1.054.451

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Olvasásmegértés, művelődési motiváció, szabadidő-felhasználás I-II.

Nagyvárosi tanuló és nem tanuló felnőtteknél - 1-4. rész

Szerző

Kiadó: Művelődéskutató Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 461 oldal
Sorozatcím: Közművelődés-kutatás
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-521-088-4
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

I. kötet
Dr. Durikó Mátyás: Olvasásmegértés és meghatározó tényezői fiataloknál és felnőtteknél
A kutatás társadalmi jelentősége és módszertani kérdései11
A kutatás társadalmi-gyakorlati fontossága, tudományos indokoltsága11
A vizsgálat általános ismertetése, metodikája, a mintavétel és az eredmény érvényességének a kérdései15
"Tanuló felnőttekre" vonatkozó mintavételünk tanulságai a szociokulturális tényezők szempontjából27
Az önálló olvasásmegértés szintje tanuló és nem tanuló fiataloknál és felnőtteknél és az ezt meghatározó legalapvetőbb tényezők37
Az olvasásmegértési teljesitmény társadalmi, müvelődési fontossága37
A felnőtt tanulók, nem tanulók, rendeskoru tanulók olvasásmegértési teljesitményének táblázatos bemutatása és globális értékelése40
A felnőttek (tanulók, nem tanulók) olvasásmegértési teljesitményét, annak nagy variabilitását magyarázó legalapvetőbb tényezők46
A szociokulturális változók olvasásmegértést meghatározó szerepe gyermekeknél és felnőtteknél59
A számba jöhető változók értelmezése a személyiség identitásának meghatározása szempontjából60
Milyen mértékben határozzák meg a változók, illetve az egyes blokkok az olvasásmegértés képességét?64
Mi függ az olvasásmegértéstől?88
Jegyzetek az első részhez92
Dr. Harangi B. László: A tanulási, müvelődési részvétel motivációja és az olvasásmegértési teljesitmény
A motivumok jelentősége, értelmezése, mérése101
A motivumok tanulási és müvelődési ösztönző értékének alakulása a különböző almintákban113
A motivumok tanulási ösztönző értékének eloszlása, átlaga, szórása, rangsora113
A motivumok müvelődési ösztönző értékének eloszlása, átlaga, szórása, rangsora116
A tanulási és müvelődési ösztönző érték összefüggése120
A motivumok ösztönző értékének taxonomikus elemzése122
Az ösztönző értékfüggése az iskolai végzettségtől131
A motivumok eszközértéke133
Az olvasásmegértési teljesitmény függése az ösztönző értéktől (eszközérték) a különböző almintákban133
Az ösztönző érték és az eszközérték szerinti rangsorok korrelációja153
A tanulási és müvelődési eszközérték összefüggése154
A motivumok eszközértékének taxonomikus elemzése155
A motiváció-indexek eszközértéke155
Tanulási, müvelődési beállitottság-indexek156
Az indexek fajtái, összetételük, átlaguk, szóródásuk, homogenitásuk, átfedésük156
A beállitottság- és a motiváció-indexek korrelációja159
A beállitottság-indexek eszközértéke160
A tanulási, müvelődési beállitottság-index korrelációs adatainak értelmezése160
Müvészeti beállitottság és olvasás166
A müvészeti beállitottság mérése166
A müvészeti beállitottság-osztályzatok gyakorisági eloszlásai169
A müvészeti beállitottság függése az iskolai végzettségtől176
A müvészeti beállitottság-elemek korrelációi egymással183
Az izléselemek korrelációi a kulturális értékorientációkkal és életelvekkel187
A kulturális értékorientációk és az életelvek korrelációja190
A kedvenc olvasmányok és az irodalmi izlés: olvasói profilok190
Az irodalmi izlés korrelációja az "olvasásmegértéssel" és az "önmüvelési tudatossággal"206
Hivatkozások, jegyzetek a második részhez209
II. kötet
Dr. Durkó Mátyás: A személyiség szabadidő felhasználási szokásai és az olvasásmegértés7
A szabadidő-felhasználás szokásainak jelentősége általában és az olvasásmegértés szempontjából7
Szokások, szabadidő felhasználási szokások és az olvasásmegértés7
Vizsgálatunk elméleti, módszertani vonatkozásai13
Vizsgálati hipotézisünk21
A táblázatok jegyzéke26
A szabadidő szerkezete a "globális" (átfogó) indexek alapján28
Az "otthonülő tevékenységek" aránya és változtatásának szándéka28
Az "eljáró tevékenységek" aránya és változtatási szándéka33
A "változtatott rendszerességű tevékenységek" indexe36
A "globális" (átfogó) indexek összefüggései az olvasásmegértéssel39
A szabadidő szerkezete a "komplexitás" (változatosság) indexek alapján és az egyes szerkezeti struktúrák és elemeik korrelációja az olvasásmegértéssel40
A képzési index47
Az olvasási index54
A tömegkommunikációs index60
A látogatási index66
Tagság-társasági index71
A hobbi-index77
A rekreáció-index82
A kötelesség-index87
A szabadidő szerkezete "a szabadidő felhasználási rendszeresség" alapján és ennek korrelációja az olvasásmegértéssel93
A bipoláris és a nem bipoláris képzési index97
A rekreációs és szórakoztató tevékenység-index115
Az információs index128
A látogatási és tagság-index131
A szépirodalmi olvasás és a könyvtár-index145
A zenei index154
A hobbi-index159
A kötött és haszontevékenységek-index163
Az egyes szabadidő felhasználási blokkok művelődési értéke az olvasásmegértési korreláció alapján174
A tanulói és nem tanulói magatartás megnyilvánulása a szabadidő-strukturában184
A dolgozók általános iskoláiban tanulók szabadidő-strukturája189
A dolgozók középiskoláiban tanulók szabadidő-strukturája197
Adalékok a rendeskorú tanulók szabadidő struktúrájában201
Jegyzetek206
Mellékletek208
Dr. Durkó Mátyás, Dr. Harangi B. László: Összefoglalás (a kutatás eredményeinek pedagógiai, andragógiai, közművelődési konzekvenciái 218
Az olvasásmegértési vizsgálat jelentősége218
A jó olvasásmegértési teljesítmény átfogó szociálpolitikai, oktatáspolitikai és művelődéspolitikai háttere218
A vizsgálat pedagógiai konzekvenciái221
A kutatás tanulságai a felnőttnevelési általános koncepciója korszerűsítéséhez és didaktikai és didaktitkai konzekvenciái levonásához225
Értelmi képzés a gyermek- és felnőttnevelésben. Az olvasásmegértési vizsgálat jelzései a feladat szükségességéről és területéről236
Motiváció és tanulás240
Motiváció és iskolán kívüli művelődés242
Az egyes rétegek szabadidő struktúrájára és a (köz) művelődési folyamatra vonatkozó konzekvenciák245
Jegyzetek249
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem