Előszó
Iskola-előkészítő füzetünkkel szülőknek, óvodáknak szeretnénk segítséget nyújtani az iskolára való felkészítésben. Kivitelében és tartalmában egyaránt átmenet az óvodai foglalkoztató füzet és az iskolai munkafüzet között.
Összeállításánál az iskolára előkészítő foglalkozások segédanyagát gyűjtöttük egybe annak érdekében, hogy az iskolába készülő kisgyermeket megfelelően felkészítsük a majdani tanulásra, és elősegítsük az iskolaérettséget, a beilleszkedést a tanulóközösségbe.
A feladatlapok nem tananyagot tartalmaznak, inkább tájékoztatnak arról, hogy a leendő első osztályosnak mi mindenről kell már tudnia. A feladatok szabadon választhatók. A füzet használatánál célszerű egy felnőttek felolvasnia a lapon levő utasítást. Ezt kiegészítheti még néhány szóval, és a továbbiakat rábízhatja a gyermekre, hogy ő legyen az, aki magától rájön egy-egy feladat megoldására. Ha nem sikerül, akkor sincs semmi baj. A feladatokat elláttuk az iskolásokéhoz hasonló utasítási jelrendszerrel; az olvasni nem tudó kisgyermeknek ez lehetőséget nyújt a feladat felismerésére. Ezzel is növeljük a gyermek sikerélményét.
A lapok alján található dominók azért kerültek a füzetbe, hogy a pontok beszínezésével gyerek és felnőtt pontosan nyomon követhesse a helyes megoldásokat.
A lapok értékelésénél adjunk teret a különböző értelmezéseknek, elképzeléseknek; tehát minden megoldás jó, ha a feladatnak eleget tesz.
A közös foglalkozást kísérje mindig néhány dicsérő szó, ez kedvet ad a többi lap kitöltéséhez is.
Sokat tehet a családi, a családon kívüli és természetesen az óvodai környezet azért, hogy az iskolát megelőző évben a gyermek öntudata, önbizalma erősödjön.
Az 5-7 évesek természetes érdeklődését szándékozunk felkelteni, megszerzett tapasztalatait rendezni - így lesz az óvoda után az iskolai környezet is az új keresésének, a felfedezés örömének forrása.
Vissza