeomlás 44
Iterjú Jean-Jacques Annaud, Oscar- és César-díjas rendezővel
A cipőtől az ipodig 46
Interjú Tim O'Kennedy-vel, a Wieden & Kennedy társalapítójával.
Vonal nélkül 48
Az integrált megoldásokat kereste az átalakult Arany Penge zsűrije.
Arany Penge eredmények 49

MARKETING
Sajátmárkás generációk 54
Marketingesek kerekasztalbeszélgetése a private labelekről.

MÉDIA
Hirtelen pezsgés 58
Nem kavarta fel az online piacot az új híroldalak indulása.
PR
Átváltozás 62
Szaporodik az újságíróból lett pr-szakemberek száma.

MŰHELY
Kampány élethosszig 64
Egyre fontosabb a marketingkommunikáció szerepe a felsőoktatásban.

KARRIER
Hullám 66
A legfontosabb karrierhírek.
Stafétabot 67
Interjú Pálinkás Krisztinával, a Maximize új médiaigazgatójával.
Én csináltam 68
Beszélgetés Nemes Bálinttal, az Idom Design ügyvezetőjével.
Társasági 70
K&V 72
Dénes Sándor, a Y&R vezető szövegírója.
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem