1.054.439

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyar irodalom

I-IV. osztály/Tantervi útmutató

Szerző

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 79 oldal
Sorozatcím: A gimnáziumi nevelés és oktatás terve
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-4896-0
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 84 006.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az irodalomtanítás az utóbbi évtizedben jelentősen változott, változik. Az irodalomtudománynak, az esztétika új eredményeinek, valamint a műelemzés kérdéseivel, a korszerű pedagógiai eljárásokkal... Tovább

Előszó

Az irodalomtanítás az utóbbi évtizedben jelentősen változott, változik. Az irodalomtudománynak, az esztétika új eredményeinek, valamint a műelemzés kérdéseivel, a korszerű pedagógiai eljárásokkal foglalkozó tanulmányoknak a hatása is kezd érzékelhetővé válni a tanári gyakorlatban.
A fordulatot, a jelentős szemléleti változást az 1965-ben megjelent tanterv feladatmegjelölése, megújult, megváltozott tananyaga és az irodalomtanítás módszerére vonatkozó utasítás hozta. Ez a tanterv - a megelőzőkhöz képest - a tanítás gyakorlatának sokszempontú változását kívánta. A szakfelügyelői tapasztalatok, a tantárgyi helyzetelemzések, az érettségi vizsgák alapján megállapítható, hogy a szaktanárok figyelme elsősorban a jelentősen megváltozott műveltségi anyagra és az új, korszerű műelemzési eljárások megismerésére és alkalmazására irányult. A műalkotások kerültek az irodalomórák középpontjába. Az irodalomtanítás ugyanakkor nem élt eléggé tudatosan a tárgyban rejlő nevelési lehetőségekkel.
Az 1965-ös "Tanterv és utasítás" - (az elnevezés is jelzi) a tananyagot és a követelményt, valamint a feldolgozási módszerekre vonatkozó előírásokat kötelező érvényűnek tekintette. Később a tananyagcsökkentés (a törzs-, kiegészítő-, tájékoztató anyagra bontás) nyitottabbá, rugalmasabbá tette a tantervi formát, ám végleges megoldást nem jelentett az irodalomtanítás megújításában, elsősorban mechanikus értelmezése miatt. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
Az általános iskolai és a gimnáziumi irodalomtanítás kapcsolata 5
Cél, feladatok, követelmények 9
A tananyag tartalma és szerkezete 15
Új témakörök 16
Új művek, alkotók - hangsúlyeltolódások 24
A magyar- és a világirodalom viszonya a tantervben 27
Az elméleti ismeretek 28
Dolgozatok, könyvnélküli ismeretek, házi olvasmányok 28
A tananyag évfolyam határai 29
A tananyag elrendezése 30
A tantervi órakeret; felosztása, felhasználása 32
A tananyag feldolgozásának néhány tartalmi és módszertani kérdése 35
A tervezés 35
A tananyag feldolgozása 39
A tárgyak közötti kapcsolatok; a komplexitás kérdése. 44
A filmesztétika tanításáról 54
Ellenőrzés, értékelés 60
A munkaközösségek 65
Taneszközök 69
A tanítási órán és az iskolán kívüli irodalmi nevelés 71
Ajánlott irodalom a tanterv új témaköreihez 73
Irodalomjegyzék 75

S. Forgács Anna

S. Forgács Anna műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: S. Forgács Anna könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem