Fülszöveg
Mitől sikeresebb az egyik kommunikációs ember, mint a másik?
Vajon segít-e abban ez a könyv, hogy jó - vagy jobb -píárosok legyünk?
A szerző - egy PR-ügynökség vezetője, főiskolai óraadó tanár, a Magyar PR Szövetség elnökségi tagja - erős meggyőződése, hogy a helyes válasz az alábbiakban rejlik.
Tennészetesen meg lehet tanulni a PR elméletét, be lehet vágni az okos megközelítéseket. Meg lehet tanulni az itt olvasható könyvet is - ez közelebb visz a gyakorlathoz. Azért íródott. Ha valaki megtanulja az elméletet, az itteni gyakorlatot — és mondjuk főiskolás vagy egyetemista —, bizonyosan jól fog vizsgázni. Lehet, hogy nagyon jó kis szakdolgozatot üt majd össze. Fontos a széles és naprakész elméleti tudás, a szakirodalom ismerete is.
De ez még mind kevés lesz az első nagy vizsgájához: az első többé-kevésbé önálló sajtóközleményéhez, kommunikációs akciójához, esetleg későbbi stratégiájához. Ahhoz sokkal több keU - olyasvalami, amit nem lehet tanítani és tanulni, csak alázatosan...
Tovább
Fülszöveg
Mitől sikeresebb az egyik kommunikációs ember, mint a másik?
Vajon segít-e abban ez a könyv, hogy jó - vagy jobb -píárosok legyünk?
A szerző - egy PR-ügynökség vezetője, főiskolai óraadó tanár, a Magyar PR Szövetség elnökségi tagja - erős meggyőződése, hogy a helyes válasz az alábbiakban rejlik.
Tennészetesen meg lehet tanulni a PR elméletét, be lehet vágni az okos megközelítéseket. Meg lehet tanulni az itt olvasható könyvet is - ez közelebb visz a gyakorlathoz. Azért íródott. Ha valaki megtanulja az elméletet, az itteni gyakorlatot — és mondjuk főiskolás vagy egyetemista —, bizonyosan jól fog vizsgázni. Lehet, hogy nagyon jó kis szakdolgozatot üt majd össze. Fontos a széles és naprakész elméleti tudás, a szakirodalom ismerete is.
De ez még mind kevés lesz az első nagy vizsgájához: az első többé-kevésbé önálló sajtóközleményéhez, kommunikációs akciójához, esetleg későbbi stratégiájához. Ahhoz sokkal több keU - olyasvalami, amit nem lehet tanítani és tanulni, csak alázatosan ellesni másoktól.
Ezt a megtanulhatatlan kommunikációs csodafegyvert úgy hívják: józan ész. Angolul: common sense.
A PR könnyű tudománynak látszik: elkényeztetett, máshoz nem értő úrilányok diplomaszerző menedékének. De nem az.
Ha a sebész tíz százaléknyit téved - esetleg meghal egy ember. Ha a hídmémök tíz százaléknyit téved - esetleg meghal sok ember.
Mi történik, ha a píáros tíz százaléknyit téved?
Rossz válasz, hogy semmi. Ez nem igaz. Esetleg csődbe megy egy gyár, és ezrek kerülnek utcára. Esetleg kitör a lázadás, és halottak lesznek az utcán. De lehet, hogy csak egy ember veszíti el örökre a becsületét.
ISBN: 978-963-08-2238-1
I
9789630822381
Vissza