1.054.439

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Metropolis 2006/3

Filmelméleti és filmtörténeti folyóirat/A kortárs iráni film X. évfolyam 3. szám

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Kosztolányi Dezső Kávéház Kulturális Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 158 oldal
Sorozatcím: Metropolis
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 27 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
Bevezető a kortárs iránti filmről szóló összeállításhoz
Az utóbbi évek legjelentősebb filmjei nem azokból az országokból érkeznek, amelyeket tradicionálisan a filmgyártás nagyhatalmainak... Tovább

Előszó

Részlet:
Bevezető a kortárs iránti filmről szóló összeállításhoz
Az utóbbi évek legjelentősebb filmjei nem azokból az országokból érkeznek, amelyeket tradicionálisan a filmgyártás nagyhatalmainak tekintünk. Nem Franciaországból és semmiképpen nem Olaszországból, de nem is Angliából, Németországból vagy az Egyesült Államokból. Az utóbbi évek formailag legizgalmasabb filmjei olyan - a filmgyártás szempontjából - periferiálisnak tekinthető országokban készültek, mint Irán, Argentína, Tajvan, Thaiföld, Törökország vagy Dél-Korea. És ezek közül az országok közül is kiemelkedik Irán.
Az utóbbi másfél-két évtizedben hatalmas fesztiválsikereket ért el az iráni film - különösen Abbas Kiarostami és Mohsen Makhmalbaf. Többen nagyon várják már, hogy az iráni film reneszánsza lecsengjen és valami új divat érkezzen helyébe, de az iráni filmek továbbra is sorra nyerik a fesztiválokat. Mindez azt mutatja, hogy nem (vagy nemcsak) - esetleg politikai szempontok által generált - divatjelenségről van szó: az új iráni filmek napjaink filmművészetének egyik legjelentősebb elmét képviselik. Ezért döntöttünk egy, az iráni filmet bemutató Metropolis- szám elkészítése mellett. Vissza

Tartalom

Tartalom
A kortárs iránti film
9
Bevezető a kortárs iránti filmről szóló összeállításhoz
10
Azadeh Farahmand: Nézőpontok a kortárs (és a nemzetközileg elismert) iráni film vizsgálatához
Kozma Kriszta fordítása
26
Pápai Zsolt: Újrajátszás és átgondolás
Az európai klasszikus modernizmus és a kortárs iránti film
50
Shohini Chaudhuri: - Howard Finn: A nyitott kép:
a költői realizmus és az új iráni filmművészet
Simon Vanda fordítása
74
Mehrnaz Saeed Vafa: Helyszín (fizikai tér) és kulturális identitás az iráni filmekben
Czifra Réka és Hagen Péter fordítása
90
Nánay Bence: Előrehozott kataris
Abbas Kiarostami
94
Wallinger Tibor: Gyermekmotívum kortárs iránti filmekben
94
Lindsey Moore: Nők táguló keretben
Az (inter) kulturális projekció és néző szerepe az iráni filmekben
Buglya Zsófia fordítása
118
Filmográfia
124
Válogatott bibliográfia
132-158
Szerzőink
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem