1.104.061

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Neveléslélektan II.

Szöveggyűjtemény/Egységes jegyzet/Kézirat/Bölcsészettudományi Karok

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
A gondolkodásfejlesztés az oktatás ősi és sokat emlegetett feladatai közé tartozik. Megvalósítása érdekében a nevelés történetében sok értékes pedagógiai kezdeményezés, ötlet és kísérlet... Tovább

Előszó

Részlet:
A gondolkodásfejlesztés az oktatás ősi és sokat emlegetett feladatai közé tartozik. Megvalósítása érdekében a nevelés történetében sok értékes pedagógiai kezdeményezés, ötlet és kísérlet látott napvilágot. Mindezek ellenére az iskolák gondolkodásfejlesztő munkája még napjainkban sem kielégítő és messze a társadalmi elvárások mögött marad. Pedig korunk, a tudományos-technikai forradalom kora, különös élességgel veti fel a gondolkodás fejlesztésének szükségességét. A hagyományos memorizáló tanulás az információfelhalmozódás, az ún. "tananyag robbanás" korában reménytelen helyzetbe jutott. A hatalmas információ-áradásban csak a lényegi tudást biztosító, rendszerező gondolkodás tud eligazodni, amely egyúttal képes az önálló ismeretszerzésre, új fogalmak és törvényszerűségek felfedezésére, valamint az ismeretek alkotó alkalmazására és problémák megoldására is. A nagy tároló kapacitású elektronikus számológépek korában mindinkább időszerűtlenné válik az adatokat magoltató oktatás, és előtérbe kerül azon képességek kifejlesztésének szükségessége, amelyek a komputerekkel szemben is speciális előnyt jelentenek az ember számára. Ezek közt kiemelkedőnek kell tekintenünk éppen a gondolkodás különböző képességeit: a lényeglátást, a rendszerezést, a gyors tájékozódást, az ötletességet, a problémamegoldás képességét stb. Ha az oktatás a jövőben meg akar felelni az óriásra nőtt társadalmi követelményeknek - minden bizonnyal fokozottan épít majd a tanulók gondolkodására, és annak kifejlesztését központi feladatának tekinti. Úgy tűnik, hogy korunk nemcsak igényli, de elő is segíti a gondolkodásfejlesztés pedagógiai feladatinak megoldását.
A különböző tudományok (kibernetika, információelmélet, matematikai logika és nem utolsó sorban a pszichológia) fejlődése minden eddiginél kedvezőbb feltételeket teremt a gondolkodásfejlesztés elvi, tudományos alapjainak és hatékony módszereinek kidolgozásához. Vissza

Tartalom

A képességek fejlesztése a tanítási-tanulási folyamatban
Kelemen László: A gondolkodásfejlesztés pszichológiai problémái493
H. Aebli: A képzet és a művelet499
P. Ja. Galperin: A gyermek értelmi fejlődésének tanulmányozásához513
P. Ja. Galperin: A figyelem problémájához524
D. B. Elkonyin - V. V. Davidov: A mennyiség fogalmának bevezetése az I. osztályban559
J. S. Bruner: A struktúra fontossága598
Kürti Jarmila: Az alkotó tanulás, az alkotó jellegű ismeretszerzés fejlesztése és a problémamegoldó oktatás606
G. Clauss: Kognitív konfliktus és tanulási magatartás614
E. Z. Rothkopf: A mathemagén (tanulást eredményező) aktivitás fogalma624
Rusznyák Péter - Cseres Judit - Lénárd Ferenc: A problémafelvető gondolkodás fejlesztésének egy módszere632
Nagy Ferenc: A tanári kérdések gondolkodást fejlesztő hatása646
Salamon Jenő: A komplex matematikatanítási kísérlet hatása 2. és 4. osztályos tanulók gyakorlati problémamegoldásának fejlődésére658
Kelemen László: A programozott oktatás pszichológiai alapjai674
Barkóczy Ilona - Putnoky Jenő: A teljesítménymotíváció690
Barkóczy Ilona - Putnoky Jenő: A tanulási motíváció közvetlen formái694
Pléh Csaba: A szorongás, a siker és a kudarc hatása a kreatív gondolkodás néhány faktorára703
Gádorné Donáth Blanka - Harsányi istván: A pedagógus értékelő megnyilatkozásai a tanítási óra keretében716
A. I. Lipkina: A személyiségtényező szerepe a kisiskolások tanulmányi elmaradásának felszámolásában733
A pedagógus és a gyermek a nevelési folyamatban
Pataki Ferenc: A pedagógusközösség745
W. Correll: A tanár-diák viszony756
Buda Béla: A közvetlen emberi kommunikáció modern elmélete és ennek pedagógiai perspektívái766
D. G. Ryans: Tanári magatartásformák és tulajdonságok vizsgálata783
J. P. Johns: A tanári magatartás hatása a tanulók gondolkodási készségére800
U. Komoly Judit: A tanítói személyiség vizsgálatának módszere és néhány eredménye811
K. J. Kluge: PedagógiaI tréning és szabadtémás csoportfoglalkozás. - Gyakorlati lehetőségek hatékony pedagógiai magatartásformák megszerzésére viselkedési rendellenességeket mutató gyerekek tanárai számára822
H. C. Lyon: Emberközpontú nevelés az egész életre szóló tanulásért825
Porkolábné Balogh Katalin: Gondolatok az iskolai személyiséglapokról. Egy kísérleti személyiséglap terve829
Bakonyi Pál: Megismerni és fejleszteni, újra megismerni és továbbfejleszteni840-849
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem