A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mozgásfogyatékos gyermek az óvodában

Oktatási segédanyag/Óvodapedagógusok részére az integrált mozgásfogyatékosok neveléséhez

Szerkesztő

Kiadó: Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 44 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Oktatási segédanyag. Fekete-fehér ábrákkal. Tankönyvi szám: J12-1040.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a füzetből:

"Az integráció "pozitív" szereptanulási modellt ad, természetes életszituációból indul ki, elismeri a heterogén adottságokat, képességeket, és az azokhoz történő egyéni... Tovább

Előszó

Részlet a füzetből:

"Az integráció "pozitív" szereptanulási modellt ad, természetes életszituációból indul ki, elismeri a heterogén adottságokat, képességeket, és az azokhoz történő egyéni alkalmazkodás szükségességét, az egyenlő jogokat hangsúlyozza, toleranciára, humanizmusra nevel azzal, hogy partnerséget kíván kialakítani ép és fogyatékos között."
Külföldön és a legutóbbi időkben hazánkban is egyre erősebbek a különböző fogyatékosok ép közösségekbe való beillesztésére irányuló törekvések.
Az integráció valójában az ép és a fogyatékos gyermekek olyan nevelési módja, amellyel a lehető legnagyobb mértékben független, önálló, önmagát és másokat elfogadni és szeretni tudó személyiséget szeretnénk formálni; a fogyatékos embert dolgozó, a társadalomra nézve hasznos egyénné tenni. Az ép és fogyatékos együttnevelését már az intézményes nevelés legkorábbi szakaszában - az óvodában - el kell kezdeni." Vissza

Tartalom

1. Gondolatok a fogyatékosok integrált neveléséről 5
1.1. Mi az integráció 5
1.2. Az integráció előnyei 5
1.3. Az integráció fajtái 6
2. A mozgásfogyatékosságról 8
2.1. Kit nevezünk mozgásfogyatékosnak 8
2.2. A leggyakoribb kórformák 8
3. A mozgásfogyatékosság kihatása a gyermek fejlődésére 15
3.1. A mozgásfogyatékos gyermek észleléséről 15
3.2. A mozgássérülés kihatása a beszédre 16
3.3. A mozgássérülés kihatása a manipulációra, játékra, önkiszolgálásra 17
4. Tanácsok az óvodai nevelés szervezéséhez, a nevelés alapvető kereteihez 21
4.1. Teendők az épmozgású óvodai csoportba kerülő mozgásfogyatékos gyermek fogadásakor 21
4.2. Gyakorlati tudnivalók a mozgásfogyatékos gyermekek gondozásához 24
4.3. Egyéni bánásmód 26
4.3.1. Hogyan figyeljünk a gyerekre 26
4.3.2. Hogyan segítsük a gyereket 27
4.3.3. A gyermek tevékenységformáinak speciális segítése 28
5. Gyakorlati tanácsok a testneveléshez 35
5.1. Példák az egyéni bánásmódhoz 36
Irodalom 44
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem