1.054.457

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Miért válnak zsarnokká a gyerekeink?

Avagy: a gyermekkor elrablása

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Dialóg Campus Kiadó
Kiadás helye: Budapest-Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 191 oldal
Sorozatcím: Dialóg Life könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 12 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Hisztiző, zsarnok kisgyerekek, a szülők és tanárok iránti tiszteletet nem ismerő tizenévesek, munkába állni képtelen, erőszakos fiatalok...
A társadalmi fejlődés sok tekintetben rossz irányba fordult, a szülők saját problémáikkal küzdenek. A felnőttek már nem tudnak gyerekeikkel szemben határokat szabni, tőlük a társadalmi szabályokat, közösségi rendet megkövetelő szülőkként, óvónőkként, tanárokként viselkedni.
Meglepő és egyben megdöbbentő elemzésében a könyv pszichiáter szerzője rámutat arra, hogy a modern - különösen az úgynevezett 68-as, a tekintélyelvvel szembeforduló - nevelési elvek milyen érzelmi visszaélésekhez vezetnek gyermekeinkkel szemben, és ezt praxisából vett szemléletes példákkal, esetekkel illusztrálja.
Szakvéleménye egyértelmű: gyerekeink csak akkor válhatnak érett felnőttekké, ha nem raboljuk el gyermekkorukat, azaz nem „kis felnőttként", hanem ismét nevelendő gyermekként bánunk velük.
Ez a könyv azoknak szól, akik a szerzővel együtt meg kívánják akadályozni... Tovább

Fülszöveg

Hisztiző, zsarnok kisgyerekek, a szülők és tanárok iránti tiszteletet nem ismerő tizenévesek, munkába állni képtelen, erőszakos fiatalok...
A társadalmi fejlődés sok tekintetben rossz irányba fordult, a szülők saját problémáikkal küzdenek. A felnőttek már nem tudnak gyerekeikkel szemben határokat szabni, tőlük a társadalmi szabályokat, közösségi rendet megkövetelő szülőkként, óvónőkként, tanárokként viselkedni.
Meglepő és egyben megdöbbentő elemzésében a könyv pszichiáter szerzője rámutat arra, hogy a modern - különösen az úgynevezett 68-as, a tekintélyelvvel szembeforduló - nevelési elvek milyen érzelmi visszaélésekhez vezetnek gyermekeinkkel szemben, és ezt praxisából vett szemléletes példákkal, esetekkel illusztrálja.
Szakvéleménye egyértelmű: gyerekeink csak akkor válhatnak érett felnőttekké, ha nem raboljuk el gyermekkorukat, azaz nem „kis felnőttként", hanem ismét nevelendő gyermekként bánunk velük.
Ez a könyv azoknak szól, akik a szerzővel együtt meg kívánják akadályozni azt, hogy társadalmunk egyszer csak gyűlölni kezdje saját, félrenevelt gyermekeit és szembeforduljon velük. Vissza

Tartalom

1. fejezet
Nevelési szükségállapot szuperanyukákkal - avagy: amikor gyerekeinkből zsarnokok lesznek 11
Rögtön egy példa: Márk, avagy egy szokványos nap az alsó tagozatban 20
2. fejezet
Mi történt a gyerekeinkkel? Muffinokról és meg nem írt házi feladatokról 25
Adjuk át a hatalmat a gyerekeknek! Adjuk át a hatalmat a gyerekeknek? 29
Sára 31
A gyerekekkel való normális bánásmódról és a gyerekek normális fejlődéséről 33
Ahogy a gyerek látja a világot: világképek 34
Klaudia 42
Nem egyedi eset 47
A birodalom visszavág 51
Az egészségestől a kórosig - avagy: miért téves az éppen aktuális nevelési viták kiindulópontja? 57
Interjú egy érintettel - a tanárok ma ilyennek élik meg az iskolát 60
Fülöp 65
Néhány eset a praxisomból 68
3. fejezet
Miért játszik a psziché olyan fontos szerepet? 71
Egy egészséges lélek szilánkjai 75
Gyakorlat teszi a mestert - avagy: a lelki funkciók csak folyamatos gyakorlással alakulnak ki 78
Adrián 81
4. fejezet
A hanyatlás lépcsőfokai - az intuitív neveléstől a szimbiózisig 83
Az iskolák lépnek 84
Mit jelent ez a gyermek szülőről alkotott képe szemszögéből? 85
Klasszikus nevelés - az emberi intuíció értékéről 87
Példa: a tanárnő beszámolója egy átlagos napról 90
5. fejezet
Az első kapcsolati zavar: partneri viszony - avagy: a gyerekek kényszerű felszabadítása az alárendeltségből.. 91
A kínálat a gyerekek szükségleteihez igazodik - partnerségi koncepciók az óvodában 94
Nincs valami egyszerűbb? A partneri viszony koncepciói az iskolában 103
Példa: az alsó tagozatos tanár beszámolója Bencéről aki nem akar hallani 109
6. fejezet
A második kapcsolati zavar: projekció - avagy: a szülők alárendelik magukat a gyereknek 111
A gyerek mint mérce (a szülők projekciója) 115
A gyerek azért van, hogy engem szeretni lehessen 116
Ugyan, hagyja már azt a gyereket! 122
A családon kívüli környezet nyomása 122
A nagyszülők azért vannak, hogy kényeztessék a gyereket - nyomás a családon belül 125
Példa: Márton és a kis laborkészlet 128
7. fejezet
A harmadik kapcsolati zavar: szimbiózis - avagy: amikor a szülő pszichéje egybeolvad a gyermekével 131
Az ember-idegsejt 134
Marci 135
Ahogy a szimbiózisban a gyerek a felnőtt testrészévé válik 137
A gyerek impulzusainak saját ingerekként való feldolgozása 139
A gyerek semmit nem csinál „direkt" 141
A felnőtt reflexszerűen reagál a gyerek kapcsolatfelvételére - ahogy a szimbiózis a gyerekkel szembeni erőszakká alakulhat 143
A gyerek lelki fejlődésére gyakorolt hatások 145
Útban egy olyan világ felé, ahol gyűlölni fogják a gyerekeket 149
Tanár a virtuális pellengéren - terrorizálás a cybertérben. 157
Kitérő: kitekintés a jövőbe - a japán hikikomorik példája. 160
Példák 163
8. fejezet
A megzavart társadalom 167
9. fejezet
Ahová el kell jutnunk: helyre kell állítanunk a kapcsolatteremtési képességet - avagy: újra gyereknek kell tekintenünk a gyereket 181
Óvoda és alsó tagozat: ahol sürgős változtatások kellenek 184
A nagyszülők új feladatai 187
A fordulat feltétele: a megoldást meg kell előznie a felismerésnek 188

Michael Winterhoff

Michael Winterhoff műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Michael Winterhoff könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem