1.104.209

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Mester és Tanítvány 2005. augusztus

Család és iskola - Konzervatív pedagógiai folyóirat. 7. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"Az iskolát és a családot együttműködésre utalja minden." Közel egy évszázada Imre Sándor fogalmazta meg ily módon a pedagógus és a szülő kapcsolatának tértől és időtől független lényegét. És hogy e kapcsolat tanulságai kimeríthetetlenek, mi sem mutatja jobban, mint hogy olvasóink több ízben megfogalmazták igényüket iránta. Ezért választottuk a Mester és Tanítván 7. számának témájául a család és iskola kapcsolatát.
A természeti és az írott törvények egyaránt a szülőket teszik a nevelés első számú felelősévé. Az óvoda, az iskola csak utánuk következik, minthogy az intézmény csak segítője, kiegészítője, ha úgy tetszik, társszerzője a nevelés folyamatának. A társszerzőknek pedig harmonikusan együtt kell működniük, ha remekművet akarnak alkotni. Bízunk benne, hogy a folyóiratunkban szereplő tanulmányok némi segítséget nyújtanak majd a "Műalkotások" készítőinek.

Tartalom

Bevezető5
Hulej Emese: Mondatok7
Család és iskola - Elmélet és gyakorlat
Gábor Bálint József: Qua vadis, iskola? Quo vadis, iskolafenntartó társadalom?8
Mikonya György: Család és családtörténet-írás22
Farkas Péter: "A család ajándék és hivatás, az emberiség reménye"36
Solti Kálmán: Mi célra vagyunk a világon? Gondolatok a család és az iskola kapcsolatáról42
Mark Twain: Ádám és Éva naplója - Ádám naplója (1. részlet)46
Katona Nóra - Szitó Imre: Szerepkonfliktusok felismerése és kezelése a pedagógus-szülő kapcsolatban47
Miksa Lajos: Családi életre nevelés. szexuáletika serdülőknek és fiataloknak60
Mark Twain: Ádám és Éva naplója - Ádám naplója (2. részlet)73
Hardy F. Gábor: Iskola és Szülők. Jogok és kötelezettségek a gyakorlatban74
Herczeg Katalin: Az óvodák és a családok kapcsolatának jellemzői a társadalmi változások tükrében. Egy fővárosi kerületben végzett kutatás tapasztalatai87
Mark Twain: Ádám és Éva naplója - Ádám naplója (3. részlet)98
Sávoly Mária: Család és történelemoktatás99
Horváth H. Attila: Beszélgetések a családról103
Majzikné Lichtenberger Krisztina: Fiatalok családképe a metaformák tükrében111
Mark Twain: Ádám és Éva naplója - Ádám naplója (4. részlet)123
Pedagógusok írták
Kőrösiné Merkl Hilda: A kapcsolatok kultúrájának tanítása és tanulása az iskolai élettérben124
Czuporné Hetényi Rita: Családi életre nevelés a celldömölki Szent Benedek katolikus Általános Iskolában131
Ingrid Sjöstrand: Van hozzá közöd?135
Portré
Balatoni Kinga: Amikor valakiről az élete mesél... - Beszélgetés Dr. Párdányi Miklóssal, a Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium igazgatójával136
Aktuális
Helyreigazítás148
Éger Veronika: A köznevelés nemzeti sorskérdés149
Hargittay Emil: Pázmány egyetemei. A nagyszombati egyetemalapítás 370. évfordulójára155
Hardy F. Gábor: Szép esténk volt158
Műhely
Tóth András - Rosta Gergely: Pázmányos pálykezdők159
Iskola, Óvoda
Sályi Anna: Első az egyenlők között. A londoni Sheen Mount School bemutatása169
Visszhang
Pálvölgyi Ferenc: Hagyomány és megújulás harmóniája a jezsuita pedagógiában173
Adamikné Jászó Anna: A retorika lelke183
Egyéb
Bakay Zita: Névjegy197
Előzetes a Mester és Tanítvány nyolcadik és kilencedik (2005/4. és 2006/1.) számáról198
Kérés olvasóinkhoz és leendő szerzőinkhez199
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Mester és Tanítvány 2005. augusztus Mester és Tanítvány 2005. augusztus Mester és Tanítvány 2005. augusztus

Néhány oldalon aláhúzás és jelölés látható.

Állapot:
1.540 ,-Ft
8 pont kapható
Kosárba